AnonymBruker Skrevet 6. februar #1 Skrevet 6. februar Jeg har noen gamle gullsmykker jeg tenker å selge. Noen som har erfaring med hvor det lønner seg å selge det? Ikke så mye, så kanskje ikke det største summen, men uansett greit å tjene noen kroner på noe som uansett ikke blir brukt. Anonymkode: 74078...213
AnonymBruker Skrevet 6. februar #2 Skrevet 6. februar Gullbanken. Betaler best. Anonymkode: ab183...93d
Alexandra.1 Skrevet 6. februar #3 Skrevet 6. februar Jeg solgte gull for ca 2 uker siden. Tømte smykkeskrinet for det jeg ikke brukte, noe var for smått, noe ødelagt osv. Trodde ikke jeg hadde noe særlig gull, men endte opp med å få45 000kr for det. Jeg benyttet Gullmannen, det var nærmeste meg og jeg hadde ikke lyst til å sende gullet. Det var en ryddig handel og pengene kom på konto dagen etter. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #4 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har noen gamle gullsmykker jeg tenker å selge. Noen som har erfaring med hvor det lønner seg å selge det? Ikke så mye, så kanskje ikke det største summen, men uansett greit å tjene noen kroner på noe som uansett ikke blir brukt. Anonymkode: 74078...213 Det kommer an på om de er brukbare som smykker, eller om de kun er verd verdien av gullet. Hvis de kan selges som smykker, vil du nok få igjen litt mer enn gullverdien. Hvis du skal selge dem kun for gullverdien, så er det mange aktører som tar i mot, og du har fått noen tips lenger oppe. Hvis du vil ha litt mer igjen enn gullverdien, så finnes det noen gullsmeder som gir deg en høyere pris per gram hvis du bytter mot nye smykker fra deres bytte-for-gull-kolleksjoner. Altså, du kan alltid ta det med til en gullsmed for omsmelting, men da får du gullverdien, eller som betaling for nye smykker, men da får du fremdeles bare gullverdien. Det du må se etter er de som bytter gull mot nye smykker. Anonymkode: 46441...e4a
Concorde Skrevet 6. februar #5 Skrevet 6. februar K.A. Rasmussen kjøper også gullsmykker etc. og det er en av de større, seriøse aktørene som er de største i norden på raffinering av gull til blant annet gullbarrer. De andre, mindre aktørene sender vel bare gullet videre til raffinerier som K.A Rasmussen og blir bare et mellomlegg som sannsynligvis betaler litt dårligere (?). Det skjer riktignok ikke så ofte, men Jeg pleier å kjøpe gullsmykker fra familiemedlemmer som likevel tenker å sende inn til Gullbanken og lignede. Gull er gull.
Concorde Skrevet 6. februar #6 Skrevet 6. februar Men selvfølgelig, hvis det er snakk om flotte vintage smykker fra Cartier ol. så selger du det privat på Finn eller hører med en smykkeforhandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå