AnonymBruker Skrevet 5. februar #1 Skrevet 5. februar Baby 6 mnd våkner hver tredje time gjennom hele natta for mat. På dagen kan det gå opptil 5 timer før hun har behov for mat, men på natta må hun ha hver tredje time. Hun våkner til samme klokkeslett hver gang. Har prøvd å roe ned igjen uten mat, men hun gråter hysterisk helt til hun får mat.. noen tips? Forventer ikke at hun skal sove hele natta (selvom vi nå er de eneste i barselgruppen som ikke gjør det), men vil jo gjerne at hun skal sove litt lengre strekker og kanskje ikke ha behov for så mye mat på natten.. Anonymkode: ad979...606
Millinea Skrevet 5. februar #2 Skrevet 5. februar Mer mat på dagen = mindre behov på natten. Er det jeg leser overalt. Funker ikke på min. 11 mnd og trenger fremdeles hver 2-3. time... Vi er nå på hver time pga tenner 😅 Har ingen andre tips, som jeg føler fungerer uten å stå i gråting i flere uker.. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar #3 Skrevet 5. februar Millinea skrev (3 minutter siden): Mer mat på dagen = mindre behov på natten. Er det jeg leser overalt. Funker ikke på min. 11 mnd og trenger fremdeles hver 2-3. time... Vi er nå på hver time pga tenner 😅 Har ingen andre tips, som jeg føler fungerer uten å stå i gråting i flere uker.. Ja, vi har prøvd det også, men hjelper ingenting! Trodde det skulle bedre seg når vi begynte med litt fast føde, men neida. Har samme behov for mat på natt, så nå spiser hun jo veldig mye generelt Anonymkode: ad979...606 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar #4 Skrevet 5. februar Oj, sover alle i barselsgruppa gjennom natten allerede? Det høres uvanlig ut for meg basert på de babyene jeg kjenner. Har vært et par som sov tidlig gjennom natten men veldig få som gjorde det så tidlig. Min våknet minimum hver annen time gjennom natta på den alderen. Og hun spiste masse på dagtid så det var ikke pga. for lite mat på dagtid. Anonymkode: 63f29...4a5 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar #5 Skrevet 5. februar Min var som din ved seks måneders alder, og hun spiste godt på dagtid😊 ble gradvis lenger sovestrekk. Ikke la deg stresse av at de andre sover gjennom natten, unger er forskjellige. Min sover nå som toåring åtte timer i strekk et par netter i uka. Det går helt fint😊 Anonymkode: a4047...091 1
Regnbuefisk Skrevet 6. februar #6 Skrevet 6. februar Er kjempefornøyd om min på 6 mnd sover ett strekk på tre timer ila natta jeg 🙈 stort sett våkner han hver 1-2 timer. Og han er skikkelig sulten hver gang. Ammer i søvn igjen, og han roer seg ikke hvis han får samme bryst to ganger på rad. Må bytte side så han får litt mer melk. Regner med at søvnen blir bedre når han får mer fast føde etter hvert. Han elsker alt han får så langt, men spiser stort sett bare en eller et par spiseskjeer. Ikke nok til å mette en hel natt. Har to barn fra før, og ingen av de sov natta gjennom ved seks mnd heller. De fant ut av det etter hvert, uten noen innsats fra oss. Og sover nå godt i egne senger 😊 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #7 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 7.02): Baby 6 mnd våkner hver tredje time gjennom hele natta for mat. På dagen kan det gå opptil 5 timer før hun har behov for mat, men på natta må hun ha hver tredje time. Hun våkner til samme klokkeslett hver gang. Har prøvd å roe ned igjen uten mat, men hun gråter hysterisk helt til hun får mat.. noen tips? Forventer ikke at hun skal sove hele natta (selvom vi nå er de eneste i barselgruppen som ikke gjør det), men vil jo gjerne at hun skal sove litt lengre strekker og kanskje ikke ha behov for så mye mat på natten.. Anonymkode: ad979...606 Pupp eller flaske? Har du tilbudt vann? Anonymkode: c7a7d...f75
AnonymBruker Skrevet 6. februar #8 Skrevet 6. februar Min holdt på sånn til hun var godt over året. Jeg valgte bare å stå i det. Mindre stress med pupp enn å trøste gråtende barn Anonymkode: f26d8...f81
AnonymBruker Skrevet 6. februar #9 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 7.02): Baby 6 mnd våkner hver tredje time gjennom hele natta for mat. På dagen kan det gå opptil 5 timer før hun har behov for mat, men på natta må hun ha hver tredje time. Hun våkner til samme klokkeslett hver gang. Har prøvd å roe ned igjen uten mat, men hun gråter hysterisk helt til hun får mat.. noen tips? Forventer ikke at hun skal sove hele natta (selvom vi nå er de eneste i barselgruppen som ikke gjør det), men vil jo gjerne at hun skal sove litt lengre strekker og kanskje ikke ha behov for så mye mat på natten.. Anonymkode: ad979...606 Sovner hun før hun er mett om natten? Det gjorde min, og da ble det flere runder. Det var ikke så mye jeg kunne gjøre med det. Jeg kunne jo ikke vekke ham for at han skulle spise ferdig, men for min del hjalp det bare å forstå hvorfor han våknet så ofte. Anonymkode: 4e027...b87
AnonymBruker Skrevet 6. februar #10 Skrevet 6. februar Gav morsmelk blandet med grøtpulver ved legging her (så det ble en tynn velling han gjerne drakk en flaske av), det forlenga første sovestrekk mye😊 Så pumpa jeg rett før jeg la meg selv, så jeg hadde til neste kveld også og slapp å få spreng😊 Anonymkode: 1d973...e59
Anna91 Skrevet 7. februar #11 Skrevet 7. februar Har hørt at det lønnerr seg å gi mye fett før natta også, at de holder lengre på det? Har ikke prøvd selv da baby her er 4 måneder. Men oppøever også hyppig oppvåkning og tenkte å p4øve ut det trikset etterhvert. Typ et par sjeer avokado?
AnonymBruker Skrevet 7. februar #12 Skrevet 7. februar Husk at baby gjerne våkner av andre grunner enn sult. Det er vanlig for babyer å våkne og da trenger de gjerne nærhet. Amming er ikke bare mat det er og søvndyssende for baby og det er trøst, kos og nærhet. Så det hjelper ikke nødvendigvis å dytte i mest mulig mat før leggetid, tvert i mot kan det gi mageknip istedet for bedre søvn.. Anonymkode: 63f29...4a5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå