Gå til innhold

Har hemoroider og bruker Alcos anal, men salven virker ikke.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hemoroider og klødde i baken, derfor kjøpte jeg salven Alcos anal som skulle virke mot dette (stod det bakpå pakken)

Har de 2-3 siste ukene vasket meg i baken etter hver gang jeg har hatt nr 2 og tatt på salven, i tillegg til morgen og kveld, men det har kun blitt 5% bedre. 

Er det noe salve mot disse plagene som er bedre?

Anonymkode: f55dc...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du prøvd stikkpiller? De virker bedre en salve.

Anonymkode: 17eea...bae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du prøvd stikkpiller? De virker bedre en salve.

Av samme merke? Det kjennes ut som jeg har mest utvendige hemoroider

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alcos anal er kun lindrende og forebyggende. Prøv scheriproct og unngå hard/hyppig avføring. 

Anonymkode: 98691...1bf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scheriproct kan hjelpe, ja. Ellers har du yo alternativer. Vente til det går over av seg selv, det gjorde jeg 😊 eller gå til legen og få dem snørt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alcos anal skal brukes i 4-6 uker, så det kan være derfor. Viktig å smøre også inni der, ikke bare utenpå. I tillegg må du gjøre noe med grunnen til hemoroider, bruk lactulose/movicol/spis mye svisker for å holde avføring myk og regelmessig. Drikk mye vann, unngå stillesitting. Ligg gjerne på magen når du slapper av på sofaen. 

Det kan være Alcos ikke fungerer, sheriproct er nok litt kraftigere midler. Ulempen er at man kan bli veldig sår pga kortison. Ville prøvd en kur med dette med stikkpille og krem, dersom du ikke er blitt bedre etter 6 uker med Alcos. Om Sheriproct ikke hjelper må du til lege, det det kan være noe annet enn hemoroider

Anonymkode: deeb6...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Alcos anal er kun lindrende og forebyggende. Prøv scheriproct og unngå hard/hyppig avføring. 

Anonymkode: 98691...1bf

Det er også behandlende, så det stemmer ikke :) men den er en mildere variant av scheriproct da den ikke irriterer slimhinnene på samme måte. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du får bli rådmann i en eller annen kommune, de sitter også og klør seg i ræva hele dagen 🙂 nei , spøk til side , noen nå faktisk operere dem bort , kanskje noe å vurdere...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er også behandlende, så det stemmer ikke :) men den er en mildere variant av scheriproct da den ikke irriterer slimhinnene på samme måte. 

Alco-Anal er IKKE en mildere variant av Scheriproct, nei. De har ikke lignende virkestoffer eller virkemekanismer i det hele tatt.

Anonymkode: 9ebb2...17b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd å bytte til et annet merke i dopapir?

Anonymkode: 44e14...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er avføringen?

Anonymkode: 1941c...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Av samme merke? Det kjennes ut som jeg har mest utvendige hemoroider

Ts

Tror jeg en gang brukte Sheriproct(usikker) stikkpiller, nok med 2 dager også er det borte.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alco-Anal er IKKE en mildere variant av Scheriproct, nei. De har ikke lignende virkestoffer eller virkemekanismer i det hele tatt.

Nei, det sa jeg heller ikke at de hadde. Alcos anal er likevel en mildere variant av sheriproct, fordi den behandler hemoroider uten bruk av kortison. Kortison er veldig sterkt mot huden, og i kampen mot hemoroider kan man utvikle tynne og såre slimhinner. Alicia anal kan man bruke oftere og lengre enn sheriproct nettopp grunnet kortisonen. Så jo, det er en mildere variant. En variant, altså en annen type enn sheriproct. Jeg sa ikke at det er det samme som sheriproct men mindre virkestoff, så ta det lungt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg regulerer det m bananer, da slipper du å trøkke d så hardt ut av nr.2, og da kommer ikke hemoroider ut heller. 

Anonymkode: 7ec00...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, det sa jeg heller ikke at de hadde. Alcos anal er likevel en mildere variant av sheriproct, fordi den behandler hemoroider uten bruk av kortison. Kortison er veldig sterkt mot huden, og i kampen mot hemoroider kan man utvikle tynne og såre slimhinner. Alicia anal kan man bruke oftere og lengre enn sheriproct nettopp grunnet kortisonen. Så jo, det er en mildere variant. En variant, altså en annen type enn sheriproct. Jeg sa ikke at det er det samme som sheriproct men mindre virkestoff, så ta det lungt. 

Alcos-Anal er ikke mildere mot huden, siden selve virkemekanismen dens er å irritere og adstringe. Scheriproct er absolutt mildere, så lenge man ikke bruker den så hyppig/lenge at atrofi oppstår.

Anonymkode: fe026...048

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Alcos-Anal er ikke mildere mot huden, siden selve virkemekanismen dens er å irritere og adstringe. Scheriproct er absolutt mildere, så lenge man ikke bruker den så hyppig/lenge at atrofi oppstår.

Nei det stemmer ikke. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Sheriproct stikkpiller og krem. 

Anonymkode: ce05e...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg regulerer det m bananer, da slipper du å trøkke d så hardt ut av nr.2, og da kommer ikke hemoroider ut heller. 

Anonymkode: 7ec00...bb3

Hvordan?

Anonymkode: 7e865...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 18.06):

Helt riktig.

AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 18.16):

Nei det stemmer ikke. 

Helt feil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alcos anal funger ikke men blir kjøpt siden den er billigst, Scheriproct er salven du trenger.

Anonymkode: 0d092...414

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...