AnonymBruker Skrevet 4. februar #1 Del Skrevet 4. februar Kan noen anbefale en god Overlock maskin sik ikke koster en formue? Anonymkode: 5b639...fe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 5. februar #2 Del Skrevet 5. februar Tja, man får til en viss grad det man betaler for. Hva er budsjettet da? Jeg har hatt to ulike; Janome MyLock 644D og Brother 4234D. Helt klart mest fornøyd med sistnevnte, men det kan også skyldes at Janome-maskinen ble kjøpt brukt - og da vet man jo ikke helt hvordan den har blitt behandlet og vedlikeholdt. Ellers er nok min generelle anbefaling å gå til en forhandler og prøve, alle seriøse forhandlere lar deg teste ulike maskiner i butikken. Man har jo ofte noen spesielle preferanser som man ikke helt oppdager før man prøver de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #3 Del Skrevet 5. februar Splittbinders skrev (2 timer siden): Tja, man får til en viss grad det man betaler for. Hva er budsjettet da? Jeg har hatt to ulike; Janome MyLock 644D og Brother 4234D. Helt klart mest fornøyd med sistnevnte, men det kan også skyldes at Janome-maskinen ble kjøpt brukt - og da vet man jo ikke helt hvordan den har blitt behandlet og vedlikeholdt. Ellers er nok min generelle anbefaling å gå til en forhandler og prøve, alle seriøse forhandlere lar deg teste ulike maskiner i butikken. Man har jo ofte noen spesielle preferanser som man ikke helt oppdager før man prøver de. Takk for svar. Jeg har prøvesydd på Bernina 450 som de selger på Selfmade tidligere stoff og stil. Jeg synes den er litt dyr, fordi jeg er usikker på hvor mye maskinen blir brukt, derfor ser jeg på alternativer. Jeg har og sett på Finn. Men som du skriver, man vet ikke hvordan maskinene er brukt og vedlikeholdt. Kjøper en brukt, av privatpersoner, så er der heller ikke garanti eller noe annet. Hvem som er ærlige og redelige vet man heller ikke, særlig ikke på Finn.no lengre. https://www.tonje.no/products/husqvarna-huskylock-s15-overlock-30a431a4b4 Vurderer også denne, da den er en grei pris med en god rabatt. Noen som har den, her inne? Eller har meninger om den? Anonymkode: 5b639...fe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #4 Del Skrevet 5. februar Jeg har Janome Mylock 644D, og er veldig fornøyd med den. Det er den mest solgte i Norge, men det kan være flokk-mentaliteten som har skylden, og ikke at den er best For billig er som regel ikke nødvendigvis det lureste, da det ofte er en grunn til at det er så billig, og det kan være ødeleggende for sy-gleden. Jeg vurderte en av de billigste Brother-overlockene, men slo det fra meg etter diverse reviews om dritt med treing og slikt. Anbefaler å gå på Facebook for råd, "Vi sygale" er for eksempel en gruppe hvor du får mange gode råd Jeg har ikke en symaskin-butikk i nærleiken, så jeg kjøpte uprøvd. Har dermed ikke noe sammenligningsgrunnlag. Anonymkode: 95761...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #5 Del Skrevet 6. februar Sitat Janome MyLock 644D og Brother 4234D Det er også de to jeg skulle anbefale. Hvis disse er for dyre, ikke kjøp Husqvarna Huskylock S15 som er nå på vei ut av markedet, det er ikke heldig maskin. Kjøp heller Juki MO-50eN. Dette er også den eneste billigere overlock jeg kan anbefale. https://www.symaskiner.no/juki/mo50en/kampanje-juki-mo-50en-overlock-beste-overlockmaskin-i-denne-prisklasse Anonymkode: 153d9...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #6 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er også de to jeg skulle anbefale. Hvis disse er for dyre, ikke kjøp Husqvarna Huskylock S15 som er nå på vei ut av markedet, det er ikke heldig maskin. Kjøp heller Juki MO-50eN. Dette er også den eneste billigere overlock jeg kan anbefale. https://www.symaskiner.no/juki/mo50en/kampanje-juki-mo-50en-overlock-beste-overlockmaskin-i-denne-prisklasse Anonymkode: 153d9...17a Jeg har reist og sett på og snakket med dem som selger flere av disse maskinene og har bestemt meg for Jamone 644 D. Den er grei nok i pris, og en maskin med bonuspakke slik at jeg får med flere deler enn om jeg går for den nyeste Jamone maskinen. Jeg ser det som viktig å ha oppsamlerboks på maskinen for å fange opp det som maskinens kniv kutter. Og det har 644 men ikke den billigere varianten. Anonymkode: 5b639...fe0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #7 Del Skrevet 6. februar Jeg kjøpte en brukt overlock. Skulle heller ønske jeg kjøpte en ny, har aldri blitt venn med den. Anonymkode: ecda6...