AnonymBruker Skrevet 5. februar #41 Del Skrevet 5. februar Eller du kan si noe, som viser hvor dårlig venn du er. Anonymkode: ff9ae...bb9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #42 Del Skrevet 5. februar SoMe er blitt en sted mange legger ut sine sorger, sin frykt og sin glede. Føflekkkreft er skremmende. Den kan spre seg, og det kan gå raskt. Selv om det ikke påvises spredning har man jo hatt det, og mange er redde for at det vil komme igjen. Anonymkode: a1ef9...714 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #43 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I 2022 fikk ca. 3.000 nordmenn malignt melanom i hud, ifølge Kreftregisteret. Ca. 300 nordmenn døde av malignt melanom samme år. I 2022 var det tilfeldigvis også 300 nordmenn som vant 7 rette i lotto, ifølge Norsk tipping. Risikoen for å dø av føflekkreft er altså nøyaktig like stor som risikoen for å vinne 7 rette i lotto. I Norge bor det mange hysterikere.😁 Anonymkode: 6d9d9...f48 Nå har vel venninnen til ts fått påvist føflekkreft, så hun er jo ikke hysterisk. Anonymkode: adfc1...3aa 4 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #44 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I 2022 fikk ca. 3.000 nordmenn malignt melanom i hud, ifølge Kreftregisteret. Ca. 300 nordmenn døde av malignt melanom samme år. I 2022 var det tilfeldigvis også 300 nordmenn som vant 7 rette i lotto, ifølge Norsk tipping. Risikoen for å dø av føflekkreft er altså nøyaktig like stor som risikoen for å vinne 7 rette i lotto. I Norge bor det mange hysterikere.😁 Anonymkode: 6d9d9...f48 Det er veldig stor forskjell på 300 av 3000 (ts sin venninne er jo en av de 3000 nå) og sjansen på å få 7 rette i lotto. Anonymkode: 6da09...a6d 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #45 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Føflekk-kreft har høy dødelighet og er ikke noe man ler av, uansett. Fakta fra Kreftregisteret: Dødeligheten på føflekkreft er 10%. Ca. 300 nordmenn døde i 2022 av føflekkreft. Altså 300 av 5.500.000 nordmenn. Du er hysterisk. Sitat Fem års relativ overlevelse etter melanom er høy, 92,0 prosent for menn og 95,9 prosent for kvinner i perioden 2019-2023, fordi de fleste tilfellene oppdages på et tidlig stadium (lokal sykdom). Kilde: https://www.kreftregisteret.no/kreftformer/melanom/ Anonymkode: 6d9d9...f48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #46 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I 2022 fikk ca. 3.000 nordmenn malignt melanom i hud, ifølge Kreftregisteret. Ca. 300 nordmenn døde av malignt melanom samme år. I 2022 var det tilfeldigvis også 300 nordmenn som vant 7 rette i lotto, ifølge Norsk tipping. Risikoen for å dø av føflekkreft er altså nøyaktig like stor som risikoen for å vinne 7 rette i lotto. I Norge bor det mange hysterikere.😁 Anonymkode: 6d9d9...f48 Den logikken så bør TS be venninna også spille Lotto. Kanskje hun "vinner" der også med sin kjempeflaks. Anonymkode: ff9ae...bb9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #47 Del Skrevet 5. februar Jeg tenker du bør ligge lavt her og ikke komme med slengbemerkninger. Et eldre familiemedlem her fikk påvist hudkreft og døde av spredningen. Anonymkode: d26a2...b70 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #48 Del Skrevet 5. februar Folk er forskjellige. En bekjent av meg forlangte 100 % sykemelding i ukevis og tårers gnissel på facebook etter å ha fått påvist celleforandringer i livmorhalsen, det var såpass lite at hun ble konisert på 10 minutter på poliklinikken. Jeg har selv vært gjennom samme prosess to ganger uten å lage bekymring og leven på facebook av den grunn. Noen er bare dramaqueens 🤷♀️ Samme som folk som ivrig legger inn status "er på legevakten!!!!😱😭💔", de har bare litt for lite som skjer i livene sine og prøver desperat å få oppmerksomhet. Anonymkode: 9427a...408 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 5. februar #49 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg skjønner det ts, og hadde inni meg tenkt det samme. Fordi jeg spyr av folk som henter oppmerksomhet på sosiale medier på den måten. Men ville aldri satt noe, du ser jo på de andre kommentarene her at din reaksjon (og min) er utenfor det samfunnet forventer. Anonymkode: a74f4...309 En ting å mene generelt om hva som er greit å dele, å få slike voldsomme negative reaksjoner når folk du kaller venner er i krise derimot, jeg tenker at du mangler noe når det kommer til empati. Du blir kvalm eller får lyst til å spy, av hvordan en person du bryr deg om håndterer en alvorlig krise, hva tenker du selv, bør din venninne la være å dele for ikke å støte deg? Hva skal man med fiender når man har venner som deg 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #50 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Noen her i tråden blander nok hudkreft og føflekkreft. Hudkreft - bcc, er stort sett ufarlig. Føflekkreft- maling melanom, er alvorlig, ofte veldig alvorlig! Anonymkode: 23a82...cbe Dette. BCC, basalcellecarsinom, er en svært rolig kreft som aldri sprer seg. Den bare fjernes fordi den kan bli stor, stygg og litt plagsom. Malignt melanom er noe annet. Anonymkode: 9427a...408 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #51 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I 2022 fikk ca. 3.000 nordmenn malignt melanom i hud, ifølge Kreftregisteret. Ca. 300 nordmenn døde av malignt melanom samme år. I 2022 var det tilfeldigvis også 300 nordmenn som vant 7 rette i lotto, ifølge Norsk tipping. Risikoen for å dø av føflekkreft er altså nøyaktig like stor som risikoen for å vinne 7 rette i lotto. I Norge bor det mange hysterikere.😁 Anonymkode: 6d9d9...f48 Det er jo hyggelig at sjansen er såpass stor for at en vinner i lotto. I livets lotteri kan en dø av mye rart, og i våre dager heter mye av dette kreft. Føflekkreft er bare én type kreft. Og man kan alltids dø året etter, eller til neste år. Jeg vet om folk som har hatt kreft, blitt "frisk", og likevel dødd av kreft noen år seinete. Man blir strengt tatt aldri 100 % friskmeldt av kreft. Folk reagerer ulikt på å vite at de kanskje risikerer å dø. Noen blir litt urolig, andre veldig urolig, andre knapt bryr seg. Og folk rundt reagerer ulikt med dem. Selv om en synes poster om mulig sykdom er teit, så må den syke og pårørende få takle det som de ønsker. Eventuelle tanker om at en selv ville søkt mindre oppmerksomhet, har ikke noe å si om en ikke selv er i situasjonen. Anonymkode: 6d9c5...692 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #52 Del Skrevet 5. februar 23% av alle dødsfall i Norge skyldes hjerte-/karsykdom, ifølge FHI. https://www.fhi.no/publ/2023/hjerte--og-karregisteret-rapport-for-2022/ Det er over 10.000 døde! Hvorfor denne morbide interessen for føflekkreft? Sjansen for å dø av hjerteinfarkt er jo ekstremt mye større? Anonymkode: 6d9d9...f48 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #53 Del Skrevet 5. februar Hyoscyamus skrev (15 minutter siden): Vedkommende påstår heller ikke at basalcellekarsinom og føflekk-kreft (malignt melanom) er det samme. Du må nok lese innlegget mer nøye. Korrekt, takk!, poenget mitt var at selv med denne kreftformen som er nokså uskyldig innebærer det en liten operasjon og et arr, og noe som mange synes er ganske skummelt. Og det er ondartet, det er derfor det må fjernes. Føflekkkreft er en form for hudkreft, mens all hudkreft ikke er føflekkkreft. Og som alle andre enn TS er enige om her i tråden, kan føflekkkreft være veldig lumsk, og dødelig. TS fremstår uvitende og uempatisk, og ubevisst egne karaktertrekk og mulig savn av omtanke fra andre, fordi hun virker misunnelig på at venninnen får oppmerksomhet og omsorg for dette. TS er altså ingen god venninne og har grunner til å jobbe med seg selv og egne reaksjoner for å bli et litt bedre og mer opplyst menneske. Anonymkode: dc1e9...518 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #54 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 23% av alle dødsfall i Norge skyldes hjerte-/karsykdom, ifølge FHI. https://www.fhi.no/publ/2023/hjerte--og-karregisteret-rapport-for-2022/ Det er over 10.000 døde! Hvorfor denne morbide interessen for føflekkreft? Sjansen for å dø av hjerteinfarkt er jo ekstremt mye større? Anonymkode: 6d9d9...f48 Denne tråden handler jo om føflekkreft, ikke hjere-/karsykdommer! Skal vi kun diskutere det flest dør av? Merkelig innlegg. Anonymkode: dc1e9...518 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #55 Del Skrevet 5. februar And the "Friend of the Year" award goes to... Anonymkode: 3e392...7d0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #56 Del Skrevet 5. februar Hva slags menneske er du? Selvfølgelig skal du ikke si noe. Eller jo, forresten, kanskje du burde så hun selv kan velge deg ut av livet sitt.... Anonymkode: e037b...ef9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #57 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 23% av alle dødsfall i Norge skyldes hjerte-/karsykdom, ifølge FHI. https://www.fhi.no/publ/2023/hjerte--og-karregisteret-rapport-for-2022/ Det er over 10.000 døde! Hvorfor denne morbide interessen for føflekkreft? Sjansen for å dø av hjerteinfarkt er jo ekstremt mye større? Anonymkode: 6d9d9...f48 Hvorfor denne morbide interessen for statistikk, som du ikke forstår? Vi skjønner at du prøver å leke smart, men nå har du spammet ned tråden nok. Anonymkode: 143f8...35e 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
temolitus Skrevet 5. februar #58 Del Skrevet 5. februar Jeg synes definitivt du burde si noe, men kun så hun kan se dine true colors og forhåpentligvis avslutter «vennskapet» med deg. Jeg tror nesten ikke hva jeg leser! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #59 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): I 2022 fikk ca. 3.000 nordmenn malignt melanom i hud, ifølge Kreftregisteret. Ca. 300 nordmenn døde av malignt melanom samme år. I 2022 var det tilfeldigvis også 300 nordmenn som vant 7 rette i lotto, ifølge Norsk tipping. Risikoen for å dø av føflekkreft er altså nøyaktig like stor som risikoen for å vinne 7 rette i lotto. I Norge bor det mange hysterikere.😁 Anonymkode: 6d9d9...f48 For deg og meg som ikke har fått påvist malignt melanom i hud så er da sannsynligheten like stor som å vinne i lotto. For de med diagnosen så er det betraktelig høyere sannsynlighet en å vinne i lotto. 30 % sannsynlighet for å dø, tror jeg🧐 Anonymkode: a33ee...f42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #60 Del Skrevet 5. februar Synes du er helt urimelig. Selv om hun KANSKJE har kreft, så er det nettopp det som er problemet også: Hun har kanskje kreft!!! Jeg fikk samme beskjed, om en annen krefttype, der jeg måtte vente noen uker på svar. Jeg postet ingenting på Facebook eller noe da, men det var seriøst noen utrolig tøffe uker. I tillegg var det rundt juletider, så jeg lurte fælt på om det var min siste jul med barna. Jeg hadde mange rare tanker de ukene jeg. Tenkte at hvis det faktisk er kreft, så skal jeg skrive bursdagskort til barna for de neste årene. Men hvor mange år skal man skrive bursdagskort til? Ja, så blir man kanskje litt tussete i en sånn situasjon, men er det rart egentlig!? Anonymkode: 27478...792 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå