Gå til innhold

Hvordan investerer dere pengene deres og hvor mye tjener dere på det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei:)

Jeg er snart ferdig utdannet, som da betyr at jeg endelig kan begynne å tjene mine egne penger. Jeg tenker jeg har veldig lyst til å spare opp så mye som mulig de første årene slik at jeg etter hvert kan belage meg mer og mer på avkastningen av investeringene mine. I den anledning trenger jeg litt inspirasjon. Hvordan investerer dere pengene deres og hvor mye tjener dere på det? Er det aksjer, fond, leie ut hybel/bolig? Gjerne også fortell hvor gamle dere er og hvor mye dere har investert totalt:)

Anonymkode: 8d96a...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fond og aksjer. Over 200% avkastning, har spart aktivt siden 2019. Har i tillegg tjent over 1 mill på salg av leilighet. Har det ganske så fint jeg 😊

MEN det tar mye tid om du ønsker lære deg om aksjer. Kan ikke bare kjøpe hva som helst. Krever en del tid, men er veldig gøy ☺️

Anonymkode: effc4...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For mange så er kostnader ved å leie og etterhvert eie egen bolig dominerende i første halvdel av karrieren.

Selv måtte jeg komme til siste halvdel av 40-årene før overskuddet gav rom for investering utover bolig, til tross for god inntekt. Dette har selvsagt noe å gjøre med at jeg har valgt å få to barn og bor i et dyrt område av Oslo.

Jeg har hoveddelen av sparing i globalt indeksfond (MSCI World) uten valutasikring. Jeg har mindre summer i MSCI emerging markets (Kina, Taiwan, Sørkorea,…), og aktivt forvaltet teknologi og medisinsk fond, samt endel aksjer i bedriften jeg jobber i, og buffer på 4 mnds lønner på høyrentekonto.

Anonymkode: b7382...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har litt over 700.000 i fond og aksjer. I januar var avkastningen (mius innbetalt beløp) 12.445 kr.