AnonymBruker Skrevet 8. februar #21 Del Skrevet 8. februar Smør med aloevera på utvendig hemoroider, det funket hos meg. Anonymkode: 94ce9...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #22 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 8.2.2025 den 3.29): Smør med aloevera på utvendig hemoroider, det funket hos meg. Anonymkode: 94ce9...931 Aloe Vera rett fra planten, eller en krem? Anonymkode: 99012...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #23 Del Skrevet 18. mars Det som hjelper mot akutte vonde (ytre) hemoroider er å kjøle ned området med isbiter. Pakk isbitene inn i en brødpose eller et tynt tøystykke og legg deg på magen med isbitene plassert mellom rumpeballene. Anonymkode: ca57a...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #24 Del Skrevet 18. mars Dette må du gjøre. 1. Sheriproct salve. 2. Hansker. To, helst tre ganger ganger daglig setter deg du deg på knær og rompa i været og masser på salven. Massasjen som varer i flere minutter er 80% av behandlingen. Målet er å holde de myke. Er de myke, har de evne til å trekke seg tilbake med litt hjelp. Ikke gi opp. Masser på salven og du vil bli belønnet. Hilsen ei som prøvde ALT og holdt på å bli gal. Anonymkode: 71b5a...e8b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenNordby93 Skrevet 18. mars #25 Del Skrevet 18. mars En annen ting du kan be om hvis du sliter med hemoroider er jo at du kan be om henvisning til en gastrolege og få satt på strikk på hemoroidene. Da detter dem av til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #26 Del Skrevet 18. mars Jeg har brukt scheriproct i ti dager og den funker ikke den heller..eneste den gjør er at det begynner å klø.. Anonymkode: 5695c...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #27 Del Skrevet 18. mars Husk at sopp også kan gi kløe i baken, så det kan være verdt å prøve canesten. Dette hjalp med når jeg klødde infernalsk, og trodde det var pga hemoroidene. Eurax kan også dempe kløe. Anonymkode: 8f56e...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygdefrue Skrevet 23. mars #28 Del Skrevet 23. mars Begynte med denne dritten (pun intended) etter et heller dårlig og tungt markløft i februar. fikk skåret opp en trombosert hemoroide, og det gjorde ting 10 ganger verre… så nå ligger jeg på sofaen nyoperert og spiser OxyContin og gruer meg til å gjøre nr2. Det er en fordel om du har helseforsikring da det er flere års ventetid (i Øst-Norge i alle fall) jeg tok dette privat og nå venter jeg på den regningen som sikkert blir 20-30.000 🫣 mitt tips: gå til lege og få henvisning til kirurg om de er store og plagsomme, scheriproct hjalp litt de første 3-4 dagene også sluttet det å virke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygdefrue Skrevet 23. mars #29 Del Skrevet 23. mars FrøkenNordby93 skrev (På 18.3.2025 den 21.50): En annen ting du kan be om hvis du sliter med hemoroider er jo at du kan be om henvisning til en gastrolege og få satt på strikk på hemoroidene. Da detter dem av til slutt. Fungerer bare opp til en viss størrelse og grad, så om man lar det gå for lenge eller driter i å ta livet litt med ro og som meg ender med grad 3-4 så må man inn og skjære…. (Til info: ikke godt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #30 Del Skrevet 23. mars Sheriproct virket veldig bra på meg. Anonymkode: 5b7b4...33a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #31 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 22.02): Husk at sopp også kan gi kløe i baken, så det kan være verdt å prøve canesten. Dette hjalp med når jeg klødde infernalsk, og trodde det var pga hemoroidene. Eurax kan også dempe kløe. Anonymkode: 8f56e...36c Trenger ikke være sopp heller, det kan være ymse annet eksem også. Jeg trodde i sikkert 15 år at jeg hadde hemorroider, at det var det som gjorde at det klødde. Endte av andre årsaker (dvs utslett andre steder) opp hos hudlege, og viste seg at det var eksem der også… kortison fikset biffen. Anonymkode: 5a76e...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenNordby93 Skrevet 24. mars #32 Del Skrevet 24. mars Trygdefrue skrev (På 23.3.2025 den 1.38): Fungerer bare opp til en viss størrelse og grad, så om man lar det gå for lenge eller driter i å ta livet litt med ro og som meg ender med grad 3-4 så må man inn og skjære…. (Til info: ikke godt) Her så satt dem strikk på fordi jeg er kronisk forstoppa, men det hjalp ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #33 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 18.23): Hvordan? Anonymkode: 7e865...4e3 Ved å trykke en banan sakte inn i rompehullet, knekke av, og teipe med gaffateip. La den virke noen timer pr. dag. just kidding 🤡 Spise den, såklart. Fiberne i bananene hjelper. Anonymkode: e7f0f...11f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygdefrue Skrevet tirsdag kl 20:39 #34 Del Skrevet tirsdag kl 20:39 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ved å trykke en banan sakte inn i rompehullet, knekke av, og teipe med gaffateip. La den virke noen timer pr. dag. just kidding 🤡 Spise den, såklart. Fiberne i bananene hjelper. Anonymkode: e7f0f...11f Jeg leste denne i går kveld, i halvsøvne og med 2 OxyContin innabords, jeg leste IKKE siste setning…. Så jeg har sittet/ligget med en halv banan i stumpen i hele dag….. takk for den!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå