Gå til innhold

Har du kjøpt ny seng i det siste?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare hyggelig!
Som sagt er hodeputa like viktig å ha riktig, både i forhold til støtte og høyde. Jeg har Jensen Tempsmart hodepute hvor man kan ta ut fyll ettersom hvilken høyde man ønsker på puta - og putte tilbake igjen senere (oppbevares i trekket som følger med). Helt genialt. 

Du må ikke bestemme deg i morgen, annet enn at du må bestemme deg for North Beds eller Svane Nobel hvis du vil ha en av dem. De andre kan du vente med til over helgen. Men får du til å ta ei ny runde i morgen, så er det nok lurt. Er mye penger, å kjøpe seng skal man bruke litt tif på :) 

Anonymkode: b1bc5...ace

Takk for putetips! Skal sjekke den ut 🤩

AnonymBruker
Skrevet
Vipsa skrev (1 time siden):

Bedre Nætter? Kikka litt på den sida faktisk ☺️

Ha ha, stemmer 😂

Så ikke at mobilen kødda med meg og forandra litt 😅

Bedre Nætter

Anonymkode: 4f38e...178

Skrevet

Har kjøpt ny seng Majestetic Crown 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tilbudene går ut nå i helgen/rett over helgen, så du må være rask. 

Foreslår Wonderland VIP
https://www.bohus.no/seng/kontinentalseng/150x200/vip-kontinentalseng-150x200-16

Eller Wonderland k6

https://www.mobelringen.no/soverom/seng-og-madrass/kontinentalseng/wonderlandr-k6-kontinentalseng-150x200-cm-360375030

Fra Jensen foreslår jeg Opal https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/kontinentalsenger/opal-jubileums-kontinentalseng/

Skeidar har Wonderland SL6 som jeg tror tilsvarer K6 til billigere penge. 

Fra Svane foreslår jeg Nobel https://www.mobelringen.no/soverom/seng-og-madrass/kontinentalseng/svaner-nobel-plus-kontinentalseng-180x200-cm-356704010
Jeg har tilsvarende (men ikke like god) til gjesteseng, og den gir utrolig god støtte. Litt hardere å legge seg i enn de andre. 

For Wonderland og Jensen, velg fast madrass. For vondter og ekstra avlastning, prøv Jensen Opal med sleep 3 overmadrass (latex). Liten ekstrakostnad, men verdt det (syns jeg). Overmadrassene til Jensen har en fastere og en mykere side.

Alle har forskjellige preferanser, men jeg rangerer Wonderland K6/SL6 som dårligst, og Jensen Opal som best. Men det kommer helt an på hva du selv liker :) 

Vær obs på hodepute, den spiller også en stor rolle i vondter i nakke og rygg.

Jensen Opal Jubileum i Fast blir for hard. Jeg bruker komfortgaranti og bytter til Medium. Veier 80 kg. 

Anonymkode: 1191c...562

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jensen Opal Jubileum i Fast blir for hard. Jeg bruker komfortgaranti og bytter til Medium. Veier 80 kg. 

Anonymkode: 1191c...562

TS sier hun vil ha fast madrass. Jeg veier 63 kilo og medium er for myk i Opal for meg. Har med preferanser og behov å gjøre. Noen av oss kvinner har en del hofter slik at vi synker dypere ned i madrassen og dermed foretrekker litt fastere liggekomfort så vi ikke kommer for langt ned. 

AnonymBruker
Skrevet

TS; når du prøveligger fast madrass på Jensen, så er den fastere siden av madrassen vendt opp. Dvs at når du snur madrassen, så vil den være litt mykere. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en Wonderland til 55.000  i fjor (tilbud, koster egentlig 70.000). Med motor til å heve hode- og fotende. Superfornøyd. Dyrt, men vi begynner å dra på åra, og trenger god seng pga litt vondt her og der 🙂. Vi tok hard madrass, da begge liker det. Måtte selvfølgelig bytte ut alle laken til splittlaken da.

