Gå til innhold

Må man legge ut bilder i forbindelse med bursdagsgratulasjoner på facebook?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ikke fotogen og liker ikke å se bilder av meg selv på sosiale medier hvis jeg ikke ser ok ut.

Har et par veninner som alltid må legge ut bilder når de gratulerer folk, og da bilder de selv er med på.

Jeg synes hele greia er teit, og lurer på hvor vanlig det er? Er man liksom ikke gode venner hvis man ikke kan legge ut gratulasjonsbilde/er?

Anonymkode: 8acb4...5a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes det er hyggelig når noen legger ut bilde. Jeg gjør det selv en sjelden gang hos de som er nærmest, men som regel ikke. Er ikke noe man "må" gjøre, det er jo helt opp til hver enkelt. Finnes ingen regler på det.

Ang. å ikke like å se bilder av seg selv - folk ser deg hver dag. Det er ikke noe forskjell om de ser deg eller om de ser deg på bilde. Folk må slutte å være så overfølsomme på slikt. 

Anonymkode: bf691...4eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke aktiv på facebook lengre, men jeg la noen gang ut bilder, andre ganger ikke. Noen legger ut bilder av meg, andre ikke.

Men du kan snu på spørsmålet, hvor gode venner er dere, om du ikke kan si i fra at du ikke ønsker det? Noen liker at det legges ut bilder, andre ikke. Hva har det å si om det er vanlig for andre eller ikke? Det er du som må si i fra om du ikke liker det.

Anonymkode: d5479...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, helst ikke for min del. Men det spørs jo hvor godt du kjenner den personen, og om det er noen som liker å "vise seg frem" som vellykket og se så mange venner jeg har 😂 

Jeg hadde ikke likt det, men folk er forskjellige!

Anonymkode: 26a30...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler den bursdagshilsingen på fb har blitt en sånn overfladisk statusgreie i mange kretser. Hvem skriver den beste hilsenen med finest bilder... Hvem har flest venner....har meldt meg ut av hele greia. Sender en melding til de nærmeste, thats it.

Anonymkode: 5d837...f39

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker fb fortsatt, mer fordi jeg følger en del sider. Bursdags hilsninger gjør jeg sjeldnere nå, og bilde til jubilanten aldri.

Jeg har sperret for at noen kan skrive på min side.

Anonymkode: 3df0f...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Facebook er bare så 2012.

Er greit å bruke det likevel dersom man ønsker det. Men siden det er helt avleggs, så må man ingen ting der. 

Anonymkode: 08b9e...0de

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler den bursdagshilsingen på fb har blitt en sånn overfladisk statusgreie i mange kretser. Hvem skriver den beste hilsenen med finest bilder... Hvem har flest venner....har meldt meg ut av hele greia. Sender en melding til de nærmeste, thats it.

Anonymkode: 5d837...f39

Var det spørsmålet?

Anonymkode: 8027e...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg har et fint/morsomt bilde av bursdagsbarnet og meg så hender det jeg legger ut. Ville ikke lagt ut et der de ikke så fine ut om jeg ikke vet helt sikkert at det er ok med et tøysete bilde.

Anonymkode: 27223...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er ikke fotogen og liker ikke å se bilder av meg selv på sosiale medier hvis jeg ikke ser ok ut.

Har et par veninner som alltid må legge ut bilder når de gratulerer folk, og da bilder de selv er med på.

Jeg synes hele greia er teit, og lurer på hvor vanlig det er? Er man liksom ikke gode venner hvis man ikke kan legge ut gratulasjonsbilde/er?

Anonymkode: 8acb4...5a2

Det hender jeg legger ut bilde av mine beste venner når de har bursdag, men jeg sender dem alltid bildet først privat og spør om de syns det er greit. Det er vanlig høflighet, syns jeg. 

Anonymkode: 2538c...3c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...