Gå til innhold

Imposter syndrom - føler jeg ikke kan noe!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er straks ferdig med master i barnevernsarbeid og er sosionom i bunn. Gruer meg til å begynne jobbsøkeprosess fordi jeg føler jeg kan ingenting. Yrket er jo veldig sånn ingen fasit opplegg, men likevel!

Anonymkode: c3a9a...53f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er litt sånn når man jobber med mennesker. Jeg kan mye fag, men teori og praksis er ikke alltid lik. Jeg er litt perfeksjonist, men har måtte legge vekk dette i mitt yrke. Faget og teorien ligger i bunn, og er viktig for de valgene jeg gjør, og hvordan jeg er på jobb. Perfekt blir jeg aldri, for når vi jobber med mennesker finnes det ikke én fasit. Du kan nok mer enn tror. Bruk deg selv, og gjør så godt du kan. Det er helt sikkert mer enn godt nok.

Anonymkode: 92247...271

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan du ikke heller.😄

Altså, disse yrkene er så erfaringsbaserte at masterkravet som er på trappene burde inkludere obligatorisk erfaring mellom bachelor og master.

Bare tenk på de to første årene som turnustjeneste... og krev veiledning om du ikke får. Det går seg til med tiden, men antallet ansatte som ryker på en smell fordi de føler avmakt og utsettes for massive belastninger er høyt. 

Anonymkode: 7d55f...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...