Gå til innhold

Erfaring med å være fremtidsfullmektig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her som har erfaring med å være fremtidsfullmektig for noen? Jeg har akkurat fått forespørsel om dette fra en tante. Hun har ingen barn, men mange nieser og nevøer, så sånn sett er det hyggelig at hun spør meg. Jeg har lest litt her og der på nettet, men blir likevel ikke klok på hvor omfattende det kan være å si ja til noe slikt. Det avhenger jo så klart av hvordan den fremtidige helsen til vedkommende arter seg, men likevel. Kan det være snakk om mange timer per uke? Jeg klarer liksom ikke helt å se det for meg, og ingen i familien min har erfaring med dette, så de kan ikke hjelpe meg. 

Anonymkode: e8379...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er vanskelig å svare på, det kommer jo helt an på hvordan vedkommendes liv utvikler seg.

Dør hun med et smil om munnen i sin egen seng, vil det ikke være stort å gjøre.

Blir hun pleietrengende og bor på sykehjem i mange år, og hun må selge bolig mens hun er der, kan det jo i perioder eller år bli ganske mye oppfølging og papirarbeid på deg.

Men det er jo en fin tjeneste å ha gjort for et familiemedlem, det er en god trygghet for en eldre person å vite at noen passer på ❤️

Anonymkode: f7f55...ee0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs jo hvor mye verdier hun har å. Er det bare en trygd og et hus/ leilighet så trur jeg det er overkommelig. Det er for å hjelpe henne hvis det skjer noe. Har hun det i orden så kan du selge huset hvis hun blir dement og bor på sykehjem. 

Anonymkode: 72328...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det for pappa. Han er bare 62, men har begynt å gjøre ting enklere for oss "ungene". Han står midt i er arveoppgjør der farmor lever, men ingenting er gjort og hun har nå demens. 5 søsken som krangler og diskuterer med forskjellige instanser og hverandre.

Du veit ikke hva det vil innebære for du står der. Kan være fra daglig tilsyn og omsorg til å kun styre det økonomiske. 

Anonymkode: 0f7e1...ec2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...