Carrot Skrevet onsdag kl 07:21 #21 Del Skrevet onsdag kl 07:21 jeg syns din reaksjon er verre TS enn den venninnen din har.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet onsdag kl 07:22 #22 Del Skrevet onsdag kl 07:22 ToveM skrev (11 minutter siden): Er selv operert for føflekkreft. Får du diagnosen er det normalt ikke nok å fjerne føflekken. Min var på overarmen, og jeg måtte inn og operert dypere i vevet for å være sikker på at alt vår borte, de tok også prøver av lymfeknuter under armene. Dette ble gjort i full narkose. Etterpå var det flere ganger i året inn for ultralydundersøkelse for å sjekke at det ikke var tilbakefall. I 5 år. Så det er faktisk ikke "bare bare" nå gikk ikke jeg ut offentlig. Kun nærmeste familie og venner som visste det. Har et stort arr på armen som minne. Akkurat samme opplevde svigermor. Hun er heldigvis frisk nå. Kjæresten til en bekjent ble begravet i mars med samme tilstand. 8 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:22 #23 Del Skrevet onsdag kl 07:22 Noen her i tråden blander nok hudkreft og føflekkreft. Hudkreft - bcc, er stort sett ufarlig. Føflekkreft- maling melanom, er alvorlig, ofte veldig alvorlig! Anonymkode: 23a82...cbe 11 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:26 #24 Del Skrevet onsdag kl 07:26 Nei, du skal ikke si noe. Hvis dette virkelig er en venninne, skal du støtte henne i det som naturlig nok er en svært vanskelig situasjon for henne. Antar ventetiden frem til hun vet om det er spredning eller ikke, er ekstremt tøff for henne. Mulig hun går ut med det på some fordi hun ikke opplever noe støtte fra sine nærmeste venninner? Anonymkode: 9acc3...7f3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet onsdag kl 07:29 #25 Del Skrevet onsdag kl 07:29 Føflekk kreft er vel en av de mest aggressive krefttypene som finnes? Har selv tatt en biopsi, og selv om jeg fikk beskjed av spesialisten jeg var hos om at dette var 99,9% "ikke dødelig" var jeg bokstavelig talt et vrak i de tre ukene som gikk mellom prøvetaking og ferdig resultat. Blir dårlig av å tanken på at noen av mine venner skulle "bli kvalm av meg" i en periode der du er lammet av frykt. For meg var det umulig i starten å legge bort redselen, det tar tid å lande etter en slik beskjed, og mange går i krisemodus. Forstår rett og slett ikke hvordan du samtidig kaller deg venninne og blir kvalm av en slik ting. Tror ikke du egentlig liker denne personen fra før av. 11 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:32 #26 Del Skrevet onsdag kl 07:32 Enig med alle. Tror du må skaffe deg litt perpektiv… se lenger enn din egen nesetipp osv. Og dette kan umulig være et oppriktig vennskap. Da skulle du vært like bekymret som hun er… og samtidig vært en støtte fordi det ikke er du som er syk. Ta deg sammen! Er jo ofte slik at alvorlig sykdom viser hvem som faktisk er venner og hvem som bare latet som… Anonymkode: 2ec21...db1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:32 #27 Del Skrevet onsdag kl 07:32 Oi, for en god venninne du er da!😆 Kjente ei som fjernet føflekk på foten, hun døde 6 mnd etter. Anonymkode: b9ae7...b67 7 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:34 #28 Del Skrevet onsdag kl 07:34 Du kunne like gjerne sagt noe, og fjernet absolutt alle tvil om at du er egnet som venninne. Du er skikkelig fæl Anonymkode: 2c89d...919 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:34 #29 Del Skrevet onsdag kl 07:34 Hvorfor plager det deg så mye hva hun gjør? Scroll forbi eller overse det hun legger ut hvis det irriterer deg så mye. Men ikke ta det opp, det kommer overhodet ingenting godt utav det. Det er jo massevis av folk som bruker sosiale medier for å oppmerksomhet, om hun gjør det nå for å støtte og trøst så må det vel være greit. Anonymkode: 1dc76...132 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet onsdag kl 07:38 #30 Del Skrevet onsdag kl 07:38 Fikk selv kreft i en føflekk for noen år siden og gikk rett i kjelleren og fikk panikk. Takk og lov for at jeg ikke har venner som deg. Jeg proklamerte det ikke rundt meg, men de som visste var utrolig støttende og gode. 6 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet onsdag kl 07:41 #31 Del Skrevet onsdag kl 07:41 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dessuten, føflekk-kreft kan være veldig farlig, det er flere aggressive typer. Jeg kjenner mennesker som har dødd av dette. Så jeg synes du er ufølsom og litt latterlig i reaksjonen din. Anonymkode: dc1e9...518 Det er en SVÆRT farlig krefttype som ofte er svært agressiv. Spredning kan skje lenge etter at føflekken er fjernet og oppdages ofte for sent da smertene starter helt andre steder enn der føflekken var. 5 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:47 #32 Del Skrevet onsdag kl 07:47 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nei, du burde selvsagt ikke si noe. Hun har det vel tøft, da. Har selv hatt føflekk-kreft, og selv en liten basalcellekarsinom er faktisk ondartet og må tas hånd om med en operasjon. Udramatisk i mitt tilfelle, ingen posting og slikt, men ja jeg sier til folk at jeg har hatt denne kreftformen og må unngå sol. Stygt arr er det også. Prøv å ha litt empati med henne. Anonymkode: dc1e9...518 Basalcellekarsinom er ikke føflekk kreft, men en annen type hudkreft. Føflekk kreft er en av de farligste kreftformene vi har. Basalcellekarsinom er ikke farlig. Anonymkode: 2a714...ba0 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:52 #33 Del Skrevet onsdag kl 07:52 Synes du er en dårlig venninne her Anonymkode: 62cb8...e50 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:57 #34 Del Skrevet onsdag kl 07:57 En liten føflekk på utsiden kan ha store virkninger på innsiden. Du er svært ufølsom her, tenk om du tar kraftig feil? Om hun har spredning eller må igjennom tøffe prosedyrer? Hun er i krise, vær en venn eller hold deg unna. Hva om det hadde vært deg? Anonymkode: a1a13...fea 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:59 #35 Del Skrevet onsdag kl 07:59 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Dessuten, føflekk-kreft kan være veldig farlig, det er flere aggressive typer. Jeg kjenner mennesker som har dødd av dette. Så jeg synes du er ufølsom og litt latterlig i reaksjonen din. Anonymkode: dc1e9...518 Enig. Føflekk-kreft har høy dødelighet og er ikke noe man ler av, uansett. Føflekkens størrelse har heller ikke nødvendigvis noe å si for prognosen, jeg vet om en som fjernet en bitteliten ondartet flekk på ryggen, og likevel fikk han tilbakefall med spredning et par år senere. Han døde, såklart. Anonymkode: 35b16...b63 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:00 #36 Del Skrevet onsdag kl 08:00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en nær venninne som nylig fjernet en føflekk og fikk påvist føflekkreft. Hun har ikke vært til videre undersøkelser enda så vet ikke om det har spredd seg. Det var en veldig liten føflekk så liten sjanse for spredning. I teorien kan kreften allerede være borte. Likevell, hun går offentlig ut på sosiale media og proklamerer at «Jeg har fått kreft» og at hun er inne i en tøff og vanskelig tid. Hundrevis kommenterer og ønsker henne lykke til med behandlingen, fuck cancer, kjøper blomster til henne og alt det der. Holder på å spy 🤢 Er så mange som står i tøffere situasjoner helt alene. For henne virker det som om hele verden skal gå under pga henne. Burde jeg si noe? Anonymkode: efc20...f82 Jeg kjente to, som nå er døde pga føflekkreft, og ei som fikk oppdaget spredning i tide, og overlevde. Du bør absolutt ikke si, hverken til henne eller andre, hva du mener. Anonymkode: 61369...8bd 5 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:01 #37 Del Skrevet onsdag kl 08:01 Jeg skjønner det ts, og hadde inni meg tenkt det samme. Fordi jeg spyr av folk som henter oppmerksomhet på sosiale medier på den måten. Men ville aldri satt noe, du ser jo på de andre kommentarene her at din reaksjon (og min) er utenfor det samfunnet forventer. Anonymkode: a74f4...309 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyoscyamus Skrevet onsdag kl 08:02 #38 Del Skrevet onsdag kl 08:02 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Basalcellekarsinom er ikke føflekk kreft, men en annen type hudkreft. Føflekk kreft er en av de farligste kreftformene vi har. Basalcellekarsinom er ikke farlig. Anonymkode: 2a714...ba0 Vedkommende påstår heller ikke at basalcellekarsinom og føflekk-kreft (malignt melanom) er det samme. Du må nok lese innlegget mer nøye. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:05 #39 Del Skrevet onsdag kl 08:05 I 2022 fikk ca. 3.000 nordmenn malignt melanom i hud, ifølge Kreftregisteret. Ca. 300 nordmenn døde av malignt melanom samme år. I 2022 var det tilfeldigvis også 300 nordmenn som vant 7 rette i lotto, ifølge Norsk tipping. Risikoen for å dø av føflekkreft er altså nøyaktig like stor som risikoen for å vinne 7 rette i lotto. I Norge bor det mange hysterikere.😁 Anonymkode: 6d9d9...f48 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet onsdag kl 08:06 #40 Del Skrevet onsdag kl 08:06 Skjerp deg TS. Du later til å ha svært lite empati. Du virker til å være direkte kald. Føflekkreft kan være svært alvorlig. Jeg ville ikke hatt noen som deg til venninne i hvert fall. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå