AnonymBruker Skrevet 7. februar #21 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har ofte rundt 30 min dyp søvn, og jeg ser at klarer jeg å sove dypt lenger enn det så har jeg lite rem søvn. Aldri uthvilt jeg heller, mye våken. Jeg tror det bare er sånn med meg, har mye i hode som surrer hele tiden. Jeg har begynt på yoga i et håp om å få litt mer ro i kroppen. For at jeg sover dårlig er stress. Stresser du? Anonymkode: 06ac8...c49 Kan nok stemme at det er indre stress her også. Kan ikke skjønne at det er så mye annet, da jeg ellers lever veldig sunt. Trener regelmessig, spiser sunt, drikker ikke, snuser/røyker ikke og har ikke en spesielt stressende hverdag. Gjør også litt yoga/mindfullness. I går forsøkte jeg å spise kveldsmåltidet tidligere, men søvnen var den samme. Bare en liten halvtime med dyp søvn. Har forøvrig også kun dyp søvn i løpet av først syklus (ikke så lang tid etter jeg har lagt meg), etter dette ser det ikke ut som jeg kommer mer i dyp søvn i løpet av natta. Våkner også flere ganger i løpet av natta, og bruker opp mot en halvtime på å sovne igjen. Men jeg skal fortsette med å spise kveldsmåltidet tidligere. ts Anonymkode: f02d2...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #22 Del Skrevet 7. februar Men hvor sikker er du på at klokka registrerer riktig? De gangene jeg har brukt klokke for å registrere søvn viste den helt vilt feil. Jeg ville ikke satt min lit til registreringene, men sett mer på hvordan du føler deg når du våkner. Anonymkode: 9b366...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #23 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Kan nok stemme at det er indre stress her også. Kan ikke skjønne at det er så mye annet, da jeg ellers lever veldig sunt. Trener regelmessig, spiser sunt, drikker ikke, snuser/røyker ikke og har ikke en spesielt stressende hverdag. Gjør også litt yoga/mindfullness. I går forsøkte jeg å spise kveldsmåltidet tidligere, men søvnen var den samme. Bare en liten halvtime med dyp søvn. Har forøvrig også kun dyp søvn i løpet av først syklus (ikke så lang tid etter jeg har lagt meg), etter dette ser det ikke ut som jeg kommer mer i dyp søvn i løpet av natta. Våkner også flere ganger i løpet av natta, og bruker opp mot en halvtime på å sovne igjen. Men jeg skal fortsette med å spise kveldsmåltidet tidligere. ts Anonymkode: f02d2...3f4 Endringer skjer ikke så hurtig, TS. Hva du spiser er like viktig som når du spiser. Har du god sovestilling og ligger godt? Ofte noe man ikke tenker over, men for høy/for lav pute, for lite støtte, feil madrass, kan også påvirke. Indre stress er i hvert fall for min del noe som gir dårlig søvn. Jeg setter av 10 minutter her og der gjennom dagen hvor jeg kun fokuserer på dyp pust. Munnen lukket, rolig inn 4 sekunder, hold pust 2-3 sekunder, rolig ut, og gjenta. Noen har også nytte av magnesium, har du prøvd det? Anonymkode: 2bc3e...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #24 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men hvor sikker er du på at klokka registrerer riktig? De gangene jeg har brukt klokke for å registrere søvn viste den helt vilt feil. Jeg ville ikke satt min lit til registreringene, men sett mer på hvordan du føler deg når du våkner. Anonymkode: 9b366...3c6 Det har du rett i, men grunnen til at jeg i det hele tatt begynte å registrere søvnen, var fordi jeg merker selv at jeg sover dårlig. ts Anonymkode: f02d2...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #25 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Endringer skjer ikke så hurtig, TS. Hva du spiser er like viktig som når du spiser. Har du god sovestilling og ligger godt? Ofte noe man ikke tenker over, men for høy/for lav pute, for lite støtte, feil madrass, kan også påvirke. Indre stress er i hvert fall for min del noe som gir dårlig søvn. Jeg setter av 10 minutter her og der gjennom dagen hvor jeg kun fokuserer på dyp pust. Munnen lukket, rolig inn 4 sekunder, hold pust 2-3 sekunder, rolig ut, og gjenta. Noen har også nytte av magnesium, har du prøvd det? Anonymkode: 2bc3e...84d Skjønner det, derfor skriver jeg at jeg skal fortsette å prøve. Men må kanskje lese meg litt opp på hva jeg bør/ikke bør spise. Ja, har i grunnen god sovestilling.. Og det med pusten gjør jeg også. Mediterer også innimellom. Magnesium tar jeg daglig tilskudd av. Gjort i flere måneder. ts Anonymkode: f02d2...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå