Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #1 Skrevet 7. mars 2006 Jeg er engestelig for at jeg ikke klarer medisinstudiet i utlandet, hvor tøft er det, og vil jeg klare det hvis jeg er motivert? vil få 8-9år med studielån, + at jeg må betale skolepenger i 6 år....men jeg klarer vel å betjene dette med legelønning?
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #4 Skrevet 8. mars 2006 Jeg tror medisinstudiet i utlandet er like tøft som i Norge. Dessuten må du tilpasse deg at undervisninga er på et annet språk, gjerne engelsk eller tysk. Jeg har en kamerat osm har studert i Tyskland, og han strøyk på flere eksamener underveis, men tror ikke han ble forsinket i studiene... er litt usikker. Dessuten kjenenr jeg en del som har gått vetrinærutdanning utenlands. Jeg tror man stort sett kan sammenlikne med den norske utdanninga i vanskelighetsgrad. Dessuten må du noen ganger ta tilleggseksamener før du får lov å jobbe i Norge, men dette er vel stort sett småfag. Hvor mye du betaler ekstra i skolepenger kommer an på hvor du velger å studere, og om Lånekassa har godkjent utdanninga og gir tilleggsstipend for å dekke skolepengene.
-Fisken- Skrevet 8. mars 2006 #5 Skrevet 8. mars 2006 Jeg vet om en som studerer medisin i Krakow. Han trives veldig godt.
Gjest Malina Skrevet 8. mars 2006 #6 Skrevet 8. mars 2006 (endret) Jeg tror medisinstudiet i utlandet er like tøft som i Norge. Dessuten må du tilpasse deg at undervisninga er på et annet språk, gjerne engelsk eller tysk. I Norge er det også ofte forelesninger på engelsk+kanskje noen eksamner... Over til spørsmålet ditt; jeg tror nok du klarer det hvis du er motivert for det- og villig til å bruke en del tid på det! Broren min på går legestudiet i Oslo, og han har tid til både jobb og fritid vedsiden av,men det er klart det er mye vanskelig stoff, men har du interesse av det så blir det jo enklere. Mange bruker også en del av sin fritid til å jobbe på sykehus(gratis)- rett og slett for å lære mer! Lykke til! Endret 8. mars 2006 av Malina
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #8 Skrevet 8. mars 2006 Du klarer det sikkert helt fint! Min venninne studerte medisin i Ungarn og er i dag lege i Norge. Hun hadde knapt ståkarakterer fra videregående skole og hun hatet matematikk og kjemifagene....hun greide seg hun. Da er det sikkert håp for deg også.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #9 Skrevet 9. mars 2006 Du klarer det sikkert helt fint! Min venninne studerte medisin i Ungarn og er i dag lege i Norge. Hun hadde knapt ståkarakterer fra videregående skole og hun hatet matematikk og kjemifagene....hun greide seg hun. Da er det sikkert håp for deg også. ← What? Dette KAN jo ikke stemme? Nesten ikke ståkarakter på vgs? Høres ut fra dette som legestudiet er for skoletapere. Slutt å kom med slike svar!
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #10 Skrevet 9. mars 2006 What? Dette KAN jo ikke stemme? Nesten ikke ståkarakter på vgs? Høres ut fra dette som legestudiet er for skoletapere. Slutt å kom med slike svar! ← Unnskyld meg, men dette er sannheten, hva er galt med det? Jeg kan bare snakke på vegne av min ene venninne som jeg vet har fullført hele medisinstudiet i Ungarn. Hun jobber i dag som lege i Oslo. Hun sa det var veldig tøft for henne, spesielt de 2 første årene var verst, ifølge henne. Hun var på randen til å gi opp, men hun tok retakes på de eksamenene hun strøk til. Da hun gikk i min klasse på videregående skole, likte hun verken matematikk eller kjemi/fysikk, hun hadde såvidt ståkarakterer i disse fagene. Snittkarakteren hennes fra vgd. lå vel på 2,9 sammenlagt (begynnelsen av 90-tallet dette, tilsvarer vel en E eller F i snitt i dag). Det spiller vel ingen rolle hvor dårlig hun var, hun er da lege i Norge i dag! Det kan hun jo være stolt av
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #12 Skrevet 13. mars 2006 hvordan er medisinstudiet i ungarn da? anbefales?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå