Katten.2.0 Skrevet onsdag kl 14:50 Forfatter #21 Del Skrevet onsdag kl 14:50 Fru Solsikke skrev (5 minutter siden): Hadde vi konstant drevet på med terrorangrep mot Sverige så hadde ikke vi heller fått landet vårt ifred, bare sånn til info. Hvis intensjonen er å forhindre terror, så vil jo dette være fullstendig mot sin hensikt. Med slike uttalelser rettferdiggjør Trump Hamas' sin eksistens i deres egne - og palestineres - øyne. For nå er det gått fra kamp mot Israel til fullstendig tydelig kamp for hjemlandets eksistens. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet onsdag kl 14:51 Forfatter #22 Del Skrevet onsdag kl 14:51 Druid skrev (46 minutter siden): Utfordringen er jo at hva han gjør her, er å kreve samme kurs. I all praktisk forstand fyrer han opp under Hamas og andre terrororganisasjoners fortelling at eneste løsningen som finnes for dem er kamp til siste mann. Dette er å falle ned på kne og tigge og be om en ny 7. oktober. Kan ikke noen som har en mikroskopisk forståelse av diplomati, få komme å styre hva han skal si i disse typer settinger? Tror du handlingene og uttalelsene til Trump vil endre seg uten alvorlige konsekvenser? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishavet Skrevet onsdag kl 14:53 #23 Del Skrevet onsdag kl 14:53 Fru Solsikke skrev (3 minutter siden): Hadde vi konstant drevet på med terrorangrep mot Sverige så hadde ikke vi heller fått landet vårt ifred, bare sånn til info. Det er jo overhodet ikke sammenlignbart. Da kan man heller tenke seg at nazi- Tyskland fortsatte å okkupere Norge og at motstandsbevegelsen ble sett på som terror. At tungtvannsaksjonen ble sett på som et terroranslag og at Russland henger seg vet å bomme oss sønder og sammen. Haukeland sykehus, Rikshospitalet, oppstarten, dine barns skole, hele bygder og byer, Oslo, Stavanger, Bodø, Voss, Lillesand. Og vi nordmenn ble beordret til å flykte nordover, uten drivstoff til bilene, uten mat, mine foreldre fikk ikke hjertemedisinen sin og døde, din nabo sitt barn med diabetes døde av mangel på medisin, ditt hos bommet så bare et barn overlevde og ble foreldreløs, mitt hus bommet så alle omkom, men min lille jente på ni år døde langsomt det hun lå under ruinene i barndomshjemmet uten bein. Og læreren til barna dine og snekkeren din fikset kjøkkenet ditt og naboen og onkelen din ble arrestert om natten, foran dine kommer og barn og banket og kjør i fengsel der de ble tortureret. Men oppføre oss, skulle vi 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishavet Skrevet onsdag kl 14:55 #24 Del Skrevet onsdag kl 14:55 Ishavet skrev (Akkurat nå): Det er jo overhodet ikke sammenlignbart. Da kan man heller tenke seg at nazi- Tyskland fortsatte å okkupere Norge og at motstandsbevegelsen ble sett på som terror. At tungtvannsaksjonen ble sett på som et terroranslag og at Russland henger seg vet å bomme oss sønder og sammen. Haukeland sykehus, Rikshospitalet, oppstarten, dine barns skole, hele bygder og byer, Oslo, Stavanger, Bodø, Voss, Lillesand. Og vi nordmenn ble beordret til å flykte nordover, uten drivstoff til bilene, uten mat, mine foreldre fikk ikke hjertemedisinen sin og døde, din nabo sitt barn med diabetes døde av mangel på medisin, ditt hos bommet så bare et barn overlevde og ble foreldreløs, mitt hus bommet så alle omkom, men min lille jente på ni år døde langsomt det hun lå under ruinene i barndomshjemmet uten bein. Og læreren til barna dine og snekkeren din fikset kjøkkenet ditt og naboen og onkelen din ble arrestert om natten, foran dine kommer og barn og banket og kjør i fengsel der de ble tortureret. Men oppføre oss, skulle vi «Russland henger seg» skulle være «Russland hevnet seg». Har mye autokorrektur for tiden…. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VXL100 Skrevet onsdag kl 14:57 #25 Del Skrevet onsdag kl 14:57 Det hadde jo vært en veldig god ide om det bare var gjennomførbart. 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet onsdag kl 15:01 #26 Del Skrevet onsdag kl 15:01 Ishavet skrev (Akkurat nå): Det er jo overhodet ikke sammenlignbart. Da kan man heller tenke seg at nazi- Tyskland fortsatte å okkupere Norge og at motstandsbevegelsen ble sett på som terror. At tungtvannsaksjonen ble sett på som et terroranslag og at Russland henger seg vet å bomme oss sønder og sammen. Haukeland sykehus, Rikshospitalet, oppstarten, dine barns skole, hele bygder og byer, Oslo, Stavanger, Bodø, Voss, Lillesand. Og vi nordmenn ble beordret til å flykte nordover, uten drivstoff til bilene, uten mat, mine foreldre fikk ikke hjertemedisinen sin og døde, din nabo sitt barn med diabetes døde av mangel på medisin, ditt hos bommet så bare et barn overlevde og ble foreldreløs, mitt hus bommet så alle omkom, men min lille jente på ni år døde langsomt det hun lå under ruinene i barndomshjemmet uten bein. Og læreren til barna dine og snekkeren din fikset kjøkkenet ditt og naboen og onkelen din ble arrestert om natten, foran dine kommer og barn og banket og kjør i fengsel der de ble tortureret. Men oppføre oss, skulle vi Hva i all verden Hadde nordmenn brukt egne barn som skjold, så hadde disse blitt tatt ganske raskt av andre nordmenn. Om man skal tenke realistisk på det. Det er MYE fundamentalisme blant palestinerene. Barna blir oppfordret til å bli martyrer (bare ta en titt på skolebøkene vi i Norge sponser). Det blir ikke bygget bomberom ("lurer" på hvorfor?) Og de skyter med raketter og oppbevarer dem på sykehus og skoler. Barn har IKKE førsteprioritet der nede. Det er Islam først og hatet mot Israel. 10 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet onsdag kl 15:15 #27 Del Skrevet onsdag kl 15:15 Ishavet skrev (15 minutter siden): Det er jo overhodet ikke sammenlignbart. Da kan man heller tenke seg at nazi- Tyskland fortsatte å okkupere Norge og at motstandsbevegelsen ble sett på som terror. At tungtvannsaksjonen ble sett på som et terroranslag og at Russland henger seg vet å bomme oss sønder og sammen. Haukeland sykehus, Rikshospitalet, oppstarten, dine barns skole, hele bygder og byer, Oslo, Stavanger, Bodø, Voss, Lillesand. Og vi nordmenn ble beordret til å flykte nordover, uten drivstoff til bilene, uten mat, mine foreldre fikk ikke hjertemedisinen sin og døde, din nabo sitt barn med diabetes døde av mangel på medisin, ditt hos bommet så bare et barn overlevde og ble foreldreløs, mitt hus bommet så alle omkom, men min lille jente på ni år døde langsomt det hun lå under ruinene i barndomshjemmet uten bein. Og læreren til barna dine og snekkeren din fikset kjøkkenet ditt og naboen og onkelen din ble arrestert om natten, foran dine kommer og barn og banket og kjør i fengsel der de ble tortureret. Men oppføre oss, skulle vi Du har glemt noe meget relevant her, Norge og nordmenn var uskyldige da de ble angrepet av nazi-tyskland. Palestina og palestinerne er ikke og har ALDRI vært uskyldige når det kommer til krigen med Israel. Nå sier ikke jeg at Israel gjør rett, men å snakke som om palestinerne bare er nydelige engler som har blitt et tilfeldig offer for omgivelsene, det er ekstremt naivt og ikke minst provoserende. 13 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet onsdag kl 15:24 #28 Del Skrevet onsdag kl 15:24 Han bare babler i vei hele tiden. Skaper mye uro og usikkerhet. Han viser gang på gang hvor uskikket han er. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet onsdag kl 15:36 #29 Del Skrevet onsdag kl 15:36 malifika skrev (14 minutter siden): Du har glemt noe meget relevant her, Norge og nordmenn var uskyldige da de ble angrepet av nazi-tyskland. Palestina og palestinerne er ikke og har ALDRI vært uskyldige når det kommer til krigen med Israel. Nå sier ikke jeg at Israel gjør rett, men å snakke som om palestinerne bare er nydelige engler som har blitt et tilfeldig offer for omgivelsene, det er ekstremt naivt og ikke minst provoserende. …. Men samtidig veldig forståelig når man vet at det er slik palestinere har blitt fremstilt i norske medier siden 80-tallet, og det siste året især. Nordmenn har rett og slett ikke fundamentet til å forstå shahid-tankegangen. Det går ikke, vi er et sekularisert folk. Palestinske barn bor i byer der gater og skoler er oppkalt etter martyrer, aka terrorister som har ofret livet i kampen mot Israel, dvs som har blitt drept under planlegging og utføring av terror mot sivile. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheOneLinePuncher Skrevet onsdag kl 15:44 #30 Del Skrevet onsdag kl 15:44 La oss nå si dette hadde blitt gjennomført. Hva er da problemet? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet onsdag kl 15:58 #31 Del Skrevet onsdag kl 15:58 (endret) TheOneLinePuncher skrev (15 minutter siden): La oss nå si dette hadde blitt gjennomført. Hva er da problemet? Det skal jeg si deg. Det vil føre til at araberlandene mister sitt viktigste våpen i kampen mot «den sionistiske enheten» nemlig de statsløse, evige flyktningene palestinerne som blir bare flere og flere. Det er ikke noe annet problem. … men det kommer ikke til å bli en realitet, så alle kan bare ta det helt med ro, og vi fortsetter som før. Endret onsdag kl 16:00 av Bacteria 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet onsdag kl 16:09 Forfatter #32 Del Skrevet onsdag kl 16:09 TheOneLinePuncher skrev (25 minutter siden): La oss nå si dette hadde blitt gjennomført. Hva er da problemet? Bacteria skrev (10 minutter siden): Det skal jeg si deg. Det vil føre til at araberlandene mister sitt viktigste våpen i kampen mot «den sionistiske enheten» nemlig de statsløse, evige flyktningene palestinerne som blir bare flere og flere. Det er ikke noe annet problem. … men det kommer ikke til å bli en realitet, så alle kan bare ta det helt med ro, og vi fortsetter som før. Hvorfor er det ikke et problem at man fordriver et helt folk? 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet onsdag kl 16:13 #33 Del Skrevet onsdag kl 16:13 Katten.2.0 skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det ikke et problem at man fordriver et helt folk? Jo, jeg er enig i at det i UTGANGSPUNKTET er et problem. Men hvis et folk baserer hele sin identitet på å utslette et annet folk, og ikke noe annet, hva foreslår du? 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet onsdag kl 16:16 Forfatter #34 Del Skrevet onsdag kl 16:16 Bacteria skrev (Akkurat nå): Jo, jeg er enig i at det i UTGANGSPUNKTET er et problem. Men hvis et folk baserer hele sin identitet på å utslette et annet folk, og ikke noe annet, hva foreslår du? Jeg tror du vil slite med å begrunne at alle palestinere baserer hele sin identitet på å utslettet et annet folk. Er det ikke litt rart å gjøre et poeng ut av at Hamas vil utslette Israel, når Trump og Israel (felles pressekonferanse) sier at de skal ta over Gaza og fordrive alle palestinere? Jeg skjønner ikke hvorfor det er vanskelig å kategorisk fordømme en slik uttalelse. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet onsdag kl 16:18 #35 Del Skrevet onsdag kl 16:18 TheOneLinePuncher skrev (34 minutter siden): La oss nå si dette hadde blitt gjennomført. Hva er da problemet? Ikke bra i det hele tatt.. At dette monsteret tror han kan peke rundt seg i verden å mene :" det vil jeg ha" er bare latterlig og skremmende samtidig. Og noe sånt vil i hvert fall ikke føre noe godt til palestinere. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet onsdag kl 16:29 #36 Del Skrevet onsdag kl 16:29 Katten.2.0 skrev (11 minutter siden): Jeg tror du vil slite med å begrunne at alle palestinere baserer hele sin identitet på å utslettet et annet folk. Er det ikke litt rart å gjøre et poeng ut av at Hamas vil utslette Israel, når Trump og Israel (felles pressekonferanse) sier at de skal ta over Gaza og fordrive alle palestinere? Jeg skjønner ikke hvorfor det er vanskelig å kategorisk fordømme en slik uttalelse. Jeg har ikke påstått at alle palestinere mener det. Men det virker som de er mange nok. Hamas har lovt å gjenta 7. oktober om og om igjen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet onsdag kl 16:41 #37 Del Skrevet onsdag kl 16:41 Gaza kunne fint ha fått til noe alla det samme som Singapore. Gaza ligger nærme ett viktig skipping leie. Men nei. Å krangle over fiktive grenser og jord er viktigere av en eller annen grunn. Gleder meg til det ikke finnes grenser igjen på jorden. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet onsdag kl 16:42 Forfatter #38 Del Skrevet onsdag kl 16:42 Bacteria skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke påstått at alle palestinere mener det. Men det virker som de er mange nok. Hamas har lovt å gjenta 7. oktober om og om igjen. Bacteria skrev (26 minutter siden): Jo, jeg er enig i at det i UTGANGSPUNKTET er et problem. Men hvis et folk baserer hele sin identitet på å utslette et annet folk, og ikke noe annet, hva foreslår du? Du skriver jo at et folk baserer hele sin identitet på det. Gjentar at du vil slite med å underbygge at folket baserer hele sin identitet på det. Skjønner fortsatt ikke hvorfor det er vanskelig å kategorisk fordømme en uttalelse som vil fordrive et helt folk og at dem må finne seg et nytt hjemland. Det er jo litt ironisk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet onsdag kl 17:05 #39 Del Skrevet onsdag kl 17:05 Bacteria skrev (27 minutter siden): Jeg har ikke påstått at alle palestinere mener det. Men det virker som de er mange nok. Hamas har lovt å gjenta 7. oktober om og om igjen. Når man har brukt opp alle fredelige virkemidler tenker jeg at det er helt greit å fordrive et helt folk - de ønsker jo ikke å slutte med terror- da har man kun 1 alternativ igjen. Har forøvrig problemer med å forstå vitsen med å spinne på et alternativ som aldri har fungert- eller å fordømme det eneste reelle alternativet.... Sosialdemokratene i denne verden later til å tro at veien til fred er å drepe hverandre- så jeg ønsker virkelig virkemidlene til Trump velkommen.... 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet onsdag kl 18:21 #40 Del Skrevet onsdag kl 18:21 Trump skal sluttføre jobben de sionistiske terroristene startet på i 1948. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå