Gå til innhold

Trump vil ta over Gaza og at palestinerne må få et nytt hjemland

Katten.2.0

Anbefalte innlegg

Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Vil påpeke at det ikke bare er tvangsflytting, men at dette går under definisjonen på etnisk rensing - som jeg refererte til tidligere i tråden.

Ironisk nok støttes etnisk rensing fullstendig når det er snakk om arabere, mens enhver kritikk av Israel avblåses fordi de kjemper for sin eksistens.

Er det mangel på trygge steder arabere kan bo i verden altså?

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

velociraptor skrev (3 minutter siden):

Det er vel like mange trygge steder som for jøder.

Men for all del, du skal få fortsette å argumentere for etnisk rensing :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (23 minutter siden):

Det er vel like mange trygge steder som for jøder.

Men for all del, du skal få fortsette å argumentere for etnisk rensing :)

Seriøst?

Du mener det finnes flere jødiske land enn arabiske/muslimske land? 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (4 minutter siden):

Seriøst?

Du mener det finnes flere jødiske land enn arabiske/muslimske land? 

Jeg mener det finnes like mange:

velociraptor skrev (33 minutter siden):

Du tok opp trygge steder, ikke jødiske/muslimske land.

I denne tråden tror jeg du må begynne å lese alt to ganger:

velociraptor skrev (På 6.2.2025 den 1.05):

Hadde tatt mot tilbudet med begge hender. Vekk fra dette grusomme klimaet men få med alle venner, familie og kulturen vår? Yay!

For det første ser jeg ikke hvordan det å flytte noen er å utslette dem? Blir jeg utslettet om jeg drar til et annet land? For det andre snakket han kun om Gaza, ikke Vestbredden.

Katten.2.0 skrev (På 6.2.2025 den 1.08):

Det var ikke jeg som brukte ordet utslette, men vedkommende jeg siterte, og da om at hele folket (palestinere) baserer hele sin identitet på å utslette et annet folk (israelere).

Jeg skrev fordrive.

Dette er fortsatt helt på siden av at du tydeligvis mener at etnisk rensing er helt greit så lenge det rammer palestinere.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (18 minutter siden):

Jeg mener det finnes like mange:

Du tok opp trygge steder, ikke jødiske/muslimske land.

I denne tråden tror jeg du må begynne å lese alt to ganger:

Dette er fortsatt helt på siden av at du tydeligvis mener at etnisk rensing er helt greit så lenge det rammer palestinere.

land trygt for jøder = Israel og USA, og det er stort sett det. Land trygge for arabere muslimer = alle de arabiske og muslimske landene pluss stort sett hele Europa, USA, og sikkert flere.

Jeg har ikke så stort problem med at noen mennesker tvangsflyttes for å få slutt på denne evinnelige krigen og terroren. Folk tvangsflyttes hele tiden, skjer stadig i Norge også, av alle slags dårlige grunner.

Jeg synes i motsetning til deg at det er bedre at palestinske barn får vokse opp og gå på skole og få et liv i trygghet, enn at de skal oppholde seg et bestemt geografisk sted for enhver pris.Det er sant at området Gaza blir etnisk renset for palestinere dersom palestinerene blir flyttet, men det er jo ikke sånn at de dør eller dør ut, så nei jeg har ikke så stort problem med det.

Hadde hatt et problem med om Israel tok over Gaza, da jeg ikke synes den voldsomme krigføringen de har bedrevet bør belønnes med å vinne det arealet.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

velociraptor skrev (7 minutter siden):

land trygt for jøder = Israel og USA, og det er stort sett det. Land trygge for arabere muslimer = alle de arabiske og muslimske landene pluss stort sett hele Europa, USA, og sikkert flere.

Ok, så du tenker at palestinere er tryggere i f.eks. Norge enn jøder?

Interessant.

Anbefaler deg fortsatt å lese over to ganger her, for vi har nå endret oss fra å diskutere trygge steder til trygge land (som du også ville ha til å bety jødiske land). Det blir veldig vanskelig å svare deg på innlegg om du endrer meningen på hele innlegget tre ganger ila tre innlegg.

velociraptor skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke så stort problem med at noen mennesker tvangsflyttes for å få slutt på denne evinnelige krigen og terroren. Folk tvangsflyttes hele tiden, skjer stadig i Norge også, av alle slags dårlige grunner.

