Gå til innhold

Fjerne "gammel" lukt fra skap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt hus og har et plassbygd skap som sikkert har stått i femti år, og det lukter deretter. Det er noe tapet inni, tror dere det hjelper om jeg fjerner det og evt. maler over det som måtte være under? Andre tips til å fjerne lukt? Ønsker ikke å oppbevare klær der før lukta er borte.

Anonymkode: c13ad...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville malt det innvendig på alle overflater. Bruk en maling med litt glans, da blir den glattere og er lettere å vaske og stable klær på. 

Anonymkode: a80af...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mal det innvendig med kvist og sperregrunn. Sett skåler med eddik i skap. 

Anonymkode: 98861...796

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har nylig kjøpt hus og har et plassbygd skap som sikkert har stått i femti år, og det lukter deretter. Det er noe tapet inni, tror dere det hjelper om jeg fjerner det og evt. maler over det som måtte være under? Andre tips til å fjerne lukt? Ønsker ikke å oppbevare klær der før lukta er borte.

Anonymkode: c13ad...86c

Dersom du absolutt vil beholde skapet så fjerner du tapeten (husk åndedrettsvern og husk å bytte filter i det tilstrekkelig ofte, de greierne de bygger hus med er giftig i dag men var svinaktig giftig i gamle dager) og så fuger du alle sprekker du eventuelt finner, påfører sperregrunn og så maler du. 

Men jeg anbefaler egentlig å bare røske det ut, dersom det ikke er usedvanlig dekorativt.

Anonymkode: 513b9...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mal det hodt og lag litt lufting, mye av lukta kommer nok av selve materialene og at det ikke er noe ventil eller annen lufting.

Anonymkode: b56cd...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...