Gå til innhold

13 åring som går fra bordet når han er ferdig

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Slå av internett når middagen starter og slå ikke på igjen før middagen er over. 

Anonymkode: 4265b...6ae

Har han ikke 5g på telefonen ? Barnslig uansett. Herregud, hadde foreldrene mine holdt på sånn hadde jeg jo bare gått ut. Så kunne de sitte der uten internett. 

Anonymkode: d1417...7c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor lenge sitter han da? Her hadde vi en periode problemer med at guttungen glefset i seg en miniporsjon på null komma niks, og ble sulten igjen på et blunk. Han hadde ikke tid til å spise fordi han skulle tilbake til telefonen, og løsningen på det var jo åpenbar når vi først skjønte sammenhengen. 

Anonymkode: e0224...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her varierer det hvem som bruker mest tid - ofte er det ungdommen - og vi diskuterer mye rart innimellom munnfullene. Når barna var små så virket det litt unødig. Nå når jeg ser dem langt mindre så er det verdifull tid.

Anonymkode: 67013...6c6

Forstår godt at du ser på det som verdifull tid. Men jeg er litt usikker på om dette er en av kampene du bør kjempe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var jo det jeg mente med at når barna blir tenåringer og får egne liv så går det ikke lenger. Vi har jo også familiemiddager innimellom. Skjønner ikke det med og « prate « heller, vi prater ikke med mat i munn, og middagstid er ofte i en raves tid. Vi prater heller over en kopp te på kvelden før leggetid. Eller når det passer. Og sitte og se på noen som spiser og snakker med mat i munn er jo for spesielt interesserte med mye dødtid. håper ikke de som innfører « sitteogsepåhverandre « spise regler også klager på tidklemma. 

Anonymkode: d1417...7c4

Igjen så klarer vi det fint, selv med tenåringer. At du ikke klarer å kose deg rundt middagsbordet betyr jo ikke at ingen andre gjør det. Vi klarer det helt fint! 

Anonymkode: 612d1...1db

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la han gå når han er ferdig🤷‍♀️ Si heller før dere spiser,  at det er hyggelig om du blir sittende litt i dag, kanskje spise litt senere? Men ikke tvinge han til å sitte, da blir dere jo sure begge to... 

Men viktig han heller vet at om dere har gjester, eller er på besøk,  så må han sitte til alle er ferdig. 

Livet er for kort til å bli sur for dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...