AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #81 Del Skrevet 4 timer siden Maleficenta skrev (1 time siden): Da melder de ikke nok avvik. Er typisk kvinneyrker. De bare nikker og bukker. Går ikke til motmæle oppover i systemet. Bare klager i kaffepausen Nettopp! Hvorfor klikker det ikke for de som jobber i barnehage? Den som tier samtykker. Hvorfor streiker de ikke, fremfor å alltid legge byrden på foreldrene? Så lenge det fortsetter slik, vil jo ingen kommune bevilge mer penger til barnehagene. Anonymkode: 02568...38e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #82 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp! Hvorfor klikker det ikke for de som jobber i barnehage? Den som tier samtykker. Hvorfor streiker de ikke, fremfor å alltid legge byrden på foreldrene? Så lenge det fortsetter slik, vil jo ingen kommune bevilge mer penger til barnehagene. Anonymkode: 02568...38e Kommunen er bukken og havresekken her. De skal føre tilsyn med barnehager, men hvis en kommunal barnehage har underbemanning under normen stadig vekk er det bare sånn det er og en ikke-sak. Anonymkode: f7eb6...1e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4 timer siden #83 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kommunen er bukken og havresekken her. De skal føre tilsyn med barnehager, men hvis en kommunal barnehage har underbemanning under normen stadig vekk er det bare sånn det er og en ikke-sak. Anonymkode: f7eb6...1e0 Da må de gjøre det til en sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #84 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er åpenbart noen som tenker at jeg betaler for tilbudet og har rett til å sende mitt barn. Det har de forsåvidt rett i, det er barnehagens ansvar å sørge for bemanning. Men i realiteten, om man ikke har klart å sette inn vikarer, barnehagen er underbemannet og barnet ditt mangler sine kjente voksne på avdeling, da vil de aller fleste foreldre forsøke det de kan å sette eget barns beste foran egne behov. Hvis man likevel velger å male veggene hjemme for å slippe å være med sitt eget barn, da har det barnet kanskje det bedre i barnehagen. Anonymkode: a280b...c29 Jeg tenkte ikke på dette selv, men du er jo jammen inne på noe! Vi er jo flere som gjerne tar en «kosedag» med barna, om vi har mulighet. Men pga generell mangel på ferie (mtp perioder barnehagen er stengt) for oss som ikke jobber skift, så er jo ikke noe man har noe særlig mulighet til. At de som da har friperioder, etter å lenge ha vært bortreist fra eget barn, ikke ønsker å tilbringe en (!!) hyggelig dag med barnet, det er faktisk trist! Og nei, ikke kom her og fortell meg at denne faren sikkert gjør det støtt og stadig, men idag brant den veggen. Ikke søren! TS istedenfor å irritere deg, så får du heller prøve å være glad for at du forhåpentligvis valgte enn bedre mann enn det naboen din gjorde! Anonymkode: 68c2e...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #85 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Når de private setter inn vikarer for enhver pris blir det forskjell jo. Den siste runden med vikarer under massesykdom før jul vet jeg knapt hvor de hadde funnet. Vikarbyråene var nok tømt da. Anonymkode: e766b...40d Det gjøres også i de kommunale. Er ikke sånn at kommunale barnehager kan stille krav til vikarene, man må ta det som kan krype og gå Anonymkode: a280b...c29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #86 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Nettopp! Hvorfor klikker det ikke for de som jobber i barnehage? Den som tier samtykker. Hvorfor streiker de ikke, fremfor å alltid legge byrden på foreldrene? Så lenge det fortsetter slik, vil jo ingen kommune bevilge mer penger til barnehagene. Anonymkode: 02568...38e Utdanningsforbundet prøvde å streike men streiken ble avblåst på grunn av fare for psykisk belastning for barna. Anonymkode: a280b...c29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #87 Del Skrevet 3 timer siden jegerrinne skrev (4 timer siden): Mann betaler for en tjeneste, er faktisk bhg som bør gå i seg selv. For meg virker det som det har blitt en hvile putte ved at de sender ut å sier lite bemanning og forelderen holder dermed hjemme. En at bhg og kommune faktisk har nok folk. Bør vel heller passe på deg selv og. For hva vet du om denne personen har noe de ska gjøre og barne ikke kan være med på, evnt nettkurs osv som må leveres inn. Vet og om enkelte o offshore har og jobb når de er hjemme Jeg er enig at man betaler for en tjeneste, og det er ikke ansatte og selve bhg som bør gå i seg selv - det er de som sitter i toppen og bestemmer. Som ansatt har man ikke en dritt å si. Jeg jobbet i kommunal bhg i mange år, og vi fikk aldri stenge tidligere - ei knapt gi beskjed til foreldre dersom det var krise, typ 1 voksen de siste to timene. Så det er ikke alltid styrer har styringsrett, men de i toppen som har det så fint. Jeg skjønner godt at TS reagerer, selv om det bare tar krefter. Noen foreldre er bare egoister og ikke tenker på barnets eller folka i bhg sitt beste. Anonymkode: cf433...4b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2 timer siden #88 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er enig at man betaler for en tjeneste, og det er ikke ansatte og selve bhg som bør gå i seg selv - det er de som sitter i toppen og bestemmer. Som ansatt har man ikke en dritt å si. Jeg jobbet i kommunal bhg i mange år, og vi fikk aldri stenge tidligere - ei knapt gi beskjed til foreldre dersom det var krise, typ 1 voksen de siste to timene. Så det er ikke alltid styrer har styringsrett, men de i toppen som har det så fint. Jeg skjønner godt at TS reagerer, selv om det bare tar krefter. Noen foreldre er bare egoister og ikke tenker på barnets eller folka i bhg sitt beste. Anonymkode: cf433...4b0 Det må da gå an å klage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #89 Del Skrevet 2 timer siden Selvsagt hadde barnet mitt fått fri fra barnehagen om jeg hadde fått en slik melding,og hadde mulighet til det. For å være behjelpelig for de ansatte som da får ett barn mindre,men ikke minst for at barnet mitt skal ha det bra. Jeg tenker at barna har det tryggest og best med nok voksne på plass. Det virker som for noen at det er om å gjøre å benytte seg av plassen fordi man har betalt for den,hvordan barnet har det er ikke så farlig.... Anonymkode: dccee...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2 timer siden #90 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Selvsagt hadde barnet mitt fått fri fra barnehagen om jeg hadde fått en slik melding,og hadde mulighet til det. For å være behjelpelig for de ansatte som da får ett barn mindre,men ikke minst for at barnet mitt skal ha det bra. Jeg tenker at barna har det tryggest og best med nok voksne på plass. Det virker som for noen at det er om å gjøre å benytte seg av plassen fordi man har betalt for den,hvordan barnet har det er ikke så farlig.... Anonymkode: dccee...ce0 Hadde nok gjort det jeg og men ikke med glede. Er jo som regel en grunn for at man trenger å sende barnet i barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 1 time siden #91 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): I dag morges fikk vi melding om at barnehagen manglet ansatte pga sykdom. De var helt avhengig av at noen barn ble hjemme for å kunne holde åpent. Vi strekker oss langt, jeg tar en halv dag med avspasering og noen ulønnete timer. Tenker at de med samfunnskritisk må få sende i barnehagen. Når jeg da møter på naboen som er offshore-arbeider og hjemme nå, uten barnet, da kjenner jeg at jeg blir litt oppgitt og provosert. Spurte "er ikke Tea hjemme i dag?". "Nei, jeg maler litt og du vet jo hvor mye aktivisering de her små trenger. He he he." Hva faen feiler det folk? Anonymkode: 8fefc...562 Tenker du kan feie for din egen dør å ikke andres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #92 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du må nesten lese alt jeg skriver hvis det skal ha noe for seg å svare på det. Forstod du ikke delen med at det er lett å finne vikarer bare man betaler det det krever? Det er slik et fritt marked, i dette tilfellet arbeidsmarkedet, fungerer. Anonymkode: b68d5...b7f Ei det er fortsatt ikke lett Anonymkode: 219bf...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #93 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvsagt hadde barnet mitt fått fri fra barnehagen om jeg hadde fått en slik melding,og hadde mulighet til det. For å være behjelpelig for de ansatte som da får ett barn mindre,men ikke minst for at barnet mitt skal ha det bra. Jeg tenker at barna har det tryggest og best med nok voksne på plass. Det virker som for noen at det er om å gjøre å benytte seg av plassen fordi man har betalt for den,hvordan barnet har det er ikke så farlig.... Anonymkode: dccee...ce0 Godt skrevet og heldigvis finnes det flere fornuftige som deg Anonymkode: 219bf...b0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #94 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er vel ofte de som kan , som velger å ikke ha de hjemme, de som jobber derimot gjør det meste for å fikse fri eller kortere dager. Det er min erfaring . Mest sannsynlig vil du kun få svar som ikke din sak og slutt å bry deg og det kan være grunner til at bla bla bla… Anonymkode: 219bf...b0e Jeg kan ha de hjemme og det gjorde jeg. At bhg mangler folk er deres problem, da må de passe på å ha nok folk da, folk betaler for det! Får jo ikke rabatt.... Men ja syns flere kunne hatt de hjemme om de har muligheten! Med det så mener jeg faktisk til de er 3 år og.. Altfor liten! Anonymkode: 59ffc...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #95 Del Skrevet 53 minutter siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg jobber i både private og kommunale barnehager. Jeg kan love at det siste stedet jeg ville sendt barnet mitt er privat barnehage når de fleste faste ansatte er syke. Det kommer kanskje vikarer og kan se greit ut på papiret, men hvem som er vikarer og hvordan de passer på barna har også en del å si. Anonymkode: e766b...40d Min erfaring er at det var mye tryggere og bedre i privat bhg. Og svært sjelden noen var syke der. Godt miljø var det så spiller vel stor rolle og folk var faktisk flinke i denne bhg til å holde syke barb hjemme .. Anonymkode: 59ffc...3f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28 minutter siden #96 Del Skrevet 28 minutter siden Jeg syns barnehagen kunne skrevet "oppfordrer de som har jobb som ikke har samfunnskritisk funksjon, å holde barna hjemme". Alle jobber er viktig, men noen er litt viktigere enn andre. Om en mor må droppe vakten på sykehjemmet hun jobber på, hvor de allerede er underbemannet grunnet sykdom, så går det utover de sårbare i samfunnet. Men for min del sier det seg selv at de som har FRI blir hjemme med barna. Det trumfer liksom ikke en lege, barnehageansatt eller en som faktisk skal på jobb. Selv om man grunnet planer "må" male eller gjøre ærend akkurat den eller de dagene det er underbemannet, så må man bare sette planene til siden. Jobb er jobb, og bør prioriteres for de som må. Fritid får komme i andre rekke. Noen har kanskje barn som tåler å leke alene og uten mye tilsyn, men det er synd om det går utover de barna som må i barnehagen da det ikke finnes andre muligheter, og som kanskje ikke er så trygg. Anonymkode: 13aae...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå