NatNat Skrevet 9. februar #201 Del Skrevet 9. februar Katten.2.0 skrev (3 minutter siden): Vi pratet om Norge, og i Norge er det en "noe mer alvorlig" trussel fra islamister enn fra høyreekstreme. Tipper at om du tar med alle ofrene etter "lone wolves" fra 1979 til nå, så kan fort tallene være overraskende like. Norge er et land i Europa. Ikke en forskellig planet. Det som skjer i verden, kan skje i Norge.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 9. februar #202 Del Skrevet 9. februar Katten.2.0 skrev (54 minutter siden): Det er ett dødelig islamsk terrorangrep på norsk jord siden andre verdenskrig. Ellers er alle dødelige terrorangrep på norsk jord kommet fra høyreekstreme. Alle? Det har jo knapt vært dødelige terrorangrep i Norge. Jeg vet kun om Matapour, Breivik og Manshaus, men sistnevnte har nå saken gjennopptatt etter det ble avdekket alvorlig psykisk lidelse og psykose av nye sakkyndige. Men jøder kan da like gjerne være offer for høyreekstrem terror som for islamistisk terror. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 9. februar #203 Del Skrevet 9. februar Roci skrev (På 7.2.2025 den 18.55): Takk for oppklaringen, sjekket ikke tallene grundig nok der. Likevel er det jo en viss forskjell på 1400 drepte på Israelsk side og over 45000 drepte Palestinere. Den parten som startet konflikten har de største tapene, det er vel bedre enn det motsatte. For øvrig er disse tapstallene fra palestinsk side noe som må tas med en trillebår med salt vel. hamas er jo vår tids nazister og lyver om alt mulig for å få sympati. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 9. februar Forfatter #204 Del Skrevet 9. februar Svava skrev (2 minutter siden): Alle? Det har jo knapt vært dødelige terrorangrep i Norge. Jeg vet kun om Matapour, Breivik og Manshaus, men sistnevnte har nå saken gjennopptatt etter det ble avdekket alvorlig psykisk lidelse og psykose av nye sakkyndige. Men jøder kan da like gjerne være offer for høyreekstrem terror som for islamistisk terror. Ah, jeg husket feil: Det er kun ett innslag av islamsk terrorisme på norsk jord, ellers er vel alle gjennomført av høyreekstreme ( https://radikalpolitikk.no/2014/01/28/politisk-terror-i-norge-etter-1945/ ) bortsett fra forsøket på å styrte et fly ( https://no.wikipedia.org/wiki/Kato_Air-angrepet ) og et par andre hvor man ikke har tatt gjerningspersonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 10. februar #205 Del Skrevet 10. februar Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 10. februar #206 Del Skrevet 10. februar Katten.2.0 skrev (23 timer siden): Ah, jeg husket feil: Det er kun ett innslag av islamsk terrorisme på norsk jord, ellers er vel alle gjennomført av høyreekstreme ( https://radikalpolitikk.no/2014/01/28/politisk-terror-i-norge-etter-1945/ ) bortsett fra forsøket på å styrte et fly ( https://no.wikipedia.org/wiki/Kato_Air-angrepet ) og et par andre hvor man ikke har tatt gjerningspersonen. hva med de 2 gay men som ble drept i Oslo midt i Pride for.. 2 år siden ? Jeg annser det som terror.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 10. februar Forfatter #207 Del Skrevet 10. februar NatNat skrev (26 minutter siden): hva med de 2 gay men som ble drept i Oslo midt i Pride for.. 2 år siden ? Jeg annser det som terror.. Ja, det er det jeg pratet om. Det eneste dødelige terrorangrepet av islamisme. Ellers er alt (også ikke-dødelige) vært høyreekstrem bortsett fra de man ikke har tatt og han på flyet som jeg ikke kan se var religiøst motivert eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 10. februar #208 Del Skrevet 10. februar Katten.2.0 skrev (På 8.2.2025 den 14.48): Ellers har alle dødelige terrorhandlinger på norsk jord vært gjennomført av høyreekstreme. 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 10. februar #209 Del Skrevet 10. februar Ja, men så glemmes det da at jødene gjemmer davidstjernen og andre tegn for å kunne gå trygt ute. Israelske fotball angripes med steiner. Jeg har ikke hørt at moskeene i byen må ha politibeskyttelse på daglig basis. Uten disse forholdsreglene hadde man sett mer reelt hvilken trussel de lever under. Forstår forøvrig ikke denne trangen til å prøve å få det til at det er SÅ mye verre for en muslim i Norge i dag, for det er ikke fakta. Jøder er i ekstremt mindretall, og siden det står i Koranen at man skal drepe dem er det bare det at de skjuler identiteten mens de går rundt som holder dem noenlunde trygge. Trusselen er der, i aller høyeste grad. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 10. februar #210 Del Skrevet 10. februar https://www.vg.no/nyheter/i/wA1zEo/frykt-i-norge-toer-ikke-fortelle-at-de-er-joeder Hadde jødene gått rundt daglig i marsjer mot Gaza hadde de ikke fått gå lenge før de ble angrepet. Meanwhile skjer disse marsjene ukentlig hva gjelder motsatt side. Kom ikke og si at muslimer er mer utsatt, det er tull. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 11. februar #211 Del Skrevet 11. februar Katten.2.0 skrev (22 timer siden): Ja, det er det jeg pratet om. Det eneste dødelige terrorangrepet av islamisme. Ellers er alt (også ikke-dødelige) vært høyreekstrem bortsett fra de man ikke har tatt og han på flyet som jeg ikke kan se var religiøst motivert eller ikke. Altså, man kan kanskje definere voldtekter hvor overgriperen er muslim og ofrene norske for terror. Siden det er så utbredt at det virker systematisk. Samme ser man i Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia, Frankrike og ikke minst Storbritannia - og mange flere land med en betydelig muslimsk innvandrerbefolkning. Dette ødelegger livene til flere europeere daglig... Man ser aldri høyreekstreme som voldtar eller dreper muslimske jenter, heldigvis, i alle fall har det ikke kommet fram i media (noe som virker usannsynlig - siden media elsker å overdrive utbredelsen av høyreekstremisme). 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 11. februar Forfatter #212 Del Skrevet 11. februar Lothlorien- skrev (57 minutter siden): Altså, man kan kanskje definere voldtekter hvor overgriperen er muslim og ofrene norske for terror. Siden det er så utbredt at det virker systematisk. Samme ser man i Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia, Frankrike og ikke minst Storbritannia - og mange flere land med en betydelig muslimsk innvandrerbefolkning. Dette ødelegger livene til flere europeere daglig... Man ser aldri høyreekstreme som voldtar eller dreper muslimske jenter, heldigvis, i alle fall har det ikke kommet fram i media (noe som virker usannsynlig - siden media elsker å overdrive utbredelsen av høyreekstremisme). Er da også all voldtekt gjort av norske menn terror? For det ødelegger også livet til flere norske kvinner daglig. Molly85 skrev (18 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/i/wA1zEo/frykt-i-norge-toer-ikke-fortelle-at-de-er-joeder Hadde jødene gått rundt daglig i marsjer mot Gaza hadde de ikke fått gå lenge før de ble angrepet. Meanwhile skjer disse marsjene ukentlig hva gjelder motsatt side. Kom ikke og si at muslimer er mer utsatt, det er tull. Jeg har ikke skrevet at muslimer er mer utsatt. Jeg satte spørsmålstegn ved påstander om at jøder er "MYE" mer utsatt. Vi kom fram til at trusselen for islamistisk terror er "noe mer alvorlig" enn høyreekstrem. Er litt lei av at det prøves å gjøre et poeng ut av at jeg vil ha kilder som underbygger påstander istedet for å bare stole på retorikken deres. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 11. februar #213 Del Skrevet 11. februar Katten.2.0 skrev (1 time siden): Er da også all voldtekt gjort av norske menn terror? For det ødelegger også livet til flere norske kvinner daglig. Jeg har ikke skrevet at muslimer er mer utsatt. Jeg satte spørsmålstegn ved påstander om at jøder er "MYE" mer utsatt. Vi kom fram til at trusselen for islamistisk terror er "noe mer alvorlig" enn høyreekstrem. Er litt lei av at det prøves å gjøre et poeng ut av at jeg vil ha kilder som underbygger påstander istedet for å bare stole på retorikken deres. Hva er grunnen for dette flisespikkeriet ditt da? Vi har ikke blitt enige om det du hevder. Kilder som er gitt viser ikke det du sier. Du lager til en virkelighet,og hvorfor? Hva er poenget med det du hevder, når trådens tema er noe helt annet? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 11. februar Forfatter #214 Del Skrevet 11. februar Molly85 skrev (Akkurat nå): Hva er grunnen for dette flisespikkeriet ditt da? Vi har ikke blitt enige om det du hevder. Kilder som er gitt viser ikke det du sier. Du lager til en virkelighet,og hvorfor? Hva er poenget med det du hevder, når trådens tema er noe helt annet? Det var ikke jeg som tok det opp. Det var en annen bruker som tok det opp. Hva mener du med flisespikkeri? Det er normal kutyme å underbygge ens egne påstander, spesielt om ens påstand er om hvordan verden er. Påstanden til den andre brukeren var at det er vesentlig færre steder hvor jøder er trygge enn muslimer, inklusive Norge. Din påstand var at "Den akutte trusselen mot jøder er MYE større enn mot muslimer i Norge, for de er skjermet her", uten at det er presentert kilder for det utover tilfeller av bevæpnet politi som beskytter jødiske institusjoner. Ved å finne fram PST nasjonale trusselvurdering - som gir et innblikk i det absolutte, ikke relative, trusselbildet - konkluderer de med at det trusselen for islamistisk terror er "noe mer alvorlig" enn trusselen for høyreekstrem terror. Hvis du kan finne meg en relevant trusselvurdering som vurderer det nåværende trusselbildet for Norge setter jeg fint pris på det. Hvis du blir frustrert av at jeg ber deg og andre om å underbygge dine påstander, så burde du selv unngå å komme med påstander som du legger fram som deskriptive uten å legge ved kilder, eller bli frustrert over at andre gjør det. Det er ditt ansvar å underbygge dine egne påstander. Jeg gjør mitt beste for å gjøre det selv, og du kan naturligvis arrestere meg der hvor jeg ikke gjør det - noe dine meningsfeller alltid arresterer meg på. Er du frustrert over at dette er ved siden av trådens tema, så skjønner jeg ikke hvorfor du selv kommer med påstander som er utenfor trådens tema, eller hvorfor du ikke retter frustrasjonen din mot andre brukere som gjør det for å prøve seg på billige poeng. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 11. februar #215 Del Skrevet 11. februar Katten.2.0 skrev (På 8.2.2025 den 14.48): Jeg sier ikke at muslimer er mer utsatt enn jøder, jeg sier at vi ikke vet hvem som er mest utsatt fram til noen kan produsere kilder som viser den absolutte trusselen mellom jøder og muslimer. Det at det er en forhøyet trussel mot jøder nå er jo kjent, forhøyet i forhold til den relative trusselen. Jeg vet nemlig ikke om det er mest jødehat eller muslimer i vesten, og ingen her vet det fram til at vi kan se på nøytrale kilder som viser det. Det vi vet er at vi har hatt én dødelig muslimsk terroraksjon på norsk jord siden andre verdenskrig. Ellers har alle dødelige terrorhandlinger på norsk jord vært gjennomført av høyreekstreme. Så vi er tilbake til spørsmålet om hva den absolutte trusselen er. Skal dere dra poenget med at det er så farlig å være jødisk i Norge, så må dere kunne underbygge det med mer enn politivakt - for det har vært væpnet politivakter for ganske mange de siste ti årene. Helt utrolig at du klarer lire av deg dette her. Du gidder ikke engang lete etter kilder på at å være jødisk er farlig i 2025. For de er det mange av. MEN samme hvilke kilder du får, så er du bare ute etter å finne noe lite du kan snu fokus over på. 1. Du spør først om det er farlig å være jødisk, får kilder på det. 2. Da krangler du på at noen hevder det er «mye farligere» å være jødisk enn muslim i Norge. Du krangler på det. Ergo; du er bare ute etter å være uenig med de som er pro-Israel, samme hva. (Det finnes utallige artikler om hvor farlig det er for jøder i Norge i dag, om hvordan de skjuler sin identitet, om hvordan de ikke tør vise at de er verken jøder eller pro-Israel. Å måtte ha politivakt på barneskoleelver ER ikke vanlig i Norge. Jødene må det. Så den kveruleringen gjør ikke annet enn at du fremstår ignorant.) 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 11. februar #216 Del Skrevet 11. februar https://frifagbevegelse.no/nyheter/denne-barnehagen-har-alltid-to-politibiler-pa-vakt-utenfor-6.158.1090943.647302bc5a Den jødiske barnehagen i Oslo har til ENHVER tid to politibiler utenfor. Alle føreldremøter etc er med politivakter. Ingen andre barnehager i Norge trenger dette, utenom jødiske. Da legger vi den ballen død, og fokuserer på tema i tråden. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 11. februar #217 Del Skrevet 11. februar Molly85 skrev (5 minutter siden): https://frifagbevegelse.no/nyheter/denne-barnehagen-har-alltid-to-politibiler-pa-vakt-utenfor-6.158.1090943.647302bc5a Den jødiske barnehagen i Oslo har til ENHVER tid to politibiler utenfor. Alle føreldremøter etc er med politivakter. Ingen andre barnehager i Norge trenger dette, utenom jødiske. Da legger vi den ballen død, og fokuserer på tema i tråden. Skulle akkurat til å nevne denne. Var det ikke på den kommentarfeltet måtte stenges pga jødehat og tilsvar til det? Kanskje vi kunne fokusere på muligheter/løsninger her. Hva ser de forskjellige brukerne for seg som løsninger på konflikten? Om noen i det hele tatt… 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 11. februar Forfatter #218 Del Skrevet 11. februar Molly85 skrev (10 minutter siden): Helt utrolig at du klarer lire av deg dette her. Du gidder ikke engang lete etter kilder på at å være jødisk er farlig i 2025. For de er det mange av. MEN samme hvilke kilder du får, så er du bare ute etter å finne noe lite du kan snu fokus over på. Nei, jeg leter ikke etter kilder for å underbygge påstanden til andre. Samme hvilke kilder? Det er presentert en sak om væpnet politi. Molly85 skrev (10 minutter siden): 1. Du spør først om det er farlig å være jødisk, får kilder på det. Ja, jeg har ikke benektet det, jeg har stilt spørsmål hvorvidt det var farlig. Er det kritikkverdig å be om kilder så jeg kan rette opp egen forståelse av verden? Molly85 skrev (10 minutter siden): 2. Da krangler du på at noen hevder det er «mye farligere» å være jødisk enn muslim i Norge. Du krangler på det. Ja, fordi vedkommende ikke kunne underbygge påstanden. Etter jeg selv fant en kilde har jeg jo anerkjent at det er et større trusselbilde for jøder. Samtidig angrep jeg påstanden om at trussel er "MYE farligere": Om PST konkluderer med at trussel er "noe mer alvorlig", er det såpass likt i trusselnivå at det gir et feilaktig bilde å si "Den akutte trusselen mot jøder er MYE større enn mot muslimer i Norge", og lignende beskrivelser av situasjonen. Ingen andre har presentert kilder som tar for seg trusselbildet både for muslimer og jøder. Molly85 skrev (10 minutter siden): Ergo; du er bare ute etter å være uenig med de som er pro-Israel, samme hva. Nei, jeg er ute etter at påstander skal være mer enn bare retorikk, og at man faktisk må finne ut av hva den reelle situasjonen er. Molly85 skrev (10 minutter siden): (Det finnes utallige artikler om hvor farlig det er for jøder i Norge i dag, om hvordan de skjuler sin identitet, om hvordan de ikke tør vise at de er verken jøder eller pro-Israel. Å måtte ha politivakt på barneskoleelver ER ikke vanlig i Norge. Jødene må det. Så den kveruleringen gjør ikke annet enn at du fremstår ignorant.) Vennligst presenter meg disse utallige artiklene. Foreløpig er det presentert en sak om politivakt. Kan også advare om at jeg ser etter objektive kriterier for hvorvidt noe har et forhøyet trusselbilde, om det er muslimer, jøder, samer, kvinner etc. Meningsinnlegg i avisen for subjektive opplevelser presenterer ikke en sannhet for annet enn den spesifikke hendelsen eller personen. I en verden hvor propaganda er flust på begge sider, så er det en fordel av vi etterstreber objektive kriterier - spesielt når du skal komme med deskriptive påstander. Molly85 skrev (1 minutt siden): https://frifagbevegelse.no/nyheter/denne-barnehagen-har-alltid-to-politibiler-pa-vakt-utenfor-6.158.1090943.647302bc5a Den jødiske barnehagen i Oslo har til ENHVER tid to politibiler utenfor. Alle føreldremøter etc er med politivakter. Ingen andre barnehager i Norge trenger dette, utenom jødiske. Da legger vi den ballen død, og fokuserer på tema i tråden. Denne saken er referert til flere ganger, og jeg har ikke benektet den. Du sliter med å skjønne at skal man vurdere trusselbildet til to forskjellige grupperinger må de vurderes ut etter like overordnede kriterier. Vi har for så vidt allerede etablert at det er noe mer alvorlig trusselbilde, så du sparker inn en åpen dør. Hvis du sliter sånn med at dette er utenfor trådens tema, så burde du selv ikke komme med påstander som går utenfor trådens tema, følge opp dette (igjen og igjen), eller kritisere andre for å komme med påstander utenfor trådens tema for å score billige poeng. Det er litt ironisk at du kritiserer meg for noe du selv holder liv i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 11. februar #219 Del Skrevet 11. februar Bacteria skrev (3 minutter siden): Skulle akkurat til å nevne denne. Var det ikke på den kommentarfeltet måtte stenges pga jødehat og tilsvar til det? Kanskje vi kunne fokusere på muligheter/løsninger her. Hva ser de forskjellige brukerne for seg som løsninger på konflikten? Om noen i det hele tatt… Jo! Det måtte stenges. Jødene ties i hjel, og de som ønsker å forsvare dem møter utestengelse, sensur osv. Enig! Hva slags alternativer har man nå? Så et sted at det er estimert hvor mange millioner som trengs for å bygge opp Gaza. Interessant at slike tall finnes, all den tid man ikke har vært inne der og sett hvordan det ser ut, utenom på satelittbilder? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 11. februar #220 Del Skrevet 11. februar Katten.2.0 skrev (4 minutter siden): Nei, jeg leter ikke etter kilder for å underbygge påstanden til andre. Samme hvilke kilder? Det er presentert en sak om væpnet politi. Ja, jeg har ikke benektet det, jeg har stilt spørsmål hvorvidt det var farlig. Er det kritikkverdig å be om kilder så jeg kan rette opp egen forståelse av verden? Ja, fordi vedkommende ikke kunne underbygge påstanden. Etter jeg selv fant en kilde har jeg jo anerkjent at det er et større trusselbilde for jøder. Samtidig angrep jeg påstanden om at trussel er "MYE farligere": Om PST konkluderer med at trussel er "noe mer alvorlig", er det såpass likt i trusselnivå at det gir et feilaktig bilde å si "Den akutte trusselen mot jøder er MYE større enn mot muslimer i Norge", og lignende beskrivelser av situasjonen. Ingen andre har presentert kilder som tar for seg trusselbildet både for muslimer og jøder. Nei, jeg er ute etter at påstander skal være mer enn bare retorikk, og at man faktisk må finne ut av hva den reelle situasjonen er. Vennligst presenter meg disse utallige artiklene. Foreløpig er det presentert en sak om politivakt. Kan også advare om at jeg ser etter objektive kriterier for hvorvidt noe har et forhøyet trusselbilde, om det er muslimer, jøder, samer, kvinner etc. Meningsinnlegg i avisen for subjektive opplevelser presenterer ikke en sannhet for annet enn den spesifikke hendelsen eller personen. I en verden hvor propaganda er flust på begge sider, så er det en fordel av vi etterstreber objektive kriterier - spesielt når du skal komme med deskriptive påstander. Denne saken er referert til flere ganger, og jeg har ikke benektet den. Du sliter med å skjønne at skal man vurdere trusselbildet til to forskjellige grupperinger må de vurderes ut etter like overordnede kriterier. Vi har for så vidt allerede etablert at det er noe mer alvorlig trusselbilde, så du sparker inn en åpen dør. Hvis du sliter sånn med at dette er utenfor trådens tema, så burde du selv ikke komme med påstander som går utenfor trådens tema, følge opp dette (igjen og igjen), eller kritisere andre for å komme med påstander utenfor trådens tema for å score billige poeng. Det er litt ironisk at du kritiserer meg for noe du selv holder liv i. Tror du skal ta å gå gjennom hva du faktisk skriver gjennom tråden her, for du har tydeligvis ikke kontroll på egne påstander og hva du selv etterspør. Men til tema; Hva tenker du er en plausibel løsning på situasjonen? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå