Gå til innhold

Barnebidrag fra h..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer sikkert til å få mye hatmeldinger nå, men noen må vell føle det samme som meg?

Samboer har 4 barn fra før og har nå fått beskjed fra nav om at han må betale over 16000 i måneden til barnemor. Hva i h.. mener barnemor at vi skal leve av? 

Far har ingen samvær og ser barna sjeldent, og mor nekter å lage privat avtale. Har prøvd lenge å få til en privat avtale på 7000 i måneden, men det nekter hun å godta. Dette ødelegger hele økonomien vår og det tærer på forholdet i tillegg. Har selv tre barn som bor sammen med meg og samboer (ikke hans barn) og vi trenger også sårt de pengene. Jeg skjønner jo at han må betale for barna han har, men at nesten halve lønna hver måned skal gå til henne er absolutt ikke interessant. 

Noen som har tatt kontakt med advokat f.eks som har fått ned bidraget? 

Anonymkode: 76e01...d97

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er desidert en tulletråd. Selvfølgelig skal han betale for sine egne barn, og ikke dine barn. Får du ikke bidrag selv? Dere har selv skapt et liv med masse rot, økonomisk og emosjonelt med sammenslått familie og nå klaging over bidrag, nå må dere stå i det og være voksne.

Anonymkode: f3cae...2c7

• Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være tull. 4 barn er langt fra gratis. 

Anonymkode: 8d936...542

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans barn er det viktigste her. Dine barn er ikke hans problem. Dette visste du da du ble sammen med en med barn. Selvfølgelig skal han betale! 

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tre barn selv, så skjønner du hva fire koster, eller? Stor nok bolig, strøm til dusjing og oppvarming, mat, klær, sko, fritidsaktiviteter, toalettartikler osv.

Og hvorfor i huleste har han ikke samvær med disse fire barna?

Anonymkode: 8949c...990

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hat vil jeg ikke gi deg men jeg lurer på hva du tenker barna skal leve av om ikke far skal forsørge de? Hvis far vil ha lavere bidrag får han ha barna mer da.. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i h****** barnemor mener dere skal leve av? Hun mener ingenting. Det er NAV som mener noe om hva din samboer skal betale henne for å ivareta DEMS 4 FELLES BARN! Slutt å grin.

Anonymkode: 79b78...d49

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kommer sikkert til å få mye hatmeldinger nå, men noen må vell føle det samme som meg?

Samboer har 4 barn fra før og har nå fått beskjed fra nav om at han må betale over 16000 i måneden til barnemor. Hva i h.. mener barnemor at vi skal leve av? 

Far har ingen samvær og ser barna sjeldent, og mor nekter å lage privat avtale. Har prøvd lenge å få til en privat avtale på 7000 i måneden, men det nekter hun å godta. Dette ødelegger hele økonomien vår og det tærer på forholdet i tillegg. Har selv tre barn som bor sammen med meg og samboer (ikke hans barn) og vi trenger også sårt de pengene. Jeg skjønner jo at han må betale for barna han har, men at nesten halve lønna hver måned skal gå til henne er absolutt ikke interessant. 

Noen som har tatt kontakt med advokat f.eks som har fått ned bidraget? 

Anonymkode: 76e01...d97

Så flott at barnemor tar dette gjennom NAV. Det er det mest reale og ryddige å gjøre. Det er mye som ikke er interessant her i verden. 

Lykke til 🤞 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann med 4 unger han ikke gidder å være med på å oppdra får bla opp det nav har regnet ut med et smil! 

Menn som ikke har samvær med egne unger er det gjerne en eller annen grunn til at er slik, og det bør du med egne barn også tenke nøye over. Som regel er slike menn søppel. En sjelden gang ligger det annet bak.

Det koster å ha barn. Er selv alenemor og hadde IKKE gått med på privat avtale jeg heller. Det er oppskrift på mer konflikt og usikker økonomi i hverdagen. Og IHVERTFALL når dere oppi det hele prøver å få summen mer enn halvert på den måten! Dere skulle skamme dere! Det er BARNA sin oppvekst han betaler på! 

Mottar selv litt over 10 000 for to barn med en uegnet løk som far på fulltid. Og det trengs for å få økonomi til å gå rundt med alle utgifter og stor nok bolig til oss alle. Han har prøvd MYE for å sno seg unna han også. Og oppi det hele lyver om saken til andre og ødelegger mitt omdømme. Som da igjen også går utover barna. Men det tenker ikke griske uegnede fedre på når de angrer på egen avgjørelse om barn. Der er det egoismen som rår.

Er det et problem for deg og dine 3 barn at din samboer må betale for sine 4 barn som han ikke er med og oppdrar, da må du finne deg en annen mann. En som er bedre egnet til å dele livet med deg og dine. Å finne en med færre unger som deltar i oppdragelsen på en god måte er nok lettere for deg. At dere prøver å lure dere unna at han skal betale for at de barna han har satt til verden skal ha en god oppvekst er rett og slett motbydelig gjort. 

Håper faren til dine 3 er en bedre mann enn det for de barna sin skyld.

Anonymkode: cf372...f68

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er du sammen med en mann som ikke bryr seg om barna sine? 🤯

Anonymkode: 914f2...a46

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt spørsmål er hvorfor du flytter sammen med en mann som ikke ser sine egne barn når du selv har barn?

Anonymkode: 972ae...ad7

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

En mann med 4 unger han ikke gidder å være med på å oppdra får bla opp det nav har regnet ut med et smil! 

Menn som ikke har samvær med egne unger er det gjerne en eller annen grunn til at er slik, og det bør du med egne barn også tenke nøye over. Som regel er slike menn søppel. En sjelden gang ligger det annet bak.

Det koster å ha barn. Er selv alenemor og hadde IKKE gått med på privat avtale jeg heller. Det er oppskrift på mer konflikt og usikker økonomi i hverdagen. Og IHVERTFALL når dere oppi det hele prøver å få summen mer enn halvert på den måten! Dere skulle skamme dere! Det er BARNA sin oppvekst han betaler på! 

Mottar selv litt over 10 000 for to barn med en uegnet løk som far på fulltid. Og det trengs for å få økonomi til å gå rundt med alle utgifter og stor nok bolig til oss alle. Han har prøvd MYE for å sno seg unna han også. Og oppi det hele lyver om saken til andre og ødelegger mitt omdømme. Som da igjen også går utover barna. Men det tenker ikke griske uegnede fedre på når de angrer på egen avgjørelse om barn. Der er det egoismen som rår.

Er det et problem for deg og dine 3 barn at din samboer må betale for sine 4 barn som han ikke er med og oppdrar, da må du finne deg en annen mann. En som er bedre egnet til å dele livet med deg og dine. Å finne en med færre unger som deltar i oppdragelsen på en god måte er nok lettere for deg. At dere prøver å lure dere unna at han skal betale for at de barna han har satt til verden skal ha en god oppvekst er rett og slett motbydelig gjort. 

Håper faren til dine 3 er en bedre mann enn det for de barna sin skyld.

Anonymkode: cf372...f68

Hvor gamle er dine barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at det er mye ts, men løsningen her er ikke å redusere bidraget.

Det er ganske kritikkverdig at man velger å få fire barn når man har så lav lønn som din mann. Barna skal forsørges uansett, og koster det de koster, så han blir jo selvfølgelig taperen av sine egne valg.

Den beste løsningen her er at mannen din finner seg en annen, bedre betalt jobb. Det har han alle muligheter til når han ikke har daglig omsorg for sine barn, han kan jobbe ubekvemme tider, overtid eller til og med reise vekk på turnus. Du kan også finne noe bedre betalt, og dere kan forsøke å senke egne utgifter.

Imens dere jobber for å bedre deres egen økonomi kan du jo tenke på hvor dyrt det hadde blitt om han hadde 50% samvær. Dere måtte hatt 6-8 soverom, flere stuer, flere/større biler, dyrere ferier, større strømregninger og matbudsjett, dobbelt med utstyr til barna osv. Det hadde kostet mer enn 16 000 kr, med mindre dere bor svært flott fra før.

Anonymkode: e5470...db8

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolletråd.

Hvis ikke: Ville du gått med på en avtale om 7000 hvis du kunne fått 16.000? For at overskuddet skulle gått til andre barn enn dine i stedet? Tenk deg litt om hva du selv ville gjort. Å lage 4 barn man ikke har samvær med....er jo litt av en flott fyr du har funnet deg også da. 

Anonymkode: 3c75c...973

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt, TS. Du ville sikkert inngått en privat avtale  med dine barns far om mer enn halvering av bidraget til dine barn, eller? 🤣🤣

Anonymkode: 60c05...092

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry not sorry. Dette skulle du tenkt på før du lagde barn med en som har så mange barn og ikke har noe med de å gjøre! Hva tenkte du med? Eller, ikke svar. Det er uansett for seint nå. 

Hun skal ha det hun har krav på. 

Anonymkode: a4ad7...a44

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil han heller skal forsørge dine barn enn sine egne?😂

Anonymkode: fe788...76a

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at din samboer skal forsørge dine barn, men ikke sine egne? Det er ikke hans fire barn sin skyld at du ikke kan forsørge dine egne barn. 

du har tre barn du og deres far skal forsørge. Han har fire barn han og deres mor skal forsørge. Hans lønn skal brukes på hans barn, ikke dine. 

Anonymkode: 78c37...5f6

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er en vesentlig faktor her hvorfor han ikke har samvær med barna sine?

Anonymkode: 32837...7d4

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...