Gå til innhold

Oppkast - Smittsomhet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var på legevakten i dag, der hadde noen kastet opp på venterommet, de holdt på å vaske da jeg kom inn. Var rett i nærheten av der det hadde skjedd. Vet ikke om det var en smittsom grunn til at personen kastet opp.

Hva er sannsynligheten for at jeg er smittet, om personen var smittsom?

Emetofobi er jævlig.

Anonymkode: bb596...8e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Var på legevakten i dag, der hadde noen kastet opp på venterommet, de holdt på å vaske da jeg kom inn. Var rett i nærheten av der det hadde skjedd. Vet ikke om det var en smittsom grunn til at personen kastet opp.

Hva er sannsynligheten for at jeg er smittet, om personen var smittsom?

Emetofobi er jævlig.

Anonymkode: bb596...8e7

Off ja, det er helt jævlig, jeg vet. Men tenker at det faktisk sånn sett er verre å gå med den angsten og kjenne etter symptomer på omgangssyke/oppkast, enn å faktisk få det. Hvis det gir mening. Og husk at det kan være mange andre årsaker til at vedkommende kastet opp på en legevakt . Hjernerystelse, sterke smerter , svimmelhet osv. Sjansen for at du har fått noe smitte akkurat der er veldig liten. Men håper du får hjelp for emetofobien din, det er grusomt å hele tiden være på vakt. Prøv å lev som normalt med normale forhåndsregler som god håndhygiene  b.l.a. Jeg har tre barn, og jeg ble f.eks aldri smittet når de hadde omgangs syke. 

Anonymkode: c1238...17f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...