Jeg synes i motsetning til deg at det er bedre at palestinske barn får vokse opp og gå på skole og få et liv i trygghet, enn at de skal oppholde seg et bestemt geografisk sted for enhver pris.Det er sant at området Gaza blir etnisk renset for palestinere dersom palestinerene blir flyttet, men det er jo ikke sånn at de dør eller dør ut, så nei jeg har ikke så stort problem med det.

Hadde hatt et problem med om Israel tok over Gaza, da jeg ikke synes den voldsomme krigføringen de har bedrevet bør belønnes med å vinne det arealet.

Da har vi fått avklart at du ikke har noe problem med etnisk rensing, bare så lenge det gjelder jøder. Greit å ha ting avklart.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (5 minutter siden):

Ok, så du tenker at palestinere er tryggere i f.eks. Norge enn jøder?

Interessant.

Anbefaler deg fortsatt å lese over to ganger her, for vi har nå endret oss fra å diskutere trygge steder til trygge land (som du også ville ha til å bety jødiske land). Det blir veldig vanskelig å svare deg på innlegg om du endrer meningen på hele innlegget tre ganger ila tre innlegg.

Da har vi fått avklart at du ikke har noe problem med etnisk rensing, bare så lenge det gjelder jøder. Greit å ha ting avklart.

Du kverulerer veldig. Jeg har ikke endret meningen, jeg har oppklart hva jeg mente med trygge steder, jeg tok for gitt at du skjønte det betydde at de skulle være trygge for personene som i så fall skal bo der. Jøder er ikke trygge i Norge. Hvorfor tror du jødiske barnehager har bevæpnede vakter? Har skoler med i hovedsak muslimske barn det her i Norge? Nei, det har de ikke.

Jøder er ikke trygge i Europa, og de er definitivt ikke trygge i muslimske/arabiske land. Du har tydeligvis et kjempeproblem med at arabere blir fjernet fra et bittelite geografisk område, og kaller det etniske rensing selv om det kryr av arabere i alle landene rundt. Forsvinner Israel derimot har ikke jødene lenger ett eneste sted.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (På 5.2.2025 den 19.52):

Hæ?! Sorry… !

Sånn kan det gå når man bare ser på NRK si

🤯

Ohh?? Kan du si hvor mange skoler og sykehus palestinerne har bombet i Israel?? Og hva er alder på palestinske og israelske gisler? Og hvor mange barn og kvinner Israel har drept? Har du antall? Så sitter han sleipingen der med djevelsk smil rundt munnen mens han amerikanske klovnen sier de skal over ta GAZA. 
Faen ta dem  

Beklager skrivefeil. . Ble så blodig provosert!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (8 minutter siden):

Du kverulerer veldig. Jeg har ikke endret meningen, jeg har oppklart hva jeg mente med trygge steder, jeg tok for gitt at du skjønte det betydde at de skulle være trygge for personene som i så fall skal bo der.

Kveruleringen blir jo når du endrer betydningen og mener jeg må forsvare det jeg svarte på noe helt annet.

Jøder er ikke trygge i Norge. Hvorfor tror du jødiske barnehager har bevæpnede vakter? Har skoler med i hovedsak muslimske barn det her i Norge? Nei, det har de ikke.

Interessant, det visste jeg ikke.

Jeg er dog usikker på hvorvidt den økte terrortrusselen mot jødiske mål i Norge gjør at det er farligere i Norge for jøder enn muslimer (absolutt risiko naturligvis, ikke relativ) mtp rasisme etc. Vi har jo sett en økning i både jødehat og rasisme.

Om du har noen kilder på dette vil jeg gjerne se det, da det er interessant.

Jøder er ikke trygge i Europa, og de er definitivt ikke trygge i muslimske/arabiske land.Du har tydeligvis et kjempeproblem med at arabere blir fjernet fra et bittelite geografisk område, og kaller det etniske rensing selv om det kryr av arabere i alle landene rundt. Forsvinner Israel derimot har ikke jødene lenger ett eneste sted.

