AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg blir ufør med minstesats. Gift med mann med inntekt på 500 000kr. 2 små barn. Hva får jeg i barnetillegg da? Anonymkode: ca037...3dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Jeg fikk ingenting fordi mannen min tjener 500 i året. 🥲🥲🥲 Anonymkode: 59400...ef4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk ingenting fordi mannen min tjener 500 i året. 🥲🥲🥲 Anonymkode: 59400...ef4 500k er jo lav lønn det og! Skjønner ikke!! 😟 Anonymkode: ca037...3dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden om samlet inntekt er over ca 750.000 kr faller barnetilegget bort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): 500k er jo lav lønn det og! Skjønner ikke!! 😟 Anonymkode: ca037...3dd 500k er ikke lav lønn. Anonymkode: 3cb88...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden https://www.nav.no/uforetrygd#tillegg Familiens samlede inntekt påvirker barnetillegget Barnetillegget er behovsprøvd. Hvis barnet bor hos begge foreldrene, skal begges inntekter regnes med. Hvis den samlede inntekten til foreldrene overstiger et visst beløp, blir størrelsen på barnetillegget redusert eller faller helt bort. I hovedsak vil dette være arbeidsinntekt, næringsinntekt, inntekt fra utlandet, pensjoner fra andre enn folketrygden og utlandet. Grensen for hva du kan tjene før barnetillegget blir redusert, kalles for fribeløp. Barnetillegget blir redusert med 50 prosent av den inntekten som er over fribeløpet. Hvis for eksempel inntekten er 30 000 kroner høyere enn fribeløpet, blir barnetillegget redusert med 15 000 kroner i året. Hvis uføretrygden er redusert som følge av manglende trygdetid i Norge, blir fribeløpet redusert tilsvarende. Når barnet bor sammen med begge foreldrene Barnetillegget blir redusert når den samlede inntekten til begge foreldrene er høyere enn fribeløpet på 4,6 ganger folketrygdens grunnbeløp. Det tilsvarer i dag 570 528,8 kroner. Fribeløpet øker med 0,4 ganger folketrygdens grunnbeløp for hvert ekstra barn. Det tilsvarer i dag 49 611 kroner. Hvis du ikke har opparbeidet deg full trygdetid, blir fribeløpene lavere. Anonymkode: 9342c...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå