Gå til innhold

Ungdom som ikke «ser» SMS og ikke svarer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er tante til en på 20. I dag skulle hun til tannlegen og jeg sa ja til å kjøre henne. Det går ikke buss, så hun er avhengig av å bli kjørt.

Jeg stod utenfor skolen og ventet på henne, men hun kom ikke. Jeg sendte SMS for å gi beskjed om at jeg ventet. Null svar.
Ti min senere sendte jeg ny SMS for å si fra om hun måtte skynde seg ellers ville hun ikke rekke timen. Null svar.  
Så prøvde jeg å ringe, null svar.
Til slutt gikk jeg inn og fant skolekontoret, men de hadde ikke lov til å si hvilket klasserom hun var i. Det er en veldig stor skole så jeg kunne ikke gå rundt på måfå og åpne dører.
Satte meg i bilen og sendte ny sms om at nå var det for sent å dra, og at jeg dro hjem.

Jeg har enda ikke fått noe svar fra henne. Dette har skjedd mange ganger før, også med foreldrene og besteforeldrene. Hun sier at hun ikke ser at vi sender sms. Hun svarer uansett aldri hvis vi ringer så vi er nødt til å sende sms. Det er så frustrerende at hun ikke gidder å svare. Vi ser jo at hun konstant er på mobilen når vi er sammen med henne, så litt vanskelig å tro på at hun ikke ser på den på mange timer.

Er det andre ungdommer som oppfører seg slik? 

Anonymkode: 68654...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde aldri sagt ja til å kjøre henne igjen. Det der er ikke greit. 

Anonymkode: f0110...b45

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 er voksen. La henne klare seg selv, men forklar dette med respekt og forpliktelser. Minn heller ikke på avtaler, dette må hun klare selv. 

Anonymkode: 57878...84a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser, men svarer kun hvis de gidder. Si nei neste gang, eller la være å svare, så får hun se hvor irriterende det er. 

Anonymkode: 91a7e...538

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må du si til henne at du ikke kommer til å kjøre til tannlegen igjen og at det er svært respektløst og dyrt for tannlegekontoret å ikke møte opp. Hun skulle hatt koll på tiden og ikke være avhengig av å se sms fra deg 

Anonymkode: 605f6...297

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun bare droppet timen hos tannlegen? Er jo surt for henne da for da må hun vel betale gebyr for å ikke ha møtt opp. Er ikke annet å gjøre enn å fortelle henne at det er uaktuelt å hjelpe til med tjenester om hun ikke har respekt  for de rundt seg. Hun er trossalt voksen...

Anonymkode: b3c2f...190

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er uhøflig. Antagelig ser hun meldingen, men gidder ikke å svare.

Tenker du får la være å hjelpe henne. Hun oppfører seg som en utakknemlig drittunge. Det er på tide å lære henne konsekvensene av sine handlinger.

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiver RCS eller iMessage med "read receipts" så kan du sjekke om meldingene dine har blitt lest eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spør henne, hva er vitsen med å booke tannlegetime og få skyss om hun ikke skal gidde å møte opp?? Det er jo fullstendig meningsløst. Hun kan da klokken og kan følge med på tiden. At det går an å være så respektløs og uansvarlig når man er 20!! År 🤯 er for meg uforståelig. Her må det ha skortet på oppdragelsen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukernavn84 skrev (4 minutter siden):

Aktiver RCS eller iMessage med "read receipts" så kan du sjekke om meldingene dine har blitt lest eller ikke. 

Om hun har lest meldingen er egentlig irrelevant. Man ser meldinger på skjermen uten å åpne dem. Og så vet hun jo tiden for når hun skal bli hentet. Trenger ikke å se melding for det. Dessuten så hun sikkert melding når hun hørte det ringte 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt nei neste gang. Og neste gang der igjen.

Når folk driter i at jeg bruker min tid på dem, får de ikke mange sjanser hos meg. 

Anonymkode: d4fce...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vanlig for en 20 åring nei. Kanskje en 14-15 åring, men ikke en 20 åring 

Anonymkode: 2f288...0c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er jo fullstendig respektløst ovenfor deg, og ansvarsløst ovenfor at hun hadde en tannlegetime.

En ting å er å ikke "se" en melding når det bare står "halla på deg", men å ikke gjøre det når man har en avtale og andre venter..

Er hun deprimert eller noe? Bare gjemmer seg under dyna så og si, og ignorerer problemer og ting hun ikke vil gjøre.

Sånn på generell basis, så er erfaringen min også at de i den alderen er på mobilen hele tiden, men det betyr ikke nødvendigvis at de svarer med en gang, og de har alltid lyden av, og ofte varsler på en del ting også. Og SMS bruker de sjelden, ringe gjør de aldri. 

Men det er jo ikke en unnskyldning når man har en avtale. Man vet jo at tanter bruker sms.

Anonymkode: 44cb7...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der min ungdom går leverer de inn tlf ved skolestart og får igjen når dagen er over. Så der må en selv følge med på klokka på veggen hvis en ska dra tidligere og gi beskjed til lærer slik at lærer låser opp slik at de får med seg tlf

Så kan det være at tlf er innelåst

Anonymkode: ae975...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok en trolletråd. Ts svarer ikke hva en tjueåring er vel ferdig med skolen.. kanskje hun mener universitetet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er nok en trolletråd. Ts svarer ikke hva en tjueåring er vel ferdig med skolen.. kanskje hun mener universitetet

Mener- ts svarer ikke. En tjueåring er vel ferdig med skole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mener- ts svarer ikke. En tjueåring er vel ferdig med skole

Ikke nødvendigvis. Jeg tok opp skolen igjen når jeg var 22. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...