Jeg kaller det ikke etnisk rensing. Det er etnisk rensing:

Katten.2.0 skrev (På 6.2.2025 den 18.52):

Teknisk sett sa Trump at de måtte finne seg et nytt hjemland, ikke at han oppfordret dem til å dra et annet sted. Det er pr definisjon etnisk rensing:

" - Okkupasjonsmakta kan ikkje deportere eller overføre delar av si eiga sivilbefolkning til område ho okkuperer.
- Tvungen forflytting av beskytta personar frå okkupert område er forbode, uansett motivet.
- Etnisk reinsing, som inneber systematisk og valdeleg fjerning av uønska folkegrupper frå eit gitt territorium, blir rekna som eit brot mot mennesket." ( https://www.nrk.no/urix/trump_-_-israel-skal-gi-gaza-til-usa-1.17256830 )

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i utgangspunktet ugreit å transportere palestinerne bort fra det som verdenssamfunnet har designert til å bli en palestinsk stat. 
Men nå har dette med tostatsløsning vært oppe i snart hundre år, og det blir ingenting av det. Ifølge Clinton sist torpedert av Arafat. 
Det er blodbad og dritt og jævelskap. 
Jeg har fulgt konflikten siden 70-tallet. Og jeg har en mistanke. Mistanken er at palestinere flest ikke ønsker en tostatsløsning. Jeg har ikke helt klart å få tak i hvorfor, men på meg virker det som mange av de SIER at de vil ha en tostatsløsning som et springbrett til å komme i en posisjon der de kan ta rotta på israel. Mulig dette er en konspirasjon, vet ikke, men mye av det palestinere og deres støttespillere har sagt og gjort opp gjennom åra peker i den retningen. 
Jeg tror at Israel lenge har prøvd å få drømmen om tostatsløsningen til å fungere, men nå har de gitt opp. 
Israel har ingen fredspartner. Fatah er forhatt, og hvis de prøver å styre Gaza vil de bli drept. Det er ikke tull engang. Så at norske politikere som han fra AP på NRK i går stadig messer om Fatah er lite realistisk. 
Så for meg koker det bort til et valg: enten blir israelerne folkemyrdet, eller så må palestinerne forflyttes. Da velger jeg det siste alternativet. Liker ikke Trump, hater egentlig å være enig med ham men sånn ser det ut for meg. 
I all oppriktighet. 

Endret av Bacteria
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (10 minutter siden):

Kveruleringen blir jo når du endrer betydningen og mener jeg må forsvare det jeg svarte på noe helt annet.

Jeg er dog usikker på hvorvidt den økte terrortrusselen mot jødiske mål i Norge gjør at det er farligere i Norge for jøder enn muslimer (absolutt risiko naturligvis, ikke relativ) mtp rasisme etc. Vi har jo sett en økning i både jødehat og rasisme.

Du visste ikke at den jødiske synagogen, barnehagen og aldershjemmet voktes 24/7 av væpna politi?!

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urwa skrev (39 minutter siden):

Ohh?? Kan du si hvor mange skoler og sykehus palestinerne har bombet i Israel?? Og hva er alder på palestinske og israelske gisler? Og hvor mange barn og kvinner Israel har drept? Har du antall? Så sitter han sleipingen der med djevelsk smil rundt munnen mens han amerikanske klovnen sier de skal over ta GAZA. 
Faen ta dem  

Beklager skrivefeil. . Ble så blodig provosert!!

De yngste gislene er israelske og sitter i fangenskap hos Hamas i Gaza, om de lever. 
Det er brødreparet Arilel(4) og Kfir(2) Bibas. 

Palestinerne i israelske fengsler er fanger, ikke gisler. Stor forskjell. At mange har sittet (for lenge) i varetekt er trasig, men det skjer også i Norge noe tom vi har fått kritikk fra bla Amnesty for. En stor andel av de palestinske fangene har begått drap og terror mot sivile, og er derfor dømt til flere livstidsdommer.

Sorry at du blir provosert, men det blir jeg også. At du kan sammenligne palestinske fanger med israelere ned i babyalder knabbet en lørdagsmorgen av Hamas. Bibas-guttene og moren deres hadde ikke gjort noe galt, ikke kastet stein engang!

Sorry, du forvrenger virkeligheten.

