AnonymBruker Skrevet 5. februar #1 Del Skrevet 5. februar Spesifikk kultur, musikk.. hva som helst egentlig ? Anonymkode: b0245...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #2 Del Skrevet 6. februar Det er ikke så mye igjen å være stolt over. Etter 80-tallet gikke det radig nedover. Anonymkode: 7bfaf...f9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #3 Del Skrevet 6. februar Ingen verdens ting.... Anonymkode: 783f8...f0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #4 Del Skrevet 6. februar Vi er vakre Anonymkode: aa269...41c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #5 Del Skrevet 6. februar Gratis utdannelse, gratis helsevesenet - og velferdsgoder generelt. Natur, og at vi bruker naturen. Skipsfart og fiske. Anonymkode: 687e3...233 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #6 Del Skrevet 6. februar Glemte, permisjonsordninger. Mange av mine internasjonale kollegaer må velge karriere eller barn. Og får de barn må de ha heltidsansatt barnevakt som blir bedre kjent med eget barn enn en selv. Og at far må ta permisjon. Det er et viktig steg i likestillingen i arbeidslivet. Anonymkode: 687e3...233 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 6. februar #7 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gratis utdannelse, gratis helsevesenet - og velferdsgoder generelt. Natur, og at vi bruker naturen. Skipsfart og fiske. Anonymkode: 687e3...233 Gratis??? Det må i så fall være en usedvanlig sær definisjon av gratis. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #8 Del Skrevet 6. februar Naturen vår, den er vakker. Ellers føler jeg ingen stolthet. Anonymkode: 649c0...d52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #9 Del Skrevet 6. februar A-hunter skrev (1 minutt siden): Gratis??? Det må i så fall være en usedvanlig sær definisjon av gratis. Bo et-par i USA, du. Eller Frankrike for den sags skyld. Så kommer du nok krypende tilbake Anonymkode: 687e3...233 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #10 Del Skrevet 6. februar A-hunter skrev (1 minutt siden): Gratis??? Det må i så fall være en usedvanlig sær definisjon av gratis. Helt enig. Det finnes vel ikke et land i verden hvor vi betaler mer skatt og avgifter, så å si at dette er gratis er vel å "ta i". . Anonymkode: 649c0...d52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 6. februar #11 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bo et-par i USA, du. Eller Frankrike for den sags skyld. Så kommer du nok krypende tilbake Anonymkode: 687e3...233 Verken utdannelse eller helsevesen er gratis i Norge. At man ikke betaler noe når man bruker det gjør det ikke til gratis. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 6. februar #12 Del Skrevet 6. februar Kulturarven vår. Alle de gamle historiene og eventyrene. Jeg er veldig opptatt av formidling og formidlingsevne. Det synes jeg kan være spennende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #13 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt enig. Det finnes vel ikke et land i verden hvor vi betaler mer skatt og avgifter, så å si at dette er gratis er vel å "ta i". . Anonymkode: 649c0...d52 A-hunter skrev (2 minutter siden): Verken utdannelse eller helsevesen er gratis i Norge. At man ikke betaler noe når man bruker det gjør det ikke til gratis. Vi kan gjerne gå over til amerikanske tilstander for min del. Betalt selv for utdanning, og vært avhengig av dyre forsikringer for å få helsehjelp, betale 100 000 for en fødsel om du ikke har denne forsikringen. Jeg betaler nå toppskatt, og har et høyt forbruk og bidrar jo da også godt med moms. Da kunne jeg heller brukt pengene på gode helseforsikringer og private ordninger. Og kan da også betale for topp utdannelse for barn, da penger har mer makt enn karakterer i slike system. Hvilken konsekvens ville det hatt for dere, og deres barn? Anonymkode: 687e3...233 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #14 Del Skrevet 6. februar A-hunter skrev (4 minutter siden): Verken utdannelse eller helsevesen er gratis i Norge. At man ikke betaler noe når man bruker det gjør det ikke til gratis. Ærlig talt, du skjønner hva AB mente. Jeg setter også stor pris på dette, sosialdemokratiet (ikke gidd og kveruler på det om jeg bruker feil ord for din smak). Jeg betaler skatt med glede, for den type goder. Ikke bare til meg selv, til samfunnet som helhet. Det har også blitt litt en "greie" på some blant liberale amerikanere, at Norge er paradis pga dette. Kjenner meg litt stolt da. Anonymkode: 40e9a...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #15 Del Skrevet 6. februar A-hunter skrev (2 minutter siden): Verken utdannelse eller helsevesen er gratis i Norge. At man ikke betaler noe når man bruker det gjør det ikke til gratis. Nettopp. Og dette burde motstandere av privatisering også forstå. Vi er alle deler i et enormt regnestykke. Helsevesenet kaster bort enorme summer på ineffektivitet. Har jobbet der selv og trivdes ikke med det lave tempoet og alle mellomlederne som var dumme som brød. Det bør tas skikkelig tak i modellen helsevesenet er bygget opp etter, der fagfolk så og si ikke lenger har plass, mens mellomlederne styrer alt. Har et så mye bedre liv ved å jobbe i det private, og det er enormt mye mer effektivt med mer fornøyde pasienter. Anonymkode: 1873d...cc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 6. februar #16 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi kan gjerne gå over til amerikanske tilstander for min del. Betalt selv for utdanning, og vært avhengig av dyre forsikringer for å få helsehjelp, betale 100 000 for en fødsel om du ikke har denne forsikringen. Jeg betaler nå toppskatt, og har et høyt forbruk og bidrar jo da også godt med moms. Da kunne jeg heller brukt pengene på gode helseforsikringer og private ordninger. Og kan da også betale for topp utdannelse for barn, da penger har mer makt enn karakterer i slike system. Hvilken konsekvens ville det hatt for dere, og deres barn? Anonymkode: 687e3...233 Dette er ikke en diskusjon om samfunnsstruktur, men om ditt misbruk av ordet "gratis". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 6. februar #17 Del Skrevet 6. februar Å være stolt over at man ble født på et tilfeldig sted, er utrolig merkelig. Og tåpelig. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 6. februar #18 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg betaler skatt med glede, for den type goder. Ikke nok. Er du mann så taper samfunnet 2 millioner på deg. Er du kvinne taper samfunnet 15 millioner. Så du må nok betale mye, mye mer. Like glad? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ærlig talt, du skjønner hva AB mente. Vi kan ikke fortsette med å kalle ting som koster enorme summer for gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 6. februar #19 Del Skrevet 6. februar Velferdsstaten, naturen og den generelle velstanden. de fleste andre land er forskjellen mellom fattige og rike så stor at det må kjennes pinlig. Se bare på USA - slummen er enorm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #20 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Naturen vår, den er vakker. Ellers føler jeg ingen stolthet. Anonymkode: 649c0...d52 Den er dessverre i ferd med å ødelegges totalt.. Vindindustri overalt 😥 Anonymkode: 8b26a...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå