Gå til innhold

Kuppe bolig før visning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lurt å kuppe bolig nå? Virker som de fleste boligene går langt over takst..

Anonymkode: db2b9...093

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal kuppe bolig før visning,bør du iallefall betale over takst. For eier er det jo om å gjøre å få mest mulig. Og eier kan tape flere hundre tusen på å selge før visning.

Anonymkode: db7d7...8c7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja hvis du har penger å kaste etter selger så for all del.. 

Anonymkode: 46baf...9a4

AnonymBruker
Skrevet

Boliger takseres ikke. Det er megler som setter en tenkt prisantydning. Leste forresten senest i går at slik markedet er nå, benytter meglerne lokkepriser for å få flest mulig inn på visning. Er selv på boligjakt, og aldri opplevd slik trengsel på visninger, og slike galopperende prishopp i budrundene. 

Kuppe før visning? Tenker selger er ganske lite informert hvis de går med på det (ihvertfall hvis boligen er et av stedene som nå har høy boligprisvekst). Boligen kommer sannsynligvis til å gå veldig bra uansett. Helt uten å reellt sett være verdt det.

Anonymkode: c876d...128

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor du kjøper. Er det i Oslo så må dere i hvert fall komme med et ganske heftig bud, jeg ville gått inn med det høyeste dere ville gitt i en budrunde faktisk. Selger skal jo sove godt etterpå og ikke gå rundt og tenke på om de ville fått mer.

Jeg solgte nettopp og der var det ett forsøk på kupping. De bød 150 000 over prisantydning, megler anbefalte sterkt å si nei. Jeg tenkte at selv om den hadde gått for lavere enn det så ville jeg i hvert fall visst at alle fikk mulighet til å by. Vi endte opp på 500 000 over etter budrunde. 

Anonymkode: 8ec77...4a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja hvis du har penger å kaste etter selger så for all del.. 

Anonymkode: 46baf...9a4

Problemet akkurat nå er at selger får kastet pengene etter seg uansett. Budrundene er helt ville. I begynnelsen fulgte jeg med fra start til slutt. Men jeg setter en strek på ett beløp, og følger ikke med etter det. Ser så på sms-varslene når det hele er over, og budene tikker inn med minutters mellomrom og det virker som en vannvittig karusell hvor budgiver ikke kan tatt seg mye tid til å tenke.

Blir mange med dårlig økonomi etterhvert....

Anonymkode: c876d...128

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kommer an på hvor du kjøper. Er det i Oslo så må dere i hvert fall komme med et ganske heftig bud, jeg ville gått inn med det høyeste dere ville gitt i en budrunde faktisk. Selger skal jo sove godt etterpå og ikke gå rundt og tenke på om de ville fått mer.

Jeg solgte nettopp og der var det ett forsøk på kupping. De bød 150 000 over prisantydning, megler anbefalte sterkt å si nei. Jeg tenkte at selv om den hadde gått for lavere enn det så ville jeg i hvert fall visst at alle fikk mulighet til å by. Vi endte opp på 500 000 over etter budrunde. 

Anonymkode: 8ec77...4a9

Jeg kuppet en leilighet til prisantydning for et par dager siden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2025 den 7.27):

Er det lurt å kuppe bolig nå? Virker som de fleste boligene går langt over takst..

Jeg gjorde det for pr år siden🥲 angrer .

Anonymkode: 6a5ea...f5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg gjorde det for pr år siden🥲 angrer .

Anonymkode: 6a5ea...f5c

hvorfor angrer du?

Skrevet

Naboleiligheten vår ble kuppet med 850.000 over takst. 59 kvm sentralt i Oslo.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2025 den 7.27):

Det kommer helt an på boligen, type og beliggenhet. Er det et tregsolgt objekt, så ja, da kan man "kuppe" den før offisiell visning og budrunde. Men føles ikke så mye som et kupp, da egentlig...

Kupper man en bolig på ordentlig, byr man stort sett alltid godt over prisantydning, for å ha noen sjans til å få den. For hvorfor skulle eier selge til prisantydning før budrunde, når det er gode muligheter for å få langt mer etter en budrunde?

Skal du legge inn et kupp-bud, bør det være en svært god pris over prisantydning, om boligen er populær både i størrelse, type og beliggenhet. De som eier, vet jo godt hva de sitter på, og vil si nei bare til latterlige "kupptilbud".

Anonymkode: 137c0...5e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...