Endret av Bacteria
  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten.2.0 skrev (26 minutter siden):

https://frifagbevegelse.no/nyheter/denne-barnehagen-har-alltid-to-politibiler-pa-vakt-utenfor-6.158.1090943.647302bc5a

https://www.nettavisen.no/nyheter/suzanne-aabel-bevapnet-politi-ma-passe-barna-pa-jodisk-sommerleir/s/12-95-3423508831

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (21 minutter siden):

Dette google jeg meg jo til umiddelbart. Jeg ba om kilder som viser hvorvidt den absolutte risikoen for jøder i Norge er høyere enn for muslimer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (1 time siden):

De yngste gislene er israelske og sitter i fangenskap hos Hamas i Gaza, om de lever. 
Det er brødreparet Arilel(4) og Kfir(2) Bibas. 

Palestinerne i israelske fengsler er fanger, ikke gisler. Stor forskjell. At mange har sittet (for lenge) i varetekt er trasig, men det skjer også i Norge noe tom vi har fått kritikk fra bla Amnesty for. En stor andel av de palestinske fangene har begått drap og terror mot sivile, og er derfor dømt til flere livstidsdommer.

Sorry at du blir provosert, men det blir jeg også. At du kan sammenligne palestinske fanger med israelere ned i babyalder knabbet en lørdagsmorgen av Hamas. Bibas-guttene og moren deres hadde ikke gjort noe galt, ikke kastet stein engang!

Sorry, du forvrenger virkeligheten.

Det er det du som gjør dessverre. Hele familer har blitt slettet av israelske bomber. Og hundrevis av barn er fanget i israelske fengsler. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Urwa skrev (12 minutter siden):

Det er det du som gjør dessverre. Hele familer har blitt slettet av israelske bomber. Og hundrevis av barn er fanget i israelske fengsler. 

ved hvilken alder blir barn til ungdom etter din mening?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (13 timer siden):

Takk for oppklaringen, sjekket ikke tallene grundig nok der. Likevel er det jo en viss forskjell på 1400 drepte på Israelsk side og over 45000 drepte Palestinere.

Vi lever ikke i et øye for et øye, en tann for en tann justis. 

Utgangspunktet er at når man forsvarer seg mot krigshandlinger så er det som må til være nødvendig. Er det nødvendig for å nå legitime krigs mål. 
Så er det ytterligere begrensninger også. 

Ta Bush sin krig mot terror. 3.500 døde… var flere år i Midtøsten som ble drept. Var det nødvendig å ødelegge disse nettverkene for å hindre terrorangrep i fremtiden. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (11 timer siden):

Vil påpeke at det ikke bare er tvangsflytting, men at dette går under definisjonen på etnisk rensing - som jeg refererte til tidligere i tråden.

Ironisk nok støttes etnisk rensing fullstendig når det er snakk om arabere, mens enhver kritikk av Israel avblåses fordi de kjemper for sin eksistens.

I en av innslagene jeg så på YouTube ble det trukket frem at Trump snakket om unsafe x antall ganger, da man kan flytte folkegrupper pga sikkerhet. Vi får sikkert høre mer om dette. 

Alt er jo etnisk rensing når det gjelder palestiner araberne og Israel. 
Blir de flyttet til Gaza var det etnisk rensing, flyttet de av egen maskin var det etnisk rensking.
Om de blir flyttet fra Gaza er det etnisk rensing, om de frivillig forlater Gaza er det etnisk rensking.

Det er folkemord og etnisk rensking, det er sultkatastrofe fordi om størsteparten av befolkningen har nok mat. Sikkert mye feilprioritering på hvem som mottar mat.

De har ikke strøm, men de har jo det. De har ikke diesel, men de har jo det også. 

Leger forklarte oss i oktober 23, at sykehusene knapt kom til å holde ut dagen, men det er fremdeles aktivitet, dog redusert av andre grunner. 

Man ser de samme utbombede kvartalene på repeat, men andre videoer viser bygninger som står, gater, marknader, handel, restauranter. 

Det var en konsentrasjonsleir et utendørs fengsel. Allikevel strømmer folk inn mot Gaza. En «norsk» familie sendte kone og barn for å bo i Gaza, før de savnet livet i Gaza, og ville gi barna den oppveksten. Kanskje konsentrasjonsleir ikke var det beste ordet? 

Jeg sier ikke at det ikke er fælt i Gaza, med mye lidelse. Sier bare at det er mye merkelig rapportering fra alle sider. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urwa skrev (8 timer siden):

med "barn" hva mener du ? 16, 17 åringer ?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...