AnonymBruker Skrevet 5. februar #1 Del Skrevet 5. februar Hei! Jeg har en ansatt som ble syk når jeg som leder hadde ferie. Hun gikk tidlig en dag og var hjemme dagen etter. Den neste dagen byttet hun selv bort vakten sin. Jeg har ført opp egenmelding for første hele dag. Førte ikke opp egenmelding på neste dag fordi hun byttet vakten sin. Så er spørsmålet, har hun krav på sykepenger for vakten hun byttet bort selv? Jeg har ingen erfaring her selv og finner ikke noe om dette i lovverket. noen som vet? Anonymkode: b7b5c...8f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #2 Del Skrevet 5. februar Her bør du vise litt skjønn. Hun var syk, du var på ferie. Så for å hjelpe til fant hun en erstatter for eget fravær. Hva er forskjellen på om du spør "Kari" om hun kan jobbe da "Lise" er syk, eller om "Lise" spør "Kari" selv? Forskjellen er at du slipper å forstyrres mer enn du må i ferien din. Hun hadde jo meldt inn sykdom, så er ikke akkurat sånn at hun bytter bort vakter for deretter påstå sykdom. Anonymkode: a70d0...91d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #3 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her bør du vise litt skjønn. Hun var syk, du var på ferie. Så for å hjelpe til fant hun en erstatter for eget fravær. Hva er forskjellen på om du spør "Kari" om hun kan jobbe da "Lise" er syk, eller om "Lise" spør "Kari" selv? Forskjellen er at du slipper å forstyrres mer enn du må i ferien din. Hun hadde jo meldt inn sykdom, så er ikke akkurat sånn at hun bytter bort vakter for deretter påstå sykdom. Anonymkode: a70d0...91d Når hun selv velger å bytte bort vakten sin så frafaller selvfølgelig egenmeldingsdagen og hun må ta vakten til den hun byttet den med. Anonymkode: b17d8...48c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #4 Del Skrevet 5. februar Det kan jeg ikke skjønne, hun var jo ikke hjemme på grunn av sykdom den dagen? Anonymkode: 0ff98...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #5 Del Skrevet 5. februar Takk for alle innspill! Hun var oppsatt i timelisten, men valgte å bytte den selv, uten å gi beskjed. Hun ga beskjed om dette nå, 4 uker etterpå. Er derfor jeg er usikker på hva jeg skal forholde meg til. Anonymkode: b7b5c...8f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå