Bacteria Skrevet 11. februar #221 Del Skrevet 11. februar Molly85 skrev (På 11.2.2025 den 16.53): Jo! Det måtte stenges. Jødene ties i hjel, og de som ønsker å forsvare dem møter utestengelse, sensur osv. Enig! Hva slags alternativer har man nå? Så et sted at det er estimert hvor mange millioner som trengs for å bygge opp Gaza. Interessant at slike tall finnes, all den tid man ikke har vært inne der og sett hvordan det ser ut, utenom på satelittbilder? Ekspander 600 milliarder 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 11. februar #222 Del Skrevet 11. februar Katten.2.0 skrev (På 5.2.2025 den 12.41): https://www.nrk.no/urix/trump-moter-netanyahu_-seier-palestinarane-ma-forlate-gaza-1.17252908 Vel, det er jo én måte å skape varig fred i Gaza på. Det er som om man ikke har lært noe som helst av de siste 80 årene. Ekspander Hvem er det som ikke har lært ? Nå ligger Gaza i grus og det er bortimot ubeboelig der, og Hamas er der enda. Bygge opp dette er galskap før de er borte. Det er bare snakk om tid før en ny krig bryter ut og alt blir rasert på nytt. Trump prøver å tenke nytt i alle fall, dere vil ha mer av akkurat det samme som ikke har virket på 80 år. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 11. februar #223 Del Skrevet 11. februar Sett opp en strek på kartet der Gaza i syd slutter ! Strekk den inn i Egypt nedover langs kysten og opprette en midlertidig leir der som kan fungere i 10 år og gjerde den inne. Der menneskene som lever i Gaza i dag kan bo og hjelpes til Gaza er rensket hus for hus og menneske for menneske til Gaza er tomt. Så må hele Gaza jevnes med jorden og under jorden og tømmes for terrorister en for en og renskes for våpen. Hamas terrorister pågripes og henrettes. Så må befolkningen av islamiseres og settes i stand til å drive, kontrollere og leve i fred med sine naboer. Det er veien å gå. Araberne på Gazastripen vil ikke kunne leve der uansett de neste 20 årene. Dette er en ruinhaug nå, og ingen vil betale en dritt før Hamas problemet er løst en gang for alle. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 11. februar #224 Del Skrevet 11. februar Tror de fleste er enige om at det er helt poengløst at terrorister om de går under Hamas banner, eller andre jihadist flagg, kan være tilstede i Gaza når det bygges opp. Da blir det jo bare nye angrep og mer krig. Må jo ta slutt denne elendigheten. Jeg er av den oppfatning at det er bedre at radikal befolkning blir spredt for vinden og vist vekk, enn at terrorveldet får fortsette. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 11. februar #225 Del Skrevet 11. februar Madame Butterfly skrev (På 11.2.2025 den 17.26): Tror de fleste er enige om at det er helt poengløst at terrorister om de går under Hamas banner, eller andre jihadist flagg, kan være tilstede i Gaza når det bygges opp. Da blir det jo bare nye angrep og mer krig. Må jo ta slutt denne elendigheten. Jeg er av den oppfatning at det er bedre at radikal befolkning blir spredt for vinden og vist vekk, enn at terrorveldet får fortsette. Ekspander Helt klart, og terrorveldet får bare ikke fortsette. Den dagen det ikke er håp om flere overlevende gisler igjen i Gaza kommer Israel til å dundre løs igjen. Det kan allerede skje til helgen. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 11. februar Forfatter #226 Del Skrevet 11. februar Molly85 skrev (På 11.2.2025 den 16.55): Tror du skal ta å gå gjennom hva du faktisk skriver gjennom tråden her, for du har tydeligvis ikke kontroll på egne påstander og hva du selv etterspør. Ekspander Du kan gjerne påpeke det. Molly85 skrev (På 11.2.2025 den 16.55): Men til tema; Hva tenker du er en plausibel løsning på situasjonen? Ekspander Plausibel, som i sannsynlig at kommer til å skje, eller som en god løsning? Jeg tror ikke det eksisterer en god løsning. Det skipet seilte fra oss for 80 år siden og de ~10 årene etter det, etter min mening. En sannsynlig løsning vet jeg ikke hva kommer til å bli. Uansett veien videre tror jeg at det er lagt en grobunn for mer ekstremisme og terrorisme i ~20 år framover. Jeg tror at denne pressekonferansen til Trump og Netanyahu har legitimert Hamas' eksistens i deres, palestinske og andre arabiske øyne. Jeg tror at hele Midtøsten har blitt vesentlig mer ustabil, og potensielt mer samlet mot vesten. Trump er en joker i denne situasjonen. Hadde det ikke vært for hans oppførsel disse ukene, ville jeg sagt at noe slikt som dette aldri kom til å skje, men nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro. Den logiske delen min tipper at det blir en status quo: Gaza blir bygget opp. Iran bygger seg opp. Hamas og Hizbollah bygger seg opp. Det hele gjentar seg om 3-10 år. TomKrus skrev (På 11.2.2025 den 17.19): Hvem er det som ikke har lært ? Nå ligger Gaza i grus og det er bortimot ubeboelig der, og Hamas er der enda. Bygge opp dette er galskap før de er borte. Det er bare snakk om tid før en ny krig bryter ut og alt blir rasert på nytt. Trump prøver å tenke nytt i alle fall, dere vil ha mer av akkurat det samme som ikke har virket på 80 år. Ekspander Vesten. For 80 år siden opprettet man Israel, på bekostning av diverse andre i lokalbefolkningen. Dette har skapt en konflikt som varer til den dag i dag. Hvordan tror man at det skal bli bedre av å gjenta det samme? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 11. februar #227 Del Skrevet 11. februar Katten.2.0 skrev (På 11.2.2025 den 17.39): Du kan gjerne påpeke det. Plausibel, som i sannsynlig at kommer til å skje, eller som en god løsning? Jeg tror ikke det eksisterer en god løsning. Det skipet seilte fra oss for 80 år siden og de ~10 årene etter det, etter min mening. En sannsynlig løsning vet jeg ikke hva kommer til å bli. Uansett veien videre tror jeg at det er lagt en grobunn for mer ekstremisme og terrorisme i ~20 år framover. Jeg tror at denne pressekonferansen til Trump og Netanyahu har legitimert Hamas' eksistens i deres, palestinske og andre arabiske øyne. Jeg tror at hele Midtøsten har blitt vesentlig mer ustabil, og potensielt mer samlet mot vesten. Trump er en joker i denne situasjonen. Hadde det ikke vært for hans oppførsel disse ukene, ville jeg sagt at noe slikt som dette aldri kom til å skje, men nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro. Den logiske delen min tipper at det blir en status quo: Gaza blir bygget opp. Iran bygger seg opp. Hamas og Hizbollah bygger seg opp. Det hele gjentar seg om 3-10 år. Vesten. For 80 år siden opprettet man Israel, på bekostning av diverse andre i lokalbefolkningen. Dette har skapt en konflikt som varer til den dag i dag. Hvordan tror man at det skal bli bedre av å gjenta det samme? Ekspander Du kan jo ikke historien i det hele tatt. Etter 1 verdenskrig da man splittet opp dette landområdet fikk Araberne 77% av hele det gamle "palestinamandatet" som Tyrkerne styrte i over 400 år. Israel og jødene fikk skarve 22% da de ble opprettet i 1948 og allerede lovet da mandatområdet ble splittet opp. Bare det å si at de har fått dette på bekostning av noen er helt latterlig og historieløst. De er der nå, har vært der i over 80 år som en nasjon og om du tror de lar seg jage vekk ? Det kommer aldri til å skje. Og de kommer heller ikke til å godta noe videre Hamas styre i Gaza, så det er bare å begynne å tenke nytt i stedet for å jamre til krampen tar dere. Ellers kommer dette til å ende med en konflikt der grensene mot Egypt sprenge ut i en ny krig og befolkningen må flykte inn i Egypt når en ny stor krig begynner. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 11. februar Forfatter #228 Del Skrevet 11. februar TomKrus skrev (På 11.2.2025 den 17.53): Du kan jo ikke historien i det hele tatt. Etter 1 verdenskrig da man splittet opp dette landområdet fikk Araberne 77% av hele det gamle "palestinamandatet" som Tyrkerne styrte i over 400 år. Israel og jødene fikk skarve 22% da de ble opprettet i 1948 og allerede lovet da mandatområdet ble splittet opp. Bare det å si at de har fått dette på bekostning av noen er helt latterlig og historieløst. Ekspander Det gikk jo på bekostning av diverse andre i lokalområdet. Dét kan du ikke si noe på. TomKrus skrev (På 11.2.2025 den 17.53): De er der nå, har vært der i over 80 år som en nasjon og om du tror de lar seg jage vekk ? Ekspander Hvor i all verden skriver jeg det? TomKrus skrev (På 11.2.2025 den 17.53): Og de kommer heller ikke til å godta noe videre Hamas styre i Gaza, så det er bare å begynne å tenke nytt i stedet for å jamre til krampen tar dere. Ellers kommer dette til å ende med en konflikt der grensene mot Egypt sprenge ut i en ny krig og befolkningen må flykte inn i Egypt når en ny stor krig begynner. Ekspander Ok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 11. februar #229 Del Skrevet 11. februar Katten.2.0 skrev (På 11.2.2025 den 17.56): Det gikk jo på bekostning av diverse andre i lokalområdet. Dét kan du ikke si noe på. Hvor i all verden skriver jeg det? Ok. Ekspander Jo det kan jeg si noe på ! Når et så enormt område som store deler av Midtøsten ble splittet opp etter 1 verdenskrig kunne aldri alle bli helt fornøyd. Det samme skjedde med Tyskland etter 2 verdenskrig, der de mistet store landområder til Polen etter nederlaget. Så når den Israelske staten ble opprettet måtte 1 million jøder flykte fra de arabiske landene og inn til Israel der de fikk bo og ble integrert i samfunnet. Palaraberne fikk en stor stat i landet Jordan ! Gaza og vestbredden er bare noe de arabiske landene de siste årene har tviholdt på for å bruke det i kampen mot Israel. Der mange av de arabiske landene nå ser at dette ikke kommer til å gå lengre. Derfor må dette løses nå ! Og Barten sin våte drøm om noe egen palestinsk stat aldri kommer til å skje. At de kan få et viss selvstyre på "vestbredden og i Gaza" uten Hamas og det ekstreme islam ? Ja det kan skje i fremtiden, men det ligger generasjoner frem i tid om araberne som bor der faktisk vil leve i fred. Det handler ikke om det nå, det handler om at Hamas må dø, og så er det bare snakk om hvor mange mennesker som går med i det dragsuget. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 11. februar #230 Del Skrevet 11. februar (endret) Så sier ikke Trump at han skal ta Gaza og skaffe palestina araberne et nytt hjemland. Det han sier er at de må ut fra Gaza nå ! Og så må Hamas utslettes og om det gjøres under ruinene ? Deres problem. Så får garantert de araberne som vil tilbake til Gaza når den tid kommer gjøre akkurat det om de vil leve i fred. Men de kan glemme å komme tilbake og begynne en ny terrorvirksomhet derfra. Det kommer til å bli mange år med knallhard militær kontroll over dette landområdet når det jevnes med jorden og så bygges opp igjen. Og tro meg de palestinerne som får bo i Egypt eller Jordan vil møte den sikre død der om de forsetter å prøve å terrorisere der. Endret 11. februar av TomKrus 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 11. februar Forfatter #231 Del Skrevet 11. februar (endret) TomKrus skrev (På 11.2.2025 den 18.24): Jo det kan jeg si noe på ! Når et så enormt område som store deler av Midtøsten ble splittet opp etter 1 verdenskrig kunne aldri alle bli helt fornøyd. Ekspander Imponerende at du motsier deg selv og sier akkurat det samme som meg i neste setning. TomKrus skrev (På 11.2.2025 den 18.33): Så sier ikke Trump at han skal ta Gaza og skaffe palestina araberne et nytt hjemland. Ekspander "Til journalistane sa Trump etterpå at han meiner palestinarane må få eit nytt heimland, skriv New York Times." ( https://www.nrk.no/urix/trump-moter-netanyahu_-seier-palestinarane-ma-forlate-gaza-1.17252908 ) Dette er etnisk rensing. TomKrus skrev (På 11.2.2025 den 18.33): Det han sier er at de må ut fra Gaza nå ! Og så må Hamas utslettes og om det gjøres under ruinene ? Deres problem. Så får garantert de araberne som vil tilbake til Gaza når den tid kommer gjøre akkurat det om de vil leve i fred. Ekspander Ikke det han sier. Endret 11. februar av Katten.2.0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 11. februar #232 Del Skrevet 11. februar (endret) Katten.2.0 skrev (På 11.2.2025 den 18.48): mponerende at du motsier deg selv og sier akkurat det samme som meg i neste setning. Ekspander Lite imponerende at du ikke engang kan lese det jeg skriver ! Det var jo ikke at man splittet opp dette landområdet etter 1 verdenskrig og enda mer i 1948 som gjorde at det gikk "ut over noen" Det som da gjorde at det gikk galt var at araberne forkastet den siste deling i 1948 da Israel ble opprettet og gikk til krig ! Etter at de fikk over 77% av hele mandatområdet ! Det er årsaken til at det gikk ut over de araberne som ble værende igjen da de store arabiske landene sa "bli værende" vi kjører over den Israelske staten i løpet av noen dager. I stedet for ble de knust i 1948, og enda mer smadret i 1967 og de araberne som da var igjen ? De ble lidende fordi de andre arabiske landene nektet å ta i mot de, og brukte de videre i kampen mot Israel frem til våre dager. Det kulminerte med massakren på jødene 7 oktober der 1200 jøder ble slaktet. Da var Gaza og palaraberne skjebne beseglet ! Andre nasjoner ville bombet flatt hele dette landområdet og sagt til de sivile kom dere til helvete vekk eller dø ! Israel har tatt visse hensyn derfor er bare 20.000 sivile maks døde. Resten er Hamas terrorister i følge Hamas selv. Så kaller noen det folkemord, når 70.000 nye palestinere er født i krigsperioden. Altså befolkningen har økt, Israel må være forferdelig dårlig på folkemord. Endret 11. februar av TomKrus 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 11. februar #233 Del Skrevet 11. februar TomKrus skrev (På 11.2.2025 den 19.12): Lite imponerende at du ikke engang kan lese det jeg skriver ! Det var jo ikke at man splittet opp dette landområdet etter 1 verdenskrig og enda mer i 1948 som gjorde at det gikk "ut over noen" Det som da gjorde at det gikk galt var at araberne forkastet den siste deling i 1948 da Israel ble opprettet og gikk til krig ! Etter at de fikk over 77% av hele mandatområdet ! Det er årsaken til at det gikk ut over de araberne som ble værende igjen da de store arabiske landene sa "bli værende" vi kjører over den Israelske staten i løpet av noen dager. I stedet for ble de knust i 1948, og enda mer smadret i 1967 og de araberne som da var igjen ? De ble lidende fordi de andre arabiske landene nektet å ta i mot de, og brukte de videre i kampen mot Israel frem til våre dager. Det kulminerte med massakren på jødene 7 oktober der 1200 jøder ble slaktet. Da var Gaza og palaraberne skjebne beseglet ! Andre nasjoner ville bombet flatt hele dette landområdet og sagt til de sivile kom dere til helvete vekk eller dø ! Israel har tatt visse hensyn derfor er bare 20.000 sivile maks døde. Resten er Hamas terrorister i følge Hamas selv. Så kaller noen det folkemord, når 70.000 nye palestinere er født i krigsperioden. Altså befolkningen har økt, Israel må være forferdelig dårlig på folkemord. Ekspander Dette! Ang Trumps forslag: Hvorfor er særlig Jordan er så lite interessert i å få palestinerne inn i landet sitt? De ble rasende da Trump foreslo å la dem dra til Jordan og Egypt. Om det stemmer at Gaza er et forferdelig fengsel og har vært det selv før krigen brøt ut, hvorfor er det dumt at de får dra derfra? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 11. februar #234 Del Skrevet 11. februar For de som kan litt geografi se på kartet ! Strekker man et landområde fra Rafah ned til Al-Arish i Egypt så har man et område nøyaktig like stort som Gaza, inn der kan man ta i mot beboerne fra Gaza og fø de der. Lage rimelige gode forhold over en periode der man bygger opp Gaza igjen og rensker det for Hamas terrorister. Bare en liten flik av Egypt går med. Infrastruktur er der i en viss grad i alle fall, man kan bygge havner direkte inn i området kontrollert selvfølgelig av Egypt og eventuelt amerikanske styrker. Så vil nok en del mennesker da slå seg ned i Egypt kanskje, og i Jordan om de kan ta i mot noen. Videre får de andre bo i dette området til Gaza er beboelig igjen, får så å vende tilbake om de viser seg skikket til det. Utdannelse og av islamisering må gå hånd i hånd. Så vil Egypt knerte alle de islamistene som prøver å ta seg til rette med vold. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 11. februar #235 Del Skrevet 11. februar Molly85 skrev (På 11.2.2025 den 19.22): Dette! Ang Trumps forslag: Hvorfor er særlig Jordan er så lite interessert i å få palestinerne inn i landet sitt? De ble rasende da Trump foreslo å la dem dra til Jordan og Egypt. Om det stemmer at Gaza er et forferdelig fengsel og har vært det selv før krigen brøt ut, hvorfor er det dumt at de får dra derfra? Ekspander Fordi de er livredde for islamistene altså Hamas, men de må sluses ut en etter en registreres og alle som har Hamas bakgrunn arresteres. De fleste av Hamas terroristene vil da dø, de går i døden frivillig. Men da kan de ikke skjule seg bak sivile ! De flyttes ut, medløperne må avislamiseres i den midlertidige enklaven som opprettes. De lever på det internasjonale samfunnet uansett og om de gjør det noen km lenger sør betyr lite, når Gaza er så rasert som det er. Veldig få av de har noe hjem å leve i uansett. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 11. februar #236 Del Skrevet 11. februar Jeg mener vesten har mye å svare for her. Og da mener jeg ikke Israels opprettelse, men den evige kampen og agitasjonen venstresiden i vestlige land har ført mot Israel, særlig siden 60-tallet med USSR lurende i kulissene. Palestinerne har de skjøvet foran seg i kampen mot Israel og USA. De har bidratt til at konflikten ikke har fått noen løsning. Jeg er sterkt imot den formen UNRWA har fått, jeg ser på pengene som har gått til palestinerne som terror-enabling og også det med returrett for (nå 10 mill) palestinske «flyktninger» som rent lureri. Lureri fordi det er totalt urealistisk. Vil palestinerne egentlig ha en egen stat? Eller er agendaen deres at det ikke skal være noen jødisk stat? Dr. Einat Wilf, israelsk tidligere Knesset-repr. for arbeiderpartiet, nå samfunnsdebattant og forfatter, var tidligere tilhenger av en tostatsløsning men hevder nå at det er det siste som er tilfelle. Hun har også talt i Stortinget. Der pekte hun på at den norske moralske forargelsen over Israel ligner på en sekularisert versjon av norsk misjonering (Vi hadde i sin tid størst andel misjonærer ift folketallet). Jeg mener hun har et poeng. https://www.vinanorge.no/2022/10/26/einat-wilf-besokte-stortinget/ Også kilde:Einat Wilf i podcasten til Henrik Beckheim, nå nylig. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 11. februar #237 Del Skrevet 11. februar (endret) Det er videre en skandale at sivile gazanere ikke ble gitt anledning til å flykte i okt-23. Israel ønsket det, men FN i par med Egypt og Jordan hindret det. Kunne reddet tusener, men neida, det skal pukkes på det at palestinerne skal være på dette territoriet samma hva. Viktigere det enn å redde menneskeliv. Spennende hva som kommer ut av møtet mellom Trump og kong Abdullah i kveld. Endret 11. februar av Bacteria 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 11. februar #238 Del Skrevet 11. februar Bacteria skrev (På 11.2.2025 den 19.28): g er sterkt imot den formen UNRWA har fått, jeg ser på pengene som har gått til palestinerne som terror-enabling og også det med returrett for (nå 10 mill) palestinske «flyktninger» som rent lureri. Lureri fordi det er totalt urealistisk. Vil palestinerne egentlig ha en egen stat? Eller er agendaen deres at det ikke skal være noen jødisk stat? Ekspander Les nå hva de sier da ! Hamas sier rett ut alt eller ingenting ! De skal jage jødene på havet ! From the river to the sea palestin shall be free ! Hva elv er det du tror de snakker om ? Det er Jordan elven til Middelhavet ! Og det kan ikke bli noe fred før det er et faktum. Da forstår alle at krig vil rase i all fremtid om de har noe å si. PLO charteret sier omtrent det samme med litt finere ord som Abbas styrer etter på Vestbredden. Arafat var aldri villig til å endre på dette heller. Så er det litt urolig der også til tider, men ikke slik som i Gaza. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 11. februar #239 Del Skrevet 11. februar Bacteria skrev (På 11.2.2025 den 19.31): Det er videre en skandale at sivile gazanere ikke ble gitt anledning til å flykte i okt-23. Israel ønsket det, men FN i par med Egypt og Jordan hindret det. Kunne reddet tusener, men neida, det skal pukkes på det at palestinerne skal være på dette territoriet samma hva. Viktigere det enn å redde menneskeliv. Spennende hva som kommer ut av møtet mellom Trump og kong Abdullah i kveld. Ekspander Det var jo fordi den politikken som alltid har vært ført siden 1948 skal opprettholdes for enhver pris ! Altså bruke palaraberne for alt det er verdt i kampen mot Israel. Men nå er dette her kjørt. Det var kjørt da masakrene skjedde 7 oktober, bare demokratene i USA kunne holde Israel tilbake fra å smadre hele denne stripen helt, også grenseområdet mot Egypt slik at sivile kunne ha strømmet ut. Men uten fullstendig ryggdekning fra USA måtte de holde på bremsen. Nå har de den ryggdekningen, og stopper USA hjelpen til Egypt og Jordan ? Det går til helvete med de. Derfor tipper jeg at de vil hjelpe Trump med denne utfordringen, selv om den sitter langt inne. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 11. februar #240 Del Skrevet 11. februar TomKrus skrev (På 11.2.2025 den 19.32): Les nå hva de sier da ! Hamas sier rett ut alt eller ingenting ! De skal jage jødene på havet ! From the river to the sea palestin shall be free ! Hva elv er det du tror de snakker om ? Det er Jordan elven til Middelhavet ! Og det kan ikke bli noe fred før det er et faktum. Da forstår alle at krig vil rase i all fremtid om de har noe å si. PLO charteret sier omtrent det samme med litt finere ord som Abbas styrer etter på Vestbredden. Arafat var aldri villig til å endre på dette heller. Så er det litt urolig der også til tider, men ikke slik som i Gaza. Ekspander Jeg er enig med deg. I den grad palestinere flest har gått for en tostatsløsning har nok dette i stor grad vært som et springbrett for å ødelegge Israel. Hamas har visstnok også avholdt en kongress pre-7/10 der de avslørte lite sjarmerende planer for hva som skulle bli av jødene i Israel etter en fremtidig seier. Skal se om jeg finner kilde… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå