Gå til innhold

Han klarer ikke ta i mot beskjeder og satte på vaskemaskinen likevel

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg har gitt beskjed minst fem ganger om en jobbreise denne uken. Da jeg reiste på mandag morgen sa jeg «vi sees på lørdag».

Han har gitt meg beskjed om at han også har en jobbreise denne uken, men siden han er hjemme igjen fredag ettermiddag så har jeg ikke tenkt at det påvirket meg på noe vis.

Nå har han sendt meg melding om at jeg må henge opp klesvasken når jeg kommer hjem. Jeg er i et annet kontinent hele uken, det har jeg sagt til ham mange ganger! Han har tydeligvis ikke fått det med seg.

Han har altså satt på vaskemaskinen i morges og så reist til London. Huset er tomt til han kommer hjem på fredag ettermiddag.
Jeg blir så irritert over at han ikke får med seg beskjeder. Skjønner ikke hvorfor han tenkte at det var lurt å sette på vaskemaskinen akkurat i morges. Regner med at alt tøyet blir ødelagt og må kastes, og bare håper at ikke også vaskemaskinen får jordslag. 

Anonymkode: fc594...69f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo selvsagt ikke optimalt, men det er jo ikke verdens undergang. Det går jo an å være glad for at partneren din er morgenfrisk nok til å sette på en vask på morgenen? 

Det høres ut som om dere trenger en felles digital kalender, der alle reiser og avtaler plottes inn. Da kan dere minne hverandre på å se på den også. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤭

Sorry at jeg ler, men den ene historien hadde jeg nok bare fliret bort.

Spørsmålet blir vel om hvordan det ellers er i forholdet resten av tiden?

Du vet, kommunikasjon, kjærlighet etc?

Anonymkode: 09f9d...1ee

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har gitt beskjed minst fem ganger om en jobbreise denne uken. Da jeg reiste på mandag morgen sa jeg «vi sees på lørdag».

Han har gitt meg beskjed om at han også har en jobbreise denne uken, men siden han er hjemme igjen fredag ettermiddag så har jeg ikke tenkt at det påvirket meg på noe vis.

Nå har han sendt meg melding om at jeg må henge opp klesvasken når jeg kommer hjem. Jeg er i et annet kontinent hele uken, det har jeg sagt til ham mange ganger! Han har tydeligvis ikke fått det med seg.

Han har altså satt på vaskemaskinen i morges og så reist til London. Huset er tomt til han kommer hjem på fredag ettermiddag.
Jeg blir så irritert over at han ikke får med seg beskjeder. Skjønner ikke hvorfor han tenkte at det var lurt å sette på vaskemaskinen akkurat i morges. Regner med at alt tøyet blir ødelagt og må kastes, og bare håper at ikke også vaskemaskinen får jordslag. 

Anonymkode: fc594...69f

Du får svare at han får finne noen som er i samme land som vaskemaskinen til å henge opp klesvasken, siden han altså har valgt å sette den på. 

Anonymkode: 625c2...186

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, få en eller annen til å stoppe innom å henge opp klesvasken. Så kan dere le av dette sammen på lørdag

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å sette på maskinen igjen fredag ettermiddag og la den gå en runde til, så går det sikkert fint. Helt rene klær mugner ikke på 2 dager

Anonymkode: bf5c5...1d3

• Liker 26
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mer imponert over att du har funnet en mann som greier å få igang vaskemaskinen. 

Anonymkode: 8eacc...f0b

• Liker 11
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To døgn er ingen fare! Min klesvask har ligget det mange ganger og jeg kaster selvsagt ikke klærne. Snakk om krisemaksimering! 

Skulle jeg reagert på noe så var det å reise fra maskinen i gang ang brann eller vannlekkasje. Men sannsynligvis går også det helt fint. 

Anonymkode: 8fe3d...89c

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser også mye i jobb.

Men "nevnt minst fem ganger"??? "Han har også sagt"???

Ville skjert seg fullstendig her hjemme, umiddelbart. Alt skal inn i kalender, ellers mister begge oversikt. 

Dere er surrehuer, begge to. 

Anonymkode: 6ac75...ab4

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et under at denne mannen har en jobb? 

Eller 'jobber' han for en tiltaksbedrift, type varig verna for de lettere psykisk utviklingshemmede? 

Anonymkode: 48530...164

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det ikke er mannen som er problemet her. Om du har så mye mas, drama og regler i hverdagen er det kanskje ikke rart han kobler deg ut og ikke hører etter hva du sier. Krisemaksimering av en ikke-problemstilling.

Anonymkode: 3292c...e6f

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fungerer hos oss: stor kalender på veggen, tusjer i forskjellige farger for hvert familiemedlem (til og med bikkja har egen farge). Hvis det skjer noe utenom det vanlige markeres dette med gult, f.eks mor på jobbreise, Jon spiller konsert, Trine skal på speidertur i helga, far skal på kurs og kommer ikke hjem til vanlig tid.

Anonymkode: 93d99...48e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket tøy har dere som blir ødelagt etter bare to dager i maskinen? Jeg vasker det bare på nytt...
Og jordslag i maskinen på to døgn? Da er det på tide med en ny maskin uansett. Og mens dere er på shopping, kjøp en kalender til kjøleskapet hvor dere kan skrive opp reiser, avtaler og andre beskjeder.

Anonymkode: 7113f...8ff

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"OK :) Hvis klærne blir ødelagt så kan du ta med meg på shopping! Du spanderer :)"

Anonymkode: 729ce...c71

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er mer imponert over att du har funnet en mann som greier å få igang vaskemaskinen. 

Anonymkode: 8eacc...f0b

Er det så imponerende? Vet ikke hvordan det er hos dere, men her må jeg forklare kona hvordan klesvask fungerer hver… eneste… gang… hun skal vaske klær på egen hånd, hvis jeg ikke vil få jeansene mine kokt sammen med kjøkkenhåndklær …

Anonymkode: 9043d...387

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bare å sette på maskinen igjen fredag ettermiddag og la den gå en runde til, så går det sikkert fint. Helt rene klær mugner ikke på 2 dager

Anonymkode: bf5c5...1d3

Nettopp. Vi har stadig glemt at vi har satt på en maskin. Kjøre en gang til, gjerne med en skvett eddik, så går det kjempefint. 

Hadde vært mer nervøs for lekkasje. Man går da ikke fra en vaskemaskin. Eller oppvaskmaskin for den del. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det så imponerende? Vet ikke hvordan det er hos dere, men her må jeg forklare kona hvordan klesvask fungerer hver… eneste… gang… hun skal vaske klær på egen hånd, hvis jeg ikke vil få jeansene mine kokt sammen med kjøkkenhåndklær …

Anonymkode: 9043d...387

Dette tror jeg ikke noe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser på de faktiske problemene dere har og ikke filleting som løses med en ekstra runde i vaskemaskinen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...