Anonymkode: c8d83...04d

AnonymBruker
Skrevet
Vipsa skrev (17 timer siden):

Takk for putetips! Skal sjekke den ut 🤩

Er veldig spent på om du tok turen til Møbelringen/Skeidar i dag :ler:

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er veldig spent på om du tok turen til Møbelringen/Skeidar i dag :ler:

Jeg gjorde det! Rakk Skeidar og Møbelringen. Jeg endte på Geiranger 😂 Prøvde de andre sengene, men landa på at det er denne jeg ligger best i. Uansett masse takk for hjelpen, føler meg tryggere i valget etter jeg tok en runde til og prøvde dem dere anbefalte. Jensen føltes faktisk litt hard for meg.

Gleder meg til å teste om 4-8 uker 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Vipsa skrev (53 minutter siden):

Jeg gjorde det! Rakk Skeidar og Møbelringen. Jeg endte på Geiranger 😂 Prøvde de andre sengene, men landa på at det er denne jeg ligger best i. Uansett masse takk for hjelpen, føler meg tryggere i valget etter jeg tok en runde til og prøvde dem dere anbefalte. Jensen føltes faktisk litt hard for meg.

Gleder meg til å teste om 4-8 uker 😅

Gratulerer!!! 

Deilig å ha tatt en avgjørelse, og det var vel også det rimeligste alternativet? Hm, Jensen for hard? Som sagt så har Skeidar sine Jensen modeller en fastere og en mykere side, og det er alltid den fastere siden som er utstilt. Også har den jo en medium fasthet også  (den er utstilt med mykere siden opp) :) 

4-8 uker! Herlighet at man må må vente så lenge. 

Håper du blir kjempefornøyd, Vipsa :D 

Skrevet

Gratulerer!!! 

Deilig å ha tatt en avgjørelse, og det var vel også det rimeligste alternativet? Hm, Jensen for hard? Som sagt så har Skeidar sine Jensen modeller en fastere og en mykere side, og det er alltid den fastere siden som er utstilt. Også har den jo en medium fasthet også  (den er utstilt med mykere siden opp) :) 

4-8 uker! Herlighet at man må må vente så lenge. 

Håper du blir kjempefornøyd, Vipsa :D 

Tusen takk 🤗 Det ble den rimeligste ja, selv om jeg linne gått litt opp i pris - så endtw det med den jeg lå best på. Jensen er jo kjent og «trygt» egentlig, men føltes litt for fast ja.. Vært to ganger på Skeidar nå, ingen hjelp å få i forhold til på Møbelringen! Så det hjalp nok litt på valget 😅

Men deilig å ha landa en seng, håper det blir mange år til neste gang 😂

AnonymBruker
Skrevet
Vipsa skrev (10 timer siden):

Tusen takk 🤗 Det ble den rimeligste ja, selv om jeg linne gått litt opp i pris - så endtw det med den jeg lå best på. Jensen er jo kjent og «trygt» egentlig, men føltes litt for fast ja.. Vært to ganger på Skeidar nå, ingen hjelp å få i forhold til på Møbelringen! Så det hjalp nok litt på valget 😅

Men deilig å ha landa en seng, håper det blir mange år til neste gang 😂

Men prøvde du begge sider av sengen da, eller bare den faste? For de er alltid utstilt med en fast og en medium :) 

Ja skjønner det, man handler der man får hjelp! Sikker på du blir kjempefornøyd, og hvis ikke, så får man bare selge og kjøpe ny ved neste salg. 

Jeg har egentlig også litt lyst på ny seng :ler:

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men prøvde du begge sider av sengen da, eller bare den faste? For de er alltid utstilt med en fast og en medium :) 

Ja skjønner det, man handler der man får hjelp! Sikker på du blir kjempefornøyd, og hvis ikke, så får man bare selge og kjøpe ny ved neste salg. 

Jeg har egentlig også litt lyst på ny seng :ler:

Jeg prøvde begge ☺️ Har fått med meg at det alltid er en side av hver, noe har jeg lært 😂

Hehe, håper virkelig ikke jeg blir misfornøyd og må gjennom dette en gang til 😝😂

Kan du ikke bare selge din da og kjøpe ny? 🤭

AnonymBruker
Skrevet
Vipsa skrev (31 minutter siden):

Jeg prøvde begge ☺️ Har fått med meg at det alltid er en side av hver, noe har jeg lært 😂

Hehe, håper virkelig ikke jeg blir misfornøyd og må gjennom dette en gang til 😝😂

Kan du ikke bare selge din da og kjøpe ny? 🤭

Veldig usikker på om det var Opal du prøvde, for medium i den er virkelig ikke hard :ler:

Joda, jeg kan det! Men seng taper seg veldig i verdi, jeg får kanskje 10-15 000 for den jeg har nå, og ny seng som jeg vil ha vil koste mye mer enn det. Og nå er salget over, så jeg må uansett vente til sommeren. Men da har jeg god tid på å prøve senger: :laugh:

Jeg får jo spørre deg her inne senere om du er fornøyd med Geir(anger)! :) 

Skrevet

Veldig usikker på om det var Opal du prøvde, for medium i den er virkelig ikke hard :ler:

Joda, jeg kan det! Men seng taper seg veldig i verdi, jeg får kanskje 10-15 000 for den jeg har nå, og ny seng som jeg vil ha vil koste mye mer enn det. Og nå er salget over, så jeg må uansett vente til sommeren. Men da har jeg god tid på å prøve senger: :laugh:

Jeg får jo spørre deg her inne senere om du er fornøyd med Geir(anger)! :) 

Jeg er ganske sikker på at det var den 🫣😅 

Hehe, får se om Geir gjør susen 😂

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Vipsa skrev (8 minutter siden):

"Vipsa, har du forsovet deg? Kommer du på jobb snart"?

"Ååå, det er umulig å gå fra Geir."

Huff så teit 🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

"Vipsa, har du forsovet deg? Kommer du på jobb snart"?

"Ååå, det er umulig å gå fra Geir."

Huff så teit 🤣

😂😂

Sykt fornyd med soverommet mitt etter at jeg fikk inn Geir der 🥰😂

Nei, best å ta kvelden nå 🤭😴

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Vipsa skrev (7 minutter siden):

😂😂

Sykt fornyd med soverommet mitt etter at jeg fikk inn Geir der 🥰😂

Nei, best å ta kvelden nå 🤭😴

🤣

Takk for latteren. God natt, gleder meg til å få oppdatering når du har tatt Geir i bruk :hoho:

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Vipsa skrev (19 timer siden):

Det viser at Møbelringen har salg på flere av sengene i 5 uker til :roll:

Jeg testet ut Geiranger, opplevde den veldig myk med lite støtte, selv i fast. Så jeg har foreløpig endt opp på Wonderland k6, og tror jeg går for den. I hvert fall en vakker dag :ler: 

Skrevet

Det viser at Møbelringen har salg på flere av sengene i 5 uker til :roll:

Jeg testet ut Geiranger, opplevde den veldig myk med lite støtte, selv i fast. Så jeg har foreløpig endt opp på Wonderland k6, og tror jeg går for den. I hvert fall en vakker dag :ler: 

Jeg så det, kjente jeg ble litt irritert da altså 😝 1000 kr rimeligere enn hva jeg ga også, men jeg skulle få den til dagens pris.

Du måtte teste den ja 🤭Også opplever du den som myk med lite støtte?? 🙉 Begynner å lure på hva jeg har sovet på de siste årene, mulig jeg har veldig lave krav? 😂 (Har Jensen, men den er en del år gammel nå).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...