Gå til innhold

Hundepass 1 uke, gjerrig eier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sagt ja til å passe to hunder i en uke, dette er folk jeg ikke kjenner. Men jeg tilbyr hundepass fordi jeg syns det er hyggelig, derfor tar jeg bare 200 kroner per døgn. 

Nå skal jeg passe disse to hundene mens eier er ute av landet. Hun skal levere de kvelden før så hun slipper å levere de tidlig samme dag hun reiser, noe som er greit og hun vil ikke betale for denne dagen som jeg har sagt er ok. Men hun vil heller ikke betale for den siste dagen da hun henter hundene såpass tidlig (rundt 12-13)… 

Jeg blir litt irritert fordi jeg føler jeg nærmest passer hundene gratis, hun finner ingenting billigere og så prøver hun å slippe unna å betale disse 200 kronene ekstra? Syns det blir kleint og hun vil snakke mer om dette når hun leverer hundene.. som da er enda mer kleint å diskutere 200 kroner.. 

Dette er i tillegg hunder med ekstra behov og sykdommer som skal ha medisiner til faste tider og ikke kan være alene hjemme i det hele tatt. Dette fikk jeg heller ikke vite før etter jeg sa ja til å passe de.. syns hele greia ble litt rar med disse 200 kronene.. føler rett og slett hun er utakknemlig 

Anonymkode: dcc45...11e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde revurdert å passe dem. Man må få alle nødvendige opplysninger om hundene før man avtaler, ikke legge til masse ekstra etterpå. 

• Liker 32
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber henne vippse deg på forskudd for hver påbegynte dag du skal ha dem eller be henne finne en annen.

Du var raus som ga henne rabatt for kvelds levering.

Anonymkode: bfc60...584

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si tydelig at du skal ha betaling for alle dagene, også den dagen de kommer, og krev forhåndsbetaling. 

Anonymkode: c1cfc...972

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennel koster mer en dobbelt pr hund. Si i fra eller la dette være siste gang. Si at du har tenkt deg om og at du tar betalt for første kveld og siste formiddag også

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til henne den prisen du skal ha, og få betalt hele summen på forhånd. Ingen betaling, ingen hundepass. 
Men når det er sagt. Du gjør henne en kjempestor tjeneste og hun krangler på 200 kroner? Hun er nok vanskelig på flere måter, ville revurdert å passe i det hele tatt..

Anonymkode: 87ba3...9df

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og om noe skjer med hundene så kommer hun sannsynligvis til å kreve erstatning fra deg. 

Anonymkode: faea8...f8d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange røde flagg her. Hun høres ikke helt god ut for å si det mildt. Jeg som hundeeier ville ha tenkt på levering og henting som en dag, siden det blir som to halve dager. Det er jo det logiske her og om hun ikke ser det, så er det et stort rødt flagg. Til den prisen så er det en selvfølge å ikke krangle på det. All informasjon om hundene burde ha blitt gitt før avtalen ble inngått, det er en selvfølge når man har hunder med utfordringer. Du må huske på å ta forhåndsbetaling! For hun høres ikke helt god ut. 

Anonymkode: 4f9da...713

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og om noe skjer med hundene så kommer hun sannsynligvis til å kreve erstatning fra deg. 

Anonymkode: faea8...f8d

Godt poeng med en sånn eier.

Jeg ville nok droppet det helt. Men hatt kontrakt på at om hundene skader seg, så går det på hennes forsikring. 

Anonymkode: bfc60...584

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du bare det de fleste sier "påbegynt dag" er en passedag det skal betales for. Hun slipper unna leveringsdagen, da får hun jaggu være fornøyd med det og betale for siste dagen.

Ikke gi deg på dette. Og krev forskuddsbetaling... dette er et menneske som kan finne på å snike seg unna betalingen i det hele tatt, er mitt inntrykk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne avtalen burde du revurdere. Jeg vet ikke hvor bindene avtalen deres har blitt enda. Men vanskelige mennesker fører med seg konflikter. Og i konflikten vil de være enda vanskeligere. Noen har dette som en mestringsstrategi. 

Det er ingen plikt å til å invitere konflikter. 

Anonymkode: a0823...7e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta forhåndsbetaling. Som ungdom passet jeg 2 hunder. Hadde alltid problem med at eierne "skulle betale siden". Lurer på hva som får 2 voksne mennesker i jobb/fast trygd til å svindle en skoleelev. Til slutt nekta jeg å passe mer.

Anonymkode: 0797e...f5b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri turt å passe dyrene eller barna til slike mennesker. Ville ikke risikert å bli saksøkt for alt og ingenting.

Anonymkode: 30c26...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskuddsbetaling og «dette er prisen, du må gjerne ta med hundene hjem igjen vis det ikke passer deg». 

Endret av BobbySocks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi må bruke hundepasser må vi betale for alle dager hunden er der. Kveldslevering=må betale for den dagen. Hente etter kl 17, må betale for påfølgende døgn siden hundepasser ikke kan ta imot en ny hund så lenge vår er der. (Så er de greie med å ikke ta betalt for nytt døgn dersom vi har avtalt å hente kl 16 også blir vi forsinket etc) hun bør betale for både kvelden + den dagen hun henter!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde kranglet på 200kr, men jeg hadde ikke passet hundene igjen. Makan! 

Anonymkode: ff5c3...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde trukket meg fra den avtalen. Si at du må reise bort pga krise i familien eller noe sånt. Det der kommer garantert til å bli problemer.

Anonymkode: e4ab0...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er i tillegg hunder med ekstra behov og sykdommer som skal ha medisiner til faste tider og ikke kan være alene hjemme i det hele tatt

Så du kommer deg ikke ut av døra uten dem? Da er eier super gjerrig... virkelig. Det er hun uansett som ikke vil betale første og siste dag men ærlig talt. Dette er high maintenance hunder så det holder. 

Anonymkode: aee12...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, jeg hadde trukket tilbudet. «Dessverre passer det ikke å være hjemme konstant og jeg får ikke passet medisinen ordentlig da, så du får finne noen andre». 

Det er mange andre som trenger hundepass som er hyggelige og som ikke har hunder som krever at du er der 24/7. Hun der kommer du bare til å få (enda flere) problemer med.

Anonymkode: 771c4...f46

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til neste gang, ikke sett betaling pr dag, men pr natt. Og at natten går fra 18.

Samt så har du et ekstra gebyr for medisinering, f.eks 50,- pr døgn (natt)

Uansett må du ikke gi deg på de siste 200,- det er et prinsipp. Du gir henne uansett tjenesten svinbillig.

Anonymkode: befac...a5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...