Gå til innhold

Morsdagsgaver til den andre foreldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forventer dere å få morsdagsgave av den andre foreldre når dere er skilt? 
er det vanlig å gi hverandre gaver på slike dager? 

Anonymkode: 8245d...db9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei og nei.

Anonymkode: eb747...7a4

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forventer dere å få morsdagsgave av den andre foreldre når dere er skilt? 
er det vanlig å gi hverandre gaver på slike dager? 

Anonymkode: 8245d...db9

Hadde ikke forventet det. Er jo ikke foreldrene som selv skal gjøre stas på hverandre i slike dager. Det er det jo barna som skal. Og så syns jeg det er bull at det skal kjøpes dyre gaver. Det holder at unga lager et fint kort 

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg hadde lurt hvis eksen hadde ordnet det. Nå er ungene mine voksne, men tradisjonen da de var små var tegninger i gave. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, og nei. 

Vi har aldri markert morsdag, da. Synes det er et tullete konsept. Ungene, nå tenåringer, vet vel bare så vidt at det er en ting. 

Anonymkode: e129d...dee

AnonymBruker
Skrevet

Nei! Noe så teit hvis noen forventer det, støig etter samlivsbrudd. Et brudd er et brudd!

Nå har vi aldri feiret morsdag eller farsdag da, ingen av oss har vokst opp med det og vi har heller ikke lagt opp til det med barna. Synes slike dager er tullete. Er glad i høytidene, men ikke de øvrige kommersielle dagene.

Anonymkode: 90480...44e

• Liker 1
Skrevet

Det har jeg aldri forventet, selv om vi er gift fremdeles! Det er barna som skal hedre sin mor (eller far), gjerne med en tegning eller noe godt til frokost. Slik har vi alltid praktisert det, jeg hedrer MIN far (ikke så mye med tegninger da, men gjerne noe godt til kaffen), så kan barna eventuelt hedre sin!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke. Jeg ønsker ikke en slik oppmerksomhet fra bf heller!

Anonymkode: 95edb...1fa

Skrevet

Får neppe noen ekstra oppmerksomhet. Ikke fra sønnen i hvert fall. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Forventer ikke fra hverken voksne eller barn.

Anonymkode: 214fa...0a5

Skrevet

Nei, det er jo i utgangspunktet barna som skal gi gave til mor, ikke far. Og er mor og far skilt, er det jo enda mer unaturlig at far skal gi gave til mor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med faren til barna mine, men forventer jo ikke gave av han uansett.

Barna våre er små, og vet jo ikke helt hva det er, så hans "gave" til meg så langt har vært at jeg får sove lenge før en god frokost. Barna tegner, også har han kjøpt blomster "fra barna" tidligere år. Satser på det samme i år.

En venninne av meg gikk fra samboeren sin for litt over et år siden, og han hadde barnet på morsdag. Barnet var da 4, og insisterte på at de måtte levere blomster og en tegning til mamma, så da kom de på besøk. Synes det var hyggelig, men det er jo hyggelig fordi de er gode venner og samarbeider godt ellers også.

Anonymkode: 63561...3ae

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dere har markert det da dere var sammen ville jeg nok forventet at far minnet ungene på det og hjalp dem å tegne en tegning eller noe annet smått, avhengig av alder på ungene selvfølgelig. Jeg ville gjort det samme på farsdagen. En ordentlig gave ville jeg ikke forventet, men familier er jo forskjellige. 

Det er jo ikke jeg som gir mannen min gave på farsdag, det er ungene som tegner en tegning og skriver noe hyggelig, kanskje baker kake med min hjelp. Holder det enkelt slik at det er lett for ungene å overta tradisjonen når de blir litt større 😆

Anonymkode: 1a641...8cc

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri fått det, hverken da vi var gift eller etter skilsmissen, så nei det er ikke forventet. Kanskje får jeg en sms med gratulasjon. Jeg pleier alltid gratulere han. 

Anonymkode: bde95...a18

AnonymBruker
Skrevet

har vi ikke alt en tråd om dette egentlig? 

Anonymkode: a83fc...55e

Skrevet (endret)

Nei, i utgangspunktet ikke, men jeg har alltid kjøpt/laget noe sammen med min stesønn til hans mor. Min stesønn kan ikke kjøpe/lage ting selv siden han har spesielle behov, så da ordner jeg noe til merkedager, f.eks morsdag, bursdag og jul. I fjor fikk hun en liten ting med favorittfargen til sin sønn. Hun har tidligere også fått f.eks en god såpe vi har laget (som hun liker) og blomster.

Det er jeg som gir, siden jeg har best forhold til mannens eks.

Endret av SPOCA
AnonymBruker
Skrevet

Forventer ikke å få morsdagsgave fra noen jeg ikke er mor til....

Anonymkode: 58bdd...ab1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...