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #8 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjøpte en brukt overlock. Skulle heller ønske jeg kjøpte en ny, har aldri blitt venn med den. Anonymkode: ecda6...a2a Det er en av tingene jeg har vurdert, men fordi symaskiner som står ubrukt med støv og inntørket olje i bevegelige og mekaniske deler, setter seg «fast» og blir trege så anbefaler ingen å kjøpe brukte sy eller Overlock maskiner som har stått ubrukt over år. Dette ble gjentatt i dag når jeg var og så på maskiner. Meget mulig dette er din maskin sitt problem. En service kan da være løsningen, men det er ikke billig. Derfor er ny maskin det jeg bestemmer meg for. Anonymkode: 5b639...fe0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #9 Del Skrevet 7. februar Hatt min janome mylock 644d i 9 år. Ingen problemer med den. Jeg syr over snittet mye. Anonymkode: c1f50...831 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #10 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 15.22): Jeg har Janome Mylock 644D, og er veldig fornøyd med den. Det er den mest solgte i Norge, men det kan være flokk-mentaliteten som har skylden, og ikke at den er best For billig er som regel ikke nødvendigvis det lureste, da det ofte er en grunn til at det er så billig, og det kan være ødeleggende for sy-gleden. Jeg vurderte en av de billigste Brother-overlockene, men slo det fra meg etter diverse reviews om dritt med treing og slikt. Anbefaler å gå på Facebook for råd, "Vi sygale" er for eksempel en gruppe hvor du får mange gode råd Jeg har ikke en symaskin-butikk i nærleiken, så jeg kjøpte uprøvd. Har dermed ikke noe sammenligningsgrunnlag. Anonymkode: 95761...ecb Vi sygale slipper ikke inn folk i gruppa som ikke har profilbilde av seg selv. Når de er så «(sy)gale» så klarer jeg meg fint uten dem. En merkelig måte å sile ut folk på. Anonymkode: 5b639...fe0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #11 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (På 6.2.2025 den 19.31): Det er en av tingene jeg har vurdert, men fordi symaskiner som står ubrukt med støv og inntørket olje i bevegelige og mekaniske deler, setter seg «fast» og blir trege så anbefaler ingen å kjøpe brukte sy eller Overlock maskiner som har stått ubrukt over år. Dette ble gjentatt i dag når jeg var og så på maskiner. Meget mulig dette er din maskin sitt problem. En service kan da være løsningen, men det er ikke billig. Derfor er ny maskin det jeg bestemmer meg for. Anonymkode: 5b639...fe0 Du har rett. Og hvis du starter en slik størknet maskin, er det en risiko for å ødelegge motoren – og da må hele maskinen kasseres. Det er litt morsomt at mange, når de selger brukte symaskiner, skriver ting som: "Maskinen ble kjøpt i 2018, men er nesten ikke brukt", og tror det betyr at den er så godt som ny og derfor bedre. Men egentlig er det motsatt – en ubrukt symaskin må renses for tørket olje og smøres på nytt. Det er fullt mulig for en vanlig person å gjøre, men det krever litt jobb. Anonymkode: 153d9...17a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #12 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du har rett. Og hvis du starter en slik størknet maskin, er det en risiko for å ødelegge motoren – og da må hele maskinen kasseres. Det er litt morsomt at mange, når de selger brukte symaskiner, skriver ting som: "Maskinen ble kjøpt i 2018, men er nesten ikke brukt", og tror det betyr at den er så godt som ny og derfor bedre. Men egentlig er det motsatt – en ubrukt symaskin må renses for tørket olje og smøres på nytt. Det er fullt mulig for en vanlig person å gjøre, men det krever litt jobb. Anonymkode: 153d9...17a Du glemte en ting, Janome 644D koster ny med bonus pakke 7495. På Finn er det flere av disse maskinene , nesten ikke brukt, og noen tror de skal få kr.5800/6000 kroner for maskiner kjøpt i 2018 og en er endatil kjøpt i 2012. Lite brukt, pent brukt er gjengangeren. En n6 maskin får du fem års garanti på. På en finn.no maskin får du ingen garanti, med mindre du bruker kredittkort og maskinen kneler på første forsøk. Anonymkode: 5b639...fe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #13 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 12.32): Vi sygale slipper ikke inn folk i gruppa som ikke har profilbilde av seg selv. Når de er så «(sy)gale» så klarer jeg meg fint uten dem. En merkelig måte å sile ut folk på. Anonymkode: 5b639...fe0 Jeg har ikke profilbilde av meg selv, jeg er medlem.. Jeg har en juki mo 60-e (Eller noe slikt, billigste typen), tror jeg betalte rundt 3500 for den. Veldig fornøyd med den, bruker den mye. Anonymkode: 547ca...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #14 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 21.01): Jeg har ikke profilbilde av meg selv, jeg er medlem.. Jeg har en juki mo 60-e (Eller noe slikt, billigste typen), tror jeg betalte rundt 3500 for den. Veldig fornøyd med den, bruker den mye. Anonymkode: 547ca...74b Jeg slapp ikke inn. Og jeg kan i grunnen leve greit med det. Mange Facebook grupper er bare en samling av sære folk. Jeg har nå kjøpt en Bernina 450 Overlock og er veldig godt fornøyd med den. Anonymkode: 5b639...fe0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå