Katten.2.0 Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden https://www.nrk.no/urix/trump-moter-netanyahu_-seier-palestinarane-ma-forlate-gaza-1.17252908 Vel, det er jo én måte å skape varig fred i Gaza på. Det er som om man ikke har lært noe som helst av de siste 80 årene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Ta det med ro, tror ikke dette blir en realitet. Er på linje med å kjøpe Grønland. Er pappa Trump dette som sier noe ekvivalent med: «hvis du ikke lar broren din være i fred og slutter å skyte på ham med vannpistol tar jeg den fra deg.» Pluss at han er kjent for å gå høyt ut i forhandlinger. Synes denne er relevant her og, her sier den danske kommentatoren at Trump skal vi ta alvorlig, men ikke bokstavelig. https://radio.nrk.no/podkast/verdiboersen/l_2ffcc448-4dc5-4889-bcc4-484dc5f889e3?utm_source=nrkradio&utm_medium=delelenke-ios&utm_content=podcast:l_2ffcc448-4dc5-4889-bcc4-484dc5f889e3 …meeen, vi vet jo aldri med trumpen, kanskje vi våkner opp i morgen til nyheten om at befolkningen i Gaza er på vei til Madagaskar eller Jomfruøyene i marineskip. Time will tell. 🫢 Endret 2 timer siden av Bacteria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 2 timer siden Forfatter #3 Del Skrevet 2 timer siden Fyren er såpass ustabil at jeg tror han er kapabel til alt. Det er uansett rett å reagere på den typen utspill. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Katten.2.0 skrev (1 minutt siden): Fyren er såpass ustabil at jeg tror han er kapabel til alt. Det er uansett rett å reagere på den typen utspill. Joa, men du kommer ikke unna at det må radikale endringer til før Gaza blir en ok plass å bo og slutter å være en trussel mot naboen Israel. Var jo verdens største militære fort under verdens største barnehage, som noen så treffende skrev når denne krigen begynte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 2 timer siden Forfatter #5 Del Skrevet 2 timer siden Bacteria skrev (Akkurat nå): Joa, men du kommer ikke unna at det må radikale endringer til før Gaza blir en ok plass å bo og slutter å være en trussel mot naboen Israel. Var jo verdens største militære fort under verdens største barnehage, som noen så treffende skrev når denne krigen begynte. Jeg ser ikke hvilken relevans dette har for å reagere på et utsagn hvor man vil fordrive et helt folk og gi dem et nytt hjemland. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Katten.2.0 skrev (10 minutter siden): Jeg ser ikke hvilken relevans dette har for å reagere på et utsagn hvor man vil fordrive et helt folk og gi dem et nytt hjemland. Selvfølgelig kan man reagere, men relevansen er jo at palestinerne ikke akkurat har vist at de har klart å oppføre seg og ta vare på territoriet sitt. Det kommer med konsekvenser. Dette er et terroristreir, det er ikke et fredelig land som ble angrepet av en fremmed makt. (Ukraina). Til overmål har det vært krig der nede i flere generasjoner, med ett mål for øyet: å ødelegge Israel. Folk i verden er lei, hvertfall vi som har vært med en stund. Så nei, greier ikke å bli moralsk forarget over dette. Selv om jeg sikkert burde vært det. Endret 2 timer siden av Bacteria 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Hårreisende! Jeg kan aldri tenke meg at resten av verden kan akseptere noe sånt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Mannen er jo gal! 🤣 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Lykke til med golfhotell i Gaza! 😅 Endret 2 timer siden av Virrevirrevapp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callista Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Bacteria skrev (2 timer siden): Selvfølgelig kan man reagere, men relevansen er jo at palestinerne ikke akkurat har vist at de har klart å oppføre seg og ta vare på territoriet sitt. Det kommer med konsekvenser. Dette er et terroristreir, det er ikke et fredelig land som ble angrepet av en fremmed makt. (Ukraina). Til overmål har det vært krig der nede i flere generasjoner, med ett mål for øyet: å ødelegge Israel. Folk i verden er lei, hvertfall vi som har vært med en stund. Så nei, greier ikke å bli moralsk forarget over dette. Selv om jeg sikkert burde vært det. Delvis enig og delvis uenig i det du sier. Jeg vil ikke si at palestinerne har fått til en ødeleggelse av Israel, mens en FN rapport har vist at 69% av alle bygninger på Gazastripen er delvis eller fullstendig ødelagt. Det er på tide at begge folkeslag begynner å ta ansvar for fred i området, men vil de egentlig det? Israel har en ytterliggående regjering, som støtter voldelige, ortodokse jøder som annekterer palestinske hjem på Vestbredden. Palestinerne har sine terrorgrupper. Det er totalt irrelevant hvem som var i området først. Både jøder og palestinere er i området nå. Det har alltid vært folkeforflytninger i verden. Hvis vi alle skulle kranglet hvem som var her eller der først, så hadde det vært ufred i store deler av verden. Trump er en gal mann. Hans løsning er visst at USA skal ta over landområder i verden som han har lyst på, enten det er Grønland, Panamakanalen, Canada, eller Gaza. Endret 4 minutter siden av Callista 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Callista skrev (1 minutt siden): Delvis enig og delvis uenig i det du sier. Jeg vil ikke si at palestinerne har fått til en ødeleggelse av Israel, mens en FN rapport har vist at 69% av alle bygninger på Gazastripen er delvis eller fullstendig ødelagt. Det er på tide at begge folkeslag begynner å ta ansvar for fred i området, men vil de egentlig det? Israel har en ytterliggående regjering, som støtter voldelige, ortodokse jøder som annekterer palestinske hjem på Vestbredden. Palestinerne har sine terrorgrupper. Det er totalt irrelevant hvem som var i området først. Både jøder og palestinere er i området nå. Det har alltid var folkeforflytninger i verden. Hvis vi alle skulle kranglet hvem som var her eller der først, så hadde det vært ufred i store deler av verden. Helt enig i det siste du sier her. Det er totalt irrelevant hvem som innvandret når og så videre… nå er situasjonen sånn at begge folk er der, og det må alle parter (også ute i verden!) akseptere. Basta. Og hvis vi skal være litt velvillige, er det kanskje nettopp det Trump ønsker; å riste litt i folk der nede for å få dem til å endre kurs. Du snakker om de ekstremistiske bosetterne, de er heller ikke fornøyd med Trumps ide, de vil jo ha Gaza! Jeg håper det blir fred på et eller annet vis, jeg er hvertfall ikke villig til at Norge skal bruke masse penger på å bygge opp Gaza bare for at Israel bomber det sønder og sammen neste gang det smeller der nede. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym1002 Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Hva om nordmenn også skal flyttes bort til et annet land og erstattes av noen nye? Høres kjent ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden (endret) Å ta over deler av midtøsten har gått veldig bra gjennom historisk tid....... Trump er historieløs, og dette er kun en "deal" for han, men de han vil gjøre en deal med er ikke interessert i det han kan tilby så det går ikke. "Some men just wants to see the world burn" passer bra for jihadister, de vet bare krig og motstand og er ute av stand til å ha en normalt forhold til et samfunn, det er derfor muslimske land er så mislykkende økonomisk og autorkratiske selv når de har velstand. Endret 1 time siden av NakenPanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Bacteria skrev (Akkurat nå): Og hvis vi skal være litt velvillige, er det kanskje nettopp det Trump ønsker; å riste litt i folk der nede for å få dem til å endre kurs. Utfordringen er jo at hva han gjør her, er å kreve samme kurs. I all praktisk forstand fyrer han opp under Hamas og andre terrororganisasjoners fortelling at eneste løsningen som finnes for dem er kamp til siste mann. Dette er å falle ned på kne og tigge og be om en ny 7. oktober. Kan ikke noen som har en mikroskopisk forståelse av diplomati, få komme å styre hva han skal si i disse typer settinger? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 1 time siden Forfatter #15 Del Skrevet 1 time siden Bacteria skrev (43 minutter siden): Selvfølgelig kan man reagere, men relevansen er jo at palestinerne ikke akkurat har vist at de har klart å oppføre seg og ta vare på territoriet sitt. Det kommer med konsekvenser. Dette er et terroristreir, det er ikke et fredelig land som ble angrepet av en fremmed makt. (Ukraina). Til overmål har det vært krig der nede i flere generasjoner, med ett mål for øyet: å ødelegge Israel. Folk i verden er lei, hvertfall vi som har vært med en stund. Så nei, greier ikke å bli moralsk forarget over dette. Selv om jeg sikkert burde vært det. Så du er egentlig for at USA skal okkupere Gaza og at alle palestinere må finne seg et nytt hjemland? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden (endret) Katten.2.0 skrev (15 minutter siden): Så du er egentlig for at USA skal okkupere Gaza og at alle palestinere må finne seg et nytt hjemland? Sier jeg ikke. Men Synes DU at palestinerne har greid å styre seg selv på en ok måte på Gaza? Tror du det er trygt og godt for palestinske barn å oppholde seg i Gaza nå? Endret 1 time siden av Bacteria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Katten.2.0 skrev (14 minutter siden): Så du er egentlig for at USA skal okkupere Gaza og at alle palestinere må finne seg et nytt hjemland? En av grunnene til at jeg aldri gidder å svare deg når du siterer meg - eller andre - er at du tenker veldig svart-hvitt og nekter å diskutere nyansene. Jeg ser ikke poenget med å diskutere en 2 stats løsning når man vet at Hamas og Palestinerne bare ønsker å fortsette terroren. Da har man kun 1 alternativ igjen: å sende de som ønsker det ut av Gaza. De kan gjerne komme tilbake- men kun om de ønsker å slutte med terror 😉 De er heldigvis altfor få til å utgjøre noen trussel i Egypt eller Jordan. USA klarte å omvende Japanerne etter Ww2- kanskje det finnes en gylden mulighet til å få araberne opp av den gørra de har laget for seg selv også?😉 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 1 time siden Forfatter #18 Del Skrevet 1 time siden Bacteria skrev (4 minutter siden): Sier jeg ikke. Men Synes DU at palestinerne har greid å styre seg selv på en ok måte på Gaza? Tror du det er trygt og godt for palestinske barn å oppholde seg i Gaza nå? Hvorfor 'men'? Hvilken relevans har dette når man diskuterer Trump sine utspill, for når du skriver "nei jeg gjør ikke dette, men" - så forsvarer du jo delvis utspillene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 1 time siden Forfatter #19 Del Skrevet 1 time siden Sportydame skrev (1 minutt siden): En av grunnene til at jeg aldri gidder å svare deg når du siterer meg - eller andre - er at du tenker veldig svart-hvitt og nekter å diskutere nyansene. Ah, jeg trodde det var fordi jeg hele tiden ber deg om å legge ved kilder til påstandene dine (som du har en tendens til å ikke gjøre). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden Anonym1002 skrev (36 minutter siden): Hva om nordmenn også skal flyttes bort til et annet land og erstattes av noen nye? Høres kjent ut. Hadde vi konstant drevet på med terrorangrep mot Sverige så hadde ikke vi heller fått landet vårt ifred, bare sånn til info. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå