Gå til innhold

Tips til budrunde! Skal by i morgen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen med tips og triks?

Ligger ute for 5,5 - attraktivt område, sjeldent det blir lagt ut noe der..

Utrolig mange på visning i dag. Ønsker så gjerne å kuppe det! Råd tips triks?

Ingen som har lagt inn bud enda.

Anonymkode: a0a4b...85e

AnonymBruker
Skrevet

Hva er budsjettet ditt? Tåler du å gi mer enn prisantydning?

Anonymkode: 60746...e0b

AnonymBruker
Skrevet

Kobrataktikken:

La to-tre andre by oppover først. Si at budrunden varer en time. De byr først og blir litt matte av det hele. Fem eller ti minutter før budrunden stenges så kommer du med ditt første bud, som er litt høyere, gjerne merkbart høyere enn stående bud. Da blir de andre skremt og tenker at «oi, her kom det noen på banen som sikkert har mye å gå på».

Anonymkode: ec0f4...1a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva går husene for i nabolaget der og tar det tid før hus blir solgt? For å kunne kuppe må man gå endel over prisantydningen hvis det har vært mange interesserte på visningen. Har huset ligget lenge ute på markedet kan det være lettere å kuppe under prisantydningen

Anonymkode: 2b4c1...39c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er budsjettet ditt? Tåler du å gi mer enn prisantydning?

Anonymkode: 60746...e0b

Budsjettet er 6,5.

AnonymBruker
Skrevet

Hva går husene for i nabolaget der og tar det tid før hus blir solgt? For å kunne kuppe må man gå endel over prisantydningen hvis det har vært mange interesserte på visningen. Har huset ligget lenge ute på markedet kan det være lettere å kuppe under prisantydningen

Anonymkode: 2b4c1...39c

Gått for mellom 4-5,5 millioner - og da har det vært andel. 
Denne jeg skal by på er selveiet. Sjeldent det kommer ut det her, spesielt i dette området.

Jeg kan gå en del over prisantydningen, ligger ute for 5,5 - 5,7 som er inkl omkostninger. 
Jeg har mulighet for å maks gå til 6,5

AnonymBruker
Skrevet

Kobrataktikken:

La to-tre andre by oppover først. Si at budrunden varer en time. De byr først og blir litt matte av det hele. Fem eller ti minutter før budrunden stenges så kommer du med ditt første bud, som er litt høyere, gjerne merkbart høyere enn stående bud. Da blir de andre skremt og tenker at «oi, her kom det noen på banen som sikkert har mye å gå på».

Takk! Hvor mye tenker du er merkbart høyere? Hvor mange tusen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk! Hvor mye tenker du er merkbart høyere? Hvor mange tusen?

Hvis de andre har bydd i økninger på 20.000-40.000 så må du skremme de med å gå kanskje 60.000 over på ditt første bud. Jeg har ikke deltatt i budrunder siden 2000, og vet ikke hva de vanlige intervallene er nå. Den gang var det på et objekt som hadde takst på 1.2 mill. Økningene var på cirka 20.000 inntil en kom på slutten og bød 50.000 mer like før budfrist. Det gikk for 1.57 mill

AnonymBruker
Skrevet

Det er for seint å kuppe når siste fellesvisning har vært.

Ville ikke startet budrunden. Megler kommer sannsynligvis til å ringe deg for å lodde stemningen. Da ville jeg ikke sagt noe om du skal legge inn bud eller ikke, men hørt hvor mange interessenter det er. Du må nesten bare se an hvordan det utvikler seg - om en, ingen eller flere legger inn bud når klokka nærmer seg tolv. Hvis to begynner å by mot hverandre, ville jeg latt de legge inn et par bud hver og få opp håpet, og så legge inn et bud 100 000 over siste bud. Det kan skremme dem bort. Hvis bare en byr, må du legge inn bud like før budfristen går ut, og da ville jeg også gått opp en del. Hvis ingen har startet ballet når klokka er tolv, ville jeg ventet litt. Kanskje ringe megler i ett-halv to-tiden og høre hva status er, om det er flere som sitter på gjerdet eller hva det er som skjer. 

Anonymkode: 64561...7ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du så interessert at du er villig til å betale inntil en mill over, altså 6,5? 

Anonymkode: db5f7...5c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kobrataktikken:

Dette. Veldig godt råd. 👍

Anonymkode: ae281...949

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kobrataktikken:

Bare tull 😂

Anonymkode: f7d32...659

• Liker 2
Skrevet

Vi har hatt stort hell med denne taktikken, uten at jeg kjente til at den hadde et navn 😉 Ift. hvor mye "merkbart" høyere er, må du se an hva de øvrige budgiverne byr over hverandre. I vårt tilfelle bød de vel rundt 50.000,- over hverandre. Vårt første (og eneste) bud var kr. 200.000,- over. Da slapp de to øvrige budgiverne taket, og vi fikk aksept for vårt bud. 

AnonymBruker
Skrevet

Ble det en heftig budrunde?

AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 23.43):

Noen med tips og triks?

Ligger ute for 5,5 - attraktivt område, sjeldent det blir lagt ut noe der..

Utrolig mange på visning i dag. Ønsker så gjerne å kuppe det! Råd tips triks?

Ingen som har lagt inn bud enda.

Ble det en heftig budrunde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...