Gå til innhold

Hvordan håndtere svigers med hårreisende meninger? De støtter sin sønn i hans ekstreme syn på voldtekt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
FruR skrev (5 minutter siden):

Uansett så får han lov å ha denne preferansen men da må han tåle at mange damer sier at det er ikke noe de kan leve med i et forhold og kan ikke komme å klage når de ikke vil ha han. 

Det er vel ikke så veldig mye mer å si. Vi velger selv hvem vi vil ha som partnere og gutten kan velge å ikke ville ha en partner som har blitt voldtatt og jenta kan velge å ikke ha ham som partner.

Anonymkode: a56e7...093

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FruR skrev (29 minutter siden):

Han tenner  kun på jomfruer/ 0 sexpartnere før han da siden det er feil at noen andre har vært inne i henne? Det er en preferanse som vil begrense utvalget betydelig da. Og det er litt hyklerisk å kreve at andre skal være jomfru hvis man ikke er det selv.

jeg mener det er dårlig kvinnesyn fordi det er å dømme kvinner som har blitt utsatt for vold og voldtekt. Se på dem som skittene eller noe han ikke vil ha mens de har opplevd å bli tvunget til noe fælt. 

Uansett så får han lov å ha denne preferansen men da må han tåle at mange damer sier at det er ikke noe de kan leve med i et forhold og kan ikke komme å klage når de ikke vil ha han. 

I så fall er det like dårlig mannesyn at kvinner ikke ønsker å ligge med uatraktive menn de ikke er tiltrukket av, som har blitt utsatt for noe fælt. At noen har blitt utsatt for noe fælt, er helt uvesentlig. Det skal ikke forventes at noen skal ligge med dem ut av sympati av den grunn. Men tydligvis mener dere kvinner at dette ikke skal gjelde for dere. 

At noen finner noen uatraktive basert på utseende er ikke noe mer eller mindre gyldig grunn enn å finne noen uatraktive basert på hvor mange de har hatt sex med.

Bare komisk hvor hardt dere møter dere selv i døra her. 

Endret av Traktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Min datter på 19 fikk seg en kjæreste i fjor. En god gutt, som gamer, er avholds, høflig, skoleflink, arbeidsom og snill. Det har dessverre skjedd et seksuelt overgrep i vennekretsen deres. Jenta som ble utsatt for det, ble forlatt av sin kjæreste fordi han ikke klarte å være intim med henne etter at "en annen mann hadde vært inne i henne". Datteren min hadde diskusjon om denne saken med kjæresten, og han sa at han forsto mannens synspunkt. Og at han mest sannsynlig hadde reagert på samme måte. Ikke at han hadde beskyldt datteren min for å ha bidratt til overgrepet, men at han ikke hadde klart å forholde seg til henne intimt, og at forhold uten sex ikke er et forhold.

Datteren min valgte da å dumpe ham samme dag. Hun forklarte rolig at hun dessverre ikke kan være sammen med en person med slike meninger. Nå har svigers ringt MEG to ganger og mast. De mener datteren min er urimelig, at gutten deres er snill, at han er helt knust fordi hun gjorde det slutt. Han ville jo foreslå for henne å bo sammen og bli en familie om ikke så lenge, han hadde planer med henne, han elsker henne visst. De mener at datteren min er urimelig og burde ta ham tilbake. At hun må forstå at det er forskjell på gutter og jenter, og at det er forståelig at gutter føler det slik.

Hvordan håndtere dem? Jeg blir nødt til å omgås dem i fremtiden, da de tilhører samme omgangskrets, så ønsker ikke å være altfor frekk. Så hvordan få slutt på maset? De har også sendt meldinger til datteren min med cirka samme innhold.

Anonymkode: 68670...886

Er det så vanskelig å håndtere dem da? «Jeg vil ikke blande meg i deres relasjon. Hvis det er slutt, så er det slutt. Vh TS». 

Anonymkode: e93f6...afc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan si til "svigers"  at har hverken du eller de noe med å blande dere inn i, så det er ikke hensikt å ringe deg mer. 

Det er kun dattera di som bestemmer hvem hun sksl eller ikke være sammen med, og det må andre respektere. 

Når det er sagt; klok jente som avsluttet. Ikke verdt å risikere å satse framtiden sin på en eom ikke vil støtte og beskytte henne om hun opplever forferdelige ting. 

Anonymkode: 2777f...b10

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Traktor skrev (26 minutter siden):

I så fall er det like dårlig mannesyn at kvinner ikke ønsker å ligge med uatraktive menn de ikke er tiltrukket av, som har blitt utsatt for noe fælt. At noen har blitt utsatt for noe fælt, er helt uvesentlig. Det skal ikke forventes at noen skal ligge med dem ut av sympati av den grunn. Men tydligvis mener dere kvinner at dette ikke skal gjelde for dere. 

At noen finner noen uatraktive basert på utseende er ikke noe mer eller mindre gyldig grunn enn å finne noen uatraktive basert på hvor mange de har hatt sex med.

Voldtekt er ikke sex. Det er vold.

Anonymkode: c9de1...8be

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Voldtekt er ikke sex. Det er vold.

Anonymkode: c9de1...8be

Jeg har ikke skrevet noe om voldtekt. Uansett har man ingen moralsk plikt til å ligge med noen som har blitt utsatt for vold. Skulle tatt seg ut om også menn kom med slike krav. 

Endret av Traktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fornuftig ung datter du har, Ts.

Til guttens foreldre svarer du "De er voksne mennesker som tar sine egne valg, og dette er ikke noe vi foreldre skal legge oss borti."

Også forteller du din datter hvor stolt du er over henne.

Anonymkode: 3bb4e...93e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Traktor skrev (15 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet noe om voldtekt. Uansett har man ingen moralsk plikt til å ligge med noen som har blitt utsatt for vold. Skulle tatt seg ut om også menn kom med slike krav. 

Man har heller ingen moralsk plikt å være eller ligge med noen som er åpen om hvor uomsorgsfulle de er om du en gang blir utsatt for voldtekt. Å det er desverre kjempe vanlig å bli utsatt for det, men håper de fleste slipper og samfunnet klarer å hanskes med denne ukulturen.

Anonymkode: 867cd...f9c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Føler man sånn, så føler man sånn. 

Anonymkode: c2e14...dba

Absolutt. Og det er flott når folks manglende moral og fiendtlige holdninger kom frem allerede i starten av forholdet, slik at den de er sammen med kan gjøre det slutt og heller finne seg en trygg og fornuftig partner.

Denne mannen og hans foreldre må gjerne ha som kriterie at hans utvalgte er en 16 år gammel jomfru, men da skal de heller ikke bli skuffet når han forblir enslig livet ut. 

Kjempeflott gjort av datteren din, du må jo være superstolt! 🤗 

Anonymkode: c76f8...d49

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde skrevet tilbake i fin tone akkurat det du sier. At holdningene deres er for ulike, og hun vil ikke være sammen med en mann som sier han ikke vil stille opp for henne i vanskelige tider. Du bestemmer ikke dette for henne, men synes hun er klok som i ganske ung alder setter modne grenser for seg selv. Det eneste mulige tiltaket er vel at gutten deres tar en titt til på sine holdninger. Ikke at jenta skal forkaste sine verdier og grenser.

Da spiller du ballen tilbake i deres hjørne, hvor den hører hjemme.

Anonymkode: e505d...7f2

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (1 time siden):

Hele greia her er at det var snakk om en potensiell voldtekt da 🙄

Se for deg følgende scenario : Du som mann er i et forhold. En dag blir du overfalt,  noen banker deg opp og voldtar deg  i ræva også . I stedet for å være der for deg sier dama di at hu aldri vil ha sex med deg mer og hun gjør det slutt. Hva tenker du? Ville du ha vært sammen med en dame du visste reagerte sånn eller ville du gjort det slutt? @Traktor 

Endret av FruR
Siterte feil person
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Traktor skrev (54 minutter siden):

Hva er det med moral, holdninger, livssyn og verdier som du ikke forstår?

Her er det en mann som forteller en kvinne at han vil anse henne som ekkel og skitten dersom hun blir utsatt for et voldelig overgrep. Han forteller henne rett ut at han kommer til å forlate og svikte henne hvis hun opplever en katastrofal livskrise og når hun trenger ham som mest.

Hvorfor i all verden skal hun bli hos en mann som sier rett ut at han kommer til å svikte henne og anse henne som søppel hvis hun opplever et brutalt overgrep?

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (9 timer siden):

Åja. Du kunne skrevet guttens foreldre....

Dette velger du å henge deg opp i? KG på sitt beste (les verste)

Anonymkode: b5b06...57a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Voldtekt er ikke sex. Man har ikke "hatt sex" med voldtektsmannen.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Datteren min forklarte det slik (og jeg er enig), at hun ikke ønsket å være sammen med noen som hun VISSTE ville forlate henne i en kritisk situasjon, som det er en viss sannsynlighet at kan oppstå i løpet av livet. 

Virker som du har en klok datter , med sine meningers mot. Hadde ikke orket diskusjonen med foreldrene til gutten . ( de høres manipulerende ut) . Bare svar høflig og kort at du ønsker de skal respektere hennes standpunkt .

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Virker som du har en klok datter , med sine meningers mot. Hadde ikke orket diskusjonen med foreldrene til gutten . ( de høres manipulerende ut) . Bare svar høflig og kort at du ønsker de skal respektere hennes standpunkt .

Det er jo åpenbart hvor denne 19 år gamle mannen har sine kvinneholdninger fra, når hans foreldre tror de kan forhandle med TS om datteren hennes, som om hun var en eiendel. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er det med moral, holdninger, livssyn og verdier som du ikke forstår?

Her er det en mann som forteller en kvinne at han vil anse henne som ekkel og skitten dersom hun blir utsatt for et voldelig overgrep. Han forteller henne rett ut at han kommer til å forlate og svikte henne hvis hun opplever en katastrofal livskrise og når hun trenger ham som mest.

Hvorfor i all verden skal hun bli hos en mann som sier rett ut at han kommer til å svikte henne og anse henne som søppel hvis hun opplever et brutalt overgrep?

Enig . Dette sier svært mye om hans holdinger . Vær heller glad de kom fram så tidlig , så hun slapp erfare hans umodenhet . Han var i det minste ærlig om det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo åpenbart hvor denne 19 år gamle mannen har sine kvinneholdninger fra, når hans foreldre tror de kan forhandle med TS om datteren hennes, som om hun var en eiendel. 

Det samme tenker jeg. Helt koko. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et voldtektsoffer har da ikke hatt sex med overgriperen/overgriperne! Hvis du blir holdt nede og voldtatt analt av ti fremmede menn, mener du seriøst at da har du hatt sex med ti stykker?? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Traktor skrev (2 timer siden):

Kjæresten kan vel ikke noe for hva han tenner seksuelt på, det har vel ingenting med hans kvinnesyn å gjøre. Har gjennomsnittskvinnen dårlig mannesyn fordi hun ikke finner gjennomsnittsmannen seksuelt attraktiv? Eller fordi hun nekter ektemannen sin sex? 

Her møter dere kvinner dere selv i døra.

Det er to forskjellige ting her. Det ene er seksuell tiltrekning. Det andre er kjærlighet og omtanke for andre.

I et kjæresteforhold er det forhåpentligvis mer enn bare seksuell tiltrekning. Der skal det helst også være kjærlighet og omsorg for partneren.

Hvis det er så lite omsorg for partneren at etter en voldtekt forlater man, og dermed påfører partneren ytterligere skade istedenfor å prøve å hjelpe sin partner, hva slags forhold har man da? 

Et forhold som kun er bygget på seksuell tiltrekning er ikke mye verdt i lengden. Et forhold med  ekte omsorg og kjærlighet er virkelig verdifullt. 

Hvis du får vite av din partner at forholdet er bygget på kun seksuell tiltrekning, og at hvis problemer oppstår så er det slutt, da er det best å gå med en gang. Slikt er det ikke verdt å kaste bort tid og følelser på.

Guttungen her viste med sine holdninger følelsesmessig umodenhet, lite vilje til å jobbe med seg selv, og lite omsorg for andre. Det er ikke et godt utgangspunkt for å bygge et stabilt forhold. Forhåpentligvis vil han modnes når han blir eldre.

Anonymkode: 3b0ab...518

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...