Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #1 Skrevet 7. mars 2006 Må si jeg reagerer på en del uttalelser som går igjen når man omtales av sin eks` nye kjæreste (ikke bare her på KG, men her også). Og noe av det som jeg reagerer på er: Som eks med barn så blir man automatisk overkontrollerende, masete, sutrete og krevende. Og man vil sin eksmann bare vondt. For ikke å snakke om at man prøver å tyne ham for hver krone man kan. Man ringer selvsagt for å plage eksmannens nye kjæreste, ikke fordi man vil diskutere felles barn og det som angår dem. Merkelig dette her. Jeg bare lurer på når nøyaktig forandringen fra god mor og kjæreste til ond, manipulerende og krevende skjer? Kanskje det finnes piller mot slikt? Eller en vaksine?
:-) anna Skrevet 7. mars 2006 #2 Skrevet 7. mars 2006 Hihi... veldig godt skrevet. Overgangen fra drømmedame til drittkjerring er interessant. Min egen erfaring er at det ofte handler om at den nye blir usikker av at kjæresten hennes fremdeles er en del av en "slags" familie der han har en rolle å fylle. Rollen som far er til å leve med. Men de ferreste tenker over at mannen deres også har en rolle i forhold til eksen. Han skal være en oppdragende halvpart der eksen er andre halvparten. Eksens co-pilot. Og den biten av det tror jeg mange synes er vanskelig. Aller helst vil man at eksen skal være fullstendig ute av bildet. Og at hun skal være helt håpløs slik at en selv er mye bedre på alle vis. Fordi det oppleves som truende at kjæresten din faktisk har elsket en annen kvinne så høyt at han har valgt å få barn med henne. Spesielt ettersom de har vært så etablerte i andres øyne. Slik at en selv bare blir ansett som et lite blaff i sammenligning. det var i allefall mye jeg syntes var vanskelig. Og ikke alle følelsene var like rasjonelle.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #3 Skrevet 7. mars 2006 Har for så vidt vært i begge rollene selv jeg, og vet godt at det er vanskelig. Men jeg kan likevel ikke la være å undre meg... Faktisk så er det ofte sånn at eksen og den nåværende er ganske like, fordi mannen jo gjerne faller for det som er kjent og som han liker.
Elodi Skrevet 8. mars 2006 #4 Skrevet 8. mars 2006 Første gang jeg møtte på eksen til mannen min ble jeg skikkelig irritert... Hun var kjempesøt, kjemphyggelig osv osv. Men da jeg fikk summet meg skjønte jo jeg også at det var lite sannsynlig at min snille gode elskling hadde vært sammen med ei skikkelig bitch i nesten 5 år ! Men vi er vel sånn vi jenter, vi vil være best og liker "tanken" på den sure vanskelige eksdama!!
LilleBille Skrevet 8. mars 2006 #5 Skrevet 8. mars 2006 Første gang jeg møtte på eksen til mannen min ble jeg skikkelig irritert... Hun var kjempesøt, kjemphyggelig osv osv. Men da jeg fikk summet meg skjønte jo jeg også at det var lite sannsynlig at min snille gode elskling hadde vært sammen med ei skikkelig bitch i nesten 5 år ! Men vi er vel sånn vi jenter, vi vil være best og liker "tanken" på den sure vanskelige eksdama!! ← Tror nok ofte det er sånn .. og vi skal vel heller ikke se bort fra at mannen ikke alltid fremhever eksens gode sider heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå