Diana Skrevet 5. februar #1 Del Skrevet 5. februar Jeg vurderer å prøve ut matkasse når barna er hos far. Er matlei og det blir ofte knekkebrød med pålegg eller båtpoteter til middag 😅 hvilken anbefaler dere? Jeg er enslig og ønsker meg en sunn og variert matkasse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5. februar #2 Del Skrevet 5. februar Skulle jeg kun hatt til meg selv, og ikke tatt hensyn til allergier, så hadde jeg prøvd ut Kokkeløren sin. Hører så mye bra om den 😁 Ser de ikke har for kun én person, men mulig å fryse ned noe, eller ha til lunsj osv. Du kan velge for kun tre dager, så sånt sett passer det cirka med en kasse til to for tre dager. Rester eller take away på siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #3 Del Skrevet 5. februar Min erfaring er at matkasse ikke hjelper om man først er matlei. For hovedproblemet er at det er tiltak å lage mat. Passer derfor heller på å lage opp dobbelt av retter som kan fryses, så kan jeg raskt lage meg en sunn middag de dagene jeg er alene. Eller hamstre litt fjorland og ferdigretter når det er på tilbud. Anonymkode: 2e78a...ebd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #4 Del Skrevet 5. februar Vi har hatt litt forskjellige innimellom de siste årene. Om jeg (som også er ofte matlei og ikke så glad i å lage mat) skulle hatt noe alene, så hadde jeg nok valgt Adams matkasse og valgt utelukkende ekspressretter. Disse har vært skikkelig gode med en del ferdig-elementer som har overraska positivt! (Karbonader fra slakter, som er de beste jeg har smakt faktisk, gode sauser som smaker hjemmelaga). Synes alle matkasser har middager som går litt for mye på repeat med små forskjeller, så blir ofte lei etter 4-5 uker max.. HelloFresh har vel jevnt over hatt den beste maten synes jeg, men de beste der tok ganske lang tid å lage. Tidsestimatet der var helt på jordet for min del. Anonymkode: 24ca9...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #5 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Min erfaring er at matkasse ikke hjelper om man først er matlei. For hovedproblemet er at det er tiltak å lage mat. Passer derfor heller på å lage opp dobbelt av retter som kan fryses, så kan jeg raskt lage meg en sunn middag de dagene jeg er alene. Eller hamstre litt fjorland og ferdigretter når det er på tilbud. Anonymkode: 2e78a...ebd Jeg er ikke enig i dette, det hjelper veldig mye med matkasse! Vi har prøvd mange forskjellige og jeg er mest fornøyd med Kokkeløren sin. Den er mest variert og har gode sauser. Stort sett retter som er enkle å lage fordi mye er ferdig forberedt. Anonymkode: 2e06e...d39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #6 Del Skrevet 5. februar Jeg har vært fornøyd med Adams matkasse og Godt levert (tror de er samme selskap bak begge navnene). God kvalitet på råvarene, og det er mye variasjon i rettene og smakene, alltid noe nytt å prøve. Det jeg liker med det, er at det legges vekt på alle delene av måltidet, også tilbehøret. Derfor tror jeg du vil like det om du er matlei og trenger litt ny inspirasjon. De er ikke de rimeligste matkassene, men tenker det er verdt den ekstra prisen. Har også brukt Hello Fresh. Den er "helt ok", og fungerer en gang i blant, men opplever at det er mye de samme typene ting som går igjen og at jeg går lei. Jeg tror også at de har folk med litt mindre interesse for mat som målgruppe. Den er rimeligere enn de andre. Og et siste tips om du skal få noe nytte ut av matkassen: Husk at du må tørre å prøve nye ting utenom "det vanlige" du har pleid å ha. Man må legge fra seg "tirsdagslasagnen, onsdagspizzaen, torsdagsburgeren og fredagstacoen", og tenke at nå blir det å prøve ut nye retter, smaker, ingredienser eller tilberedningsmåter man ikke har prøvd før. Anonymkode: 5e898...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #7 Del Skrevet 5. februar Matkasser er lite variert og unødvendig dyrt. Sett heller av en time i helgen til å gå gjennom en kokebok for inspirasjon. Samtidig ser du over skap og skuffer og skriver handleliste. Så handler du mandag etter jobb for hele uka, det tar max en time. Så kan du lage god og næringsrik mat hele uka til halve prisen av hva du betaler for en singel-kasse i 3 dager. Med de prisene de opererer med pr porsjon er det ikke langt unna at det lønner seg med take-away hele uka. Da slipper du også tilberedning og opprydding. Anonymkode: 5650d...0b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #8 Del Skrevet 5. februar Matkassene krever en viss innsats. Så er man sløv før matkasse, er man også sløv etter. Matsvinnet man er med på å redde får i bosset. Jeg kan lage mat. Så for min del er det 100 ganger mer krevende å følge en punktvis oppskrift enn å smelle i hop noe like sunt og raskere. Flere av mine venner som ikke er matinteresserte druknet i overskudd av matpakker og gikk for snarveier etterhvert. Anonymkode: 6499a...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #9 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Matkassene krever en viss innsats. Så er man sløv før matkasse, er man også sløv etter. Matsvinnet man er med på å redde får i bosset. Jeg kan lage mat. Så for min del er det 100 ganger mer krevende å følge en punktvis oppskrift enn å smelle i hop noe like sunt og raskere. Flere av mine venner som ikke er matinteresserte druknet i overskudd av matpakker og gikk for snarveier etterhvert. Anonymkode: 6499a...1c8 Man kan møte veggen i sin egen matlaging selv om man egentlig er flink til å lage mat. Det handler gjerne først og fremst om at man har mistet motivasjonen, og ikke orker å tenke selv over hva man skal lage, gå for å handle dette, og så tilberede. Med matkasse slipper man å tenke selv. Da har andre folk tenkt for deg, og du får alt på dør. Er man stødig på matlaging så skumleser man bare over for å se hva som er tenkt med hvilke ingredienser, men utfører etter egen kunnskap. Men jeg er enig i at det kan bli litt voldsomt å KUN basere seg på matkasser også. Det er greit periodevis, og gjerne ikke alltid hver eneste uke. Anonymkode: 5e898...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #10 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Matkasser er lite variert og unødvendig dyrt. Sett heller av en time i helgen til å gå gjennom en kokebok for inspirasjon. Samtidig ser du over skap og skuffer og skriver handleliste. Så handler du mandag etter jobb for hele uka, det tar max en time. Så kan du lage god og næringsrik mat hele uka til halve prisen av hva du betaler for en singel-kasse i 3 dager. Med de prisene de opererer med pr porsjon er det ikke langt unna at det lønner seg med take-away hele uka. Da slipper du også tilberedning og opprydding. Anonymkode: 5650d...0b9 . Vi har kokkeløren og betaler ca 1100kr for tre middager til to voksne og to barn. Jeg klarer ikke få tre middager av det kaliberet til den prisen til vanlig. Definitivt den beste matkassen vi har hatt. Veldig mange gode smaker. Minuset i forhold til andre (om man har kresne barn) er at man ikke kan endre menyen Anonymkode: 13cc2...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 7. februar #11 Del Skrevet 7. februar Av HelloFresh og Adams er vi mest fornøyde med Adams. Mer variasjon enn HelloFresh. Jeg syns matkasse er helt supert når vi er matlei! Har brukt det i mange år, ca annenhver eller hver tredje uke. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #12 Del Skrevet 7. februar Matkasser er det eneste som har gitt meg følelsen av hjemmelekser etter skolen på en dag du er sliten og sulten. Knall godt er det. Men du MÅ være opplagt. Moro å prøve. Men ikke noe for oss. Anonymkode: 6499a...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #13 Del Skrevet 7. februar Vi har hatt HelloFresh en stund nå, nettopp fordi vi er matlei. Synes det er veldig greit å kunne velge 2-3 middager fra menyen deres. Disse er jo beregnet på minst 2 personer, så da har du jo mulighet til å lage dobbelt og ha senere. Det eneste minuset for vår del, er at tidsbruken de har beregnet er helt feil. Men det har vært moro å prøve ut! Så vi bestiller en-to ganger i måneden. Er jo alt fra enkle retter til mer avansert. Synes utvalget er bra! Anonymkode: a58c7...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 7. februar #14 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Matkasser er det eneste som har gitt meg følelsen av hjemmelekser etter skolen på en dag du er sliten og sulten. Knall godt er det. Men du MÅ være opplagt. Moro å prøve. Men ikke noe for oss. Anonymkode: 6499a...1c8 Uenig. Ekspresskasse fra Adams er gull når man er sliten og vil ha noe litt mer enn kjøttdeig og spagetti med ferdigsaus. Trenger ikke være opplagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #15 Del Skrevet 8. februar Kokkeløren! Som å spise ute, bare hjemme. Så god er maten. Anonymkode: e1882...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #16 Del Skrevet 8. februar Vi er svært fornøyde med Godt Levert. To voksne og har fire middager i uka. Har brukt de i tre år nå. Anonymkode: e341a...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå