AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:43 #1 Del Skrevet torsdag kl 08:43 Har ligget i underskudd nå siden nyttår og har noen spørsmål vedr. vekt og styrketrening. Veide meg ikke før det hadde gått en uke, men siden da (8.jan) har jeg nå gått ned 600gram... Gikk ned nesten en kg første uka, etter dette har det vært 100 / 200 gram også plutselig opp 500g. Jeg har gått ned 10kg på samme kaloriinntak for noen år siden. Forskjellen fra sist er følgende: Jobb: Hadde ikke fast jobb sist, så hadde mye fritid. Nå jobber jeg fullt, men myye som skjer spesielt den neste måneden så litt stress er det jo. Hverdagsaktivitet: Fikk inn minst 10k skritt hver dag sist. Det gjør jeg ikke nå. I gjennomsnitt sålangt ligger jeg på 7600. Kosthold: Ingen endring fra sist. Ligger på samme kalorier som jeg gjorde da, med en fridag i uka. Tar ikke helt av denne dagen, men unner meg en bedre middag og litt godis / vin. Trening: Hadde trent mye og jevnlig over en ganske lang periode før jeg startet på dette underskuddet sist. Nå har jeg ikke trent regelmessig på en stund, men begynte opp i romjula. Fått kjempegod fremgang på trening så langt, øker i alle øvelser hele tiden. Jeg føler jo at jeg gjør mye riktig, og føler også at kroppen er litt lettere og strammere. Har også mer energi. Men det vises verken på vekta eller på bilder. Synes det er litt rart. Kan det være at kroppen "holder igjen" pga vann/stress? Eller at siden jeg ikke har trent regelmessig på en stund så legger jeg på meg muskelmasse samtidig? Alternativet er jo å kutte enda mer på kaloriene, men er ikke så interessert i å gå enda lavere enn jeg er nå.. Anonymkode: 5b578...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:06 #2 Del Skrevet torsdag kl 09:06 Jeg begynte å trene styrke for halvannet år siden, vekta gikk ikke mye ned men kjente at kroppen ble strammere, og klær passet plutselig igjen. Så jeg begynte med målebånd istedenfor. Min erfaring er også at jeg må ligge i betydelig mer kaloriunderskudd enn hva BMR kalkulatorer osv sier, mulig pga jeg er høy og har fortsatt høy vekt,men går nå sakte men sikkert ned etter å ha lagt om kosten, og droppa det meste av godis. Går ned ca 0.5-1 kg i uka. Anonymkode: d8c42...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå