AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Har begynt å tracke søvnen min, og innser hvorfor jeg aldri føler meg uthvilt; jeg har aldri mer enn 30 min dyp søvn i løpet av en natt, ofte mindre enn det også. Hva gjør jeg for å få dypere søvn? Vil beskrive meg selv som sunn. Trener 3-5 dager i uka, spiser relativt sunt, roer ned siste timene før leggetid, osv. Legger ved skjermbilde av natten. Anonymkode: f02d2...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Hvor lenge har du tracket? Hvis du aldri føler deg uthvilt så ville jeg jo tatt en time hos legen for å f.eks. utelukke søvnapne. Har du O2 måling på klokka? Ikke at vi skal legge alt for mye vekt på den i så fall, de er jo ikke helt pålitelige akkurat. Anonymkode: 987d3...ed1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Dette har jeg også i perioder, uten at jeg helt har klart å finne ut hvorfor. Det jeg har funnet ut er at temperaturen på rommet har stor betydning for dyp søvn, og det samme har lys (at rommet er mørkt nok). Mat før sengetid kan også påvirke den dype søvnen. Anonymkode: 571b9...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Hvor mye dyp søvn skal man helst ha i løpet av en natt, da? Ut ifra skjermbildet du har lagt ut, vil jeg heller tro at problemet er at du er mye våken i løpet av natten. Husk også at en pulsklokke ikke er et 100 % pålitelig verktøy for å måle søvn. Anonymkode: c44c6...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden 1-2 timer er vel normalt å ha i løpet av en natt, kommer an på hvor lenge man sover. Har du kun 30 min hver natt du tracker t.s? Det kommer også an på alder, jo eldre jo mindre dypsøvn. Anonymkode: b41c0...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Hva våkner du så mye av? Anonymkode: 5b180...60a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor lenge har du tracket? Hvis du aldri føler deg uthvilt så ville jeg jo tatt en time hos legen for å f.eks. utelukke søvnapne. Har du O2 måling på klokka? Ikke at vi skal legge alt for mye vekt på den i så fall, de er jo ikke helt pålitelige akkurat. Anonymkode: 987d3...ed1 Har tracket den siste uka. Hmm, skal ikke klokken kunne registrere evt. søvnapné? Tviler egentlig på at jeg har det. Målte nå.. fikk 99%? Det er vel bra? ts Anonymkode: f02d2...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette har jeg også i perioder, uten at jeg helt har klart å finne ut hvorfor. Det jeg har funnet ut er at temperaturen på rommet har stor betydning for dyp søvn, og det samme har lys (at rommet er mørkt nok). Mat før sengetid kan også påvirke den dype søvnen. Anonymkode: 571b9...825 Ja, soveromsvinduet er åpent hele døgnet. Har det også helt mørkt. Ah, kanskje det er synderen da. Jeg spiser alltid ganske rett før jeg legger meg (hater å legge meg sulten). Alltid spist mer på ettermiddag/kveld enn på morgen/formiddag.. ts Anonymkode: f02d2...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye dyp søvn skal man helst ha i løpet av en natt, da? Ut ifra skjermbildet du har lagt ut, vil jeg heller tro at problemet er at du er mye våken i løpet av natten. Husk også at en pulsklokke ikke er et 100 % pålitelig verktøy for å måle søvn. Anonymkode: c44c6...d03 1,5 til 2 timer leser jeg. Nei, det er den nok ikke, men det stemmer jo overens med hvordan jeg føler meg. ts Anonymkode: f02d2...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hva våkner du så mye av? Anonymkode: 5b180...60a Vel, har et barn som gjerne vekker meg en gang i løpet av natten, i tillegg har jeg en tendens til å våkne en del av meg selv. ts Anonymkode: f02d2...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): 1-2 timer er vel normalt å ha i løpet av en natt, kommer an på hvor lenge man sover. Har du kun 30 min hver natt du tracker t.s? Det kommer også an på alder, jo eldre jo mindre dypsøvn. Anonymkode: b41c0...e41 Som oftest mellom 27 og 30 min, men har hatt 10 min også. Jeg er 30 år. ts Anonymkode: f02d2...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Hvordan måler du søvnen slik, TS? Jeg tror det er noe jeg også burde gjort. Mtp søvnapne, så har det aldri falt meg inn at jeg kan ha det. Men etter å ha lest litt mer om det så tror jeg at jeg skal be om utredning for det. Anonymkode: 2bc3e...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 45 minutter siden #13 Del Skrevet 45 minutter siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvordan måler du søvnen slik, TS? Jeg tror det er noe jeg også burde gjort. Mtp søvnapne, så har det aldri falt meg inn at jeg kan ha det. Men etter å ha lest litt mer om det så tror jeg at jeg skal be om utredning for det. Anonymkode: 2bc3e...84d Jeg bruker Apple Watch for å måle med. Ja, kanskje. Er noe jeg forbinder mest med snorking, overvekt og høyere alder (jeg har aldri snorket, er ikke overvektig og fortsatt ganske ung). Men skal lese meg litt opp. ts Anonymkode: f02d2...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 37 minutter siden #14 Del Skrevet 37 minutter siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bruker Apple Watch for å måle med. Ja, kanskje. Er noe jeg forbinder mest med snorking, overvekt og høyere alder (jeg har aldri snorket, er ikke overvektig og fortsatt ganske ung). Men skal lese meg litt opp. ts Anonymkode: f02d2...3f4 Jeg trodde også det, derfor jeg aldri har vurdert det. Jeg snorker ikke, er slank, røyker ikke, spiser sunt, osv, men alltid utmattet etter søvn, og våkner flere ganger. Har lagt merke til at jeg kan våkne med åpen og tørr munn. Anonymkode: 2bc3e...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30 minutter siden #15 Del Skrevet 30 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har tracket den siste uka. Hmm, skal ikke klokken kunne registrere evt. søvnapné? Tviler egentlig på at jeg har det. Målte nå.. fikk 99%? Det er vel bra? ts Anonymkode: f02d2...3f4 Angående O2 så tenkte jeg på om den måler O2 mens du sover, med tanke på søvnapne. Vel, en eller annen grunn må det jo være til at du aldri er uthvilt, selv om du sover nesten 9(!) timer. Anonymkode: 987d3...ed1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå