AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Alle 7-åringer som kommer på besøk her er sutrete, krevende, klager på maten, vil ikke spise, gråter når de ikke får det som de vil, ikke tåler at barnet vårt setter grenser etc. Det er et fåtall som er høflige, vennlige og nysgjerrige. Er dette generelt for dagens barn? Jeg orker snart ikke mer! Hvordan skal barnet få gode, nære venner når de fleste gråter for ingenting, er slem for å få viljen sin etc. Anonymkode: 2e4d5...ee5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Høres ut som om det er noe galt med foreldrene i din omgangskrets, om det er noen det skal være noe galt med. Anonymkode: 8b983...42a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som om det er noe galt med foreldrene i din omgangskrets, om det er noen det skal være noe galt med. Anonymkode: 8b983...42a Foreldrene er fine, men ungene er helt jævlige 🤣 De foreldrene som har unger som virker som fine barn å ha på besøk, de får vi overhodet ikke kontakt med. Så vi tiltrekker oss foreldrene med disse barna istedenfor... Anonymkode: 2e4d5...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Foreldrene er fine, men ungene er helt jævlige 🤣 De foreldrene som har unger som virker som fine barn å ha på besøk, de får vi overhodet ikke kontakt med. Så vi tiltrekker oss foreldrene med disse barna istedenfor... Anonymkode: 2e4d5...ee5 Ungene er jo et resultat av foreldrene sine. Anonymkode: 8b983...42a 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Hva er galt med dagens foreldre som bare må klage på andre sine på barn hele tiden? Anonymkode: 92af5...b35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden dagens barn er et resultat av sine foreldre Anonymkode: 7d41b...2f5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): dagens barn er et resultat av sine foreldre Anonymkode: 7d41b...2f5 Og dermed en veldig ventet utvikling dette Anonymkode: 5dfc6...218 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Det er måten foreldrene oppdrar barna på. Det settes ikke noen grenser lenger, alt skal handle om barnet. Barn blir oppdratt til å være barn og ikke oppdratt til å bli brukbare selvstendige voksne… #snowflakegenerasjonen Anonymkode: 01b93...f9c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i innlegget ditt. Jeg har tre barn så vi har med årene hatt mange 7-åringer (og barn av alle andre aldre også) på besøk og jevnt over synes jeg de aller fleste er både snille, høflige og hyggelige (og vi får også høre det samme om våre barn). Så nei, jeg vil ikke si det er generelt for dagens barn. Mulig du har en spesiell omgangskrets eller at du legger mer merke til de barna som oppfører seg dårlig og ikke tenker over de som oppfører seg pent og normalt? Det blir jo fort slik at har man fått en tanke i hodet så ser man ubevisst etter bevis på det og overser alt som ikke passer inn i overbevisningen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Det er flere barn som strever med det sosiale. De mangler kommunikative ferdigheter. Det starter tidlig så det er grunn til å stille spørsmål ved kombinasjonen barseltid og smartphone. Anonymkode: dc2e3...183 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Kjenner meg overhodet ikke igjen i det du skriver. Man kan vel heller snu på spørsmålet og spørre hva er galt med samfunnet når så mange barn ikke klarer å finne seg tilrette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Det er ingenting galt med dagens barn..foreldrene og samfunnet rundt dem derimot. Endret 2 timer siden av Vera 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Skoleunger er helt jævlig. Jo eldre de blir jo frekkere blir de. De har heller ikke respekt for noen. Hilsen en som jobber med mange av disse Anonymkode: 195d2...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Alle 7-åringer som kommer på besøk her er sutrete, krevende, klager på maten, vil ikke spise, gråter når de ikke får det som de vil, ikke tåler at barnet vårt setter grenser etc. Det er et fåtall som er høflige, vennlige og nysgjerrige. Er dette generelt for dagens barn? Jeg orker snart ikke mer! Hvordan skal barnet få gode, nære venner når de fleste gråter for ingenting, er slem for å få viljen sin etc. Anonymkode: 2e4d5...ee5 Fellesnevneren her er jo deg, hjemmet ditt og barnet ditt🙃 Oppleves det trygt å være hos dere? Er maten god? Setter barnet ditt grenser på en ok måte? Anonymkode: b2f09...aab 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Arkana skrev (4 minutter siden): Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i innlegget ditt. Jeg har tre barn så vi har med årene hatt mange 7-åringer (og barn av alle andre aldre også) på besøk og jevnt over synes jeg de aller fleste er både snille, høflige og hyggelige (og vi får også høre det samme om våre barn). Så nei, jeg vil ikke si det er generelt for dagens barn. Mulig du har en spesiell omgangskrets eller at du legger mer merke til de barna som oppfører seg dårlig og ikke tenker over de som oppfører seg pent og normalt? Det blir jo fort slik at har man fått en tanke i hodet så ser man ubevisst etter bevis på det og overser alt som ikke passer inn i overbevisningen. Du tilhører nok en ressurssterk del av befolkningen, og omgangskretsen er deretter. Anonymkode: dc2e3...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tilhører nok en ressurssterk del av befolkningen, og omgangskretsen er deretter. Anonymkode: dc2e3...183 Ikke meg du svarer, men vi bor i et område med ulik økonomi og kulturell bakgrunn. Noen er rike, noen er fattige. Vi har hatt besøk av 7åringer fra ressursterke familier og mindre ressurssterke familier. De har alle oppført seg fint og ordentlig, aldri tenkt noe negativt om oppførselen deres. Anonymkode: b2f09...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Og dermed en veldig ventet utvikling dette Anonymkode: 5dfc6...218 Ja. En kan bare grue seg til tiden fremover. Anonymkode: a49a3...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Jeg er lærer i skole, samt kulturskolelærer. Ja, både barn og foreldre er annerledes. Det skjedde et skifte på slutten av 10-tallet. De nye foreldrene trenger ordentlig oppdragelse og folkeskikk i like høy grad som barna. Ser jeg at foreldrene er født fra 90 og fremover, så vet jeg at det er en stor sjanse for at både de foresatte og barna er titulerte, egosentriske og har relativt lav ansvarsfølelse. Jeg elsket å være lærer. Ikke nå lenger. Jeg driver og utdanner meg til backend. En stor andel av dagens foreldre og barn trenger en stor dose selvinnsikt. Anonymkode: cb310...bcc 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er lærer i skole, samt kulturskolelærer. Ja, både barn og foreldre er annerledes. Det skjedde et skifte på slutten av 10-tallet. De nye foreldrene trenger ordentlig oppdragelse og folkeskikk i like høy grad som barna. Ser jeg at foreldrene er født fra 90 og fremover, så vet jeg at det er en stor sjanse for at både de foresatte og barna er titulerte, egosentriske og har relativt lav ansvarsfølelse. Jeg elsket å være lærer. Ikke nå lenger. Jeg driver og utdanner meg til backend. En stor andel av dagens foreldre og barn trenger en stor dose selvinnsikt. Anonymkode: cb310...bcc Jeg mente på slutten av 00-tallet. Rundt 08-09 så vi de første tegn på at en stor andel barn hadde manglende respekt, og at foreldrene ikke tok ansvar for barnas oppførsel. Innen slutten av 10-tallet var det blitt normalt. Anonymkode: cb310...bcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Barn er vel forskjellige. Å i begynnelsen tester også barn deg som voksen for å finne ut hvor grensene går og hvor langt de kan strekke strikken ubevisst. Jeg har hatt noen av de og med årene er de nå så trygge at det er null problemer annet en noe jente drama man må regne med. Du må forandre tankegangen din TS. Barna bryr seg ikke så mye om hva vennene gjør fordi de er lojale i begynnelsen. Det du ser som negativt gjør ikke barna dine. Du skal sørge for at vennene blir trygge, men også sette ned foten for uønsket adferd. Ditt barn skal føle og vite at uansett venner så er de altid velkommen. Dine barn lærer av deg og sine venner for å utvikle sitt sosialeliv og kjøreregler. Stenger du døren nå så stenger du døren for ditt barn. Å ikke på den positive måten 🌸 Anonymkode: 64a67...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå