Maleficenta Skrevet onsdag kl 12:33 #21 Del Skrevet onsdag kl 12:33 Raven.Writingdesk skrev (9 minutter siden): … du glemte «så langt det lar seg gjøre». AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke i det uendelige. Ikke hvis det medfører urimelig belastning for arbeidsplassen Å være litt ydmyk som arbeidstaker er lurt. Anonymkode: 9f512...bd9 Men nå virker det ikke som det er forsøkt noe heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet onsdag kl 12:39 #22 Del Skrevet onsdag kl 12:39 Maleficenta skrev (2 minutter siden): Men nå virker det ikke som det er forsøkt noe heller. Jeg har problemer med å forstå hva TS mener… - hvis TS kan komme på jobb to dager i uka og yte 100% de to dagene så burde vel det gå fint..? Men: hvis TS f.eks jobbet i klesbutikk og mente hun skulle jobbe halve dager fordi hun ikke klarer å fullføre en hel dag, kan det bety at butikken uansett må leie inn en ekstra person for å åpne og lukke butikken, og dermed har de ingen «bruk» for TS og heller ikke økonomi til å lønne henne og den andre… hun må holde ut enten en hel vakt eller de kan ikke legge til rette for henne (hun «får ikke» komme tilbake til jobb) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:39 #23 Del Skrevet onsdag kl 13:39 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du ikke møte halve dagen og gjøre de faste arbeidsoppgavene dine? Hvorfor må du endre arbeidsoppgavene? Anonymkode: 3f59e...669 Vi jobber i prosjekt med korte, strenge tidsfrister. Kan du ikke bidra 100%, eller helst mer, kan du ikke ta på deg prosjekt i det hele tatt. Jeg er nå 50% sykemeldt, det blir løst ved at jeg sitter og scroller på VG… Hadde det ikke vært at min sykemelding er svært kortvarig (gravid, går uansett ut i permisjon neste uke), hadde ikke arbeidsgiver vært så interessert i å betale ut 50% lønn for VG-scrolling 😅😅 Anonymkode: 1eb2e...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:18 #24 Del Skrevet onsdag kl 19:18 Hei igjen. Jeg har skrevet litt kort og raskt. Legen har skrevet at jeg ikke kan skjemalegges mer en 50% tid. Men jeg har sakt jeg kan være fleksibel. Jeg kan jobbe hele dager og ha noen fri eller halve dager. Vi har et ukeskjema med oppgaver jeg skal igjennom om jeg jobber 100% (som jeg ikke alltid rekker om jeg jobber 100% heller) men dette rekker jeg ikke når jeg jobber 50%, da belaster det andre kollegaer som må ta den delen jeg ikke rekker. Men vi får ikke inn vikar til dette. Heller ikke når jeg var 100% sykemeldt. Uansett. Har de lov til å nekte meg å komme tilbake til jobb? Nav sier de ikke har det. Men det har ikke jeg sakt til arbeidsgiver enda. Fordi jeg vil ta det pent og er ikke ute etter noe bråk. Syns hele situasjonen er utrolig kjip. Jeg vil jo ikke være syk og ønsker å komme meg tilbake til jobb. Jeg får ofte meldinger om hvor belastene det er at jeg er sykemeldt. Hvordan det negativt påvirker arbeidsplassen økonomisk og hvor slitsomt det er for kollegaene mine. Anonymkode: 12c5e...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå