Gå til innhold

Hvordan sorterer dere ødelagte stekepanner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, altså, i hvilket søppel skal de? Det er jo ofte plast- eller trehåndtak, og metallbunn. De går heller ikke inn i de små hullene til metall- og glassavfall.

Anonymkode: 4eee3...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rest. Ev. levere selv på gjenvinningsstasjonen, der har man flere sorteringsmuligheter. 

Anonymkode: 97fec...249

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går i metallcontainer på gjenvinningsstasjon. Hvis du  kaste det hjemme så er det ikke noen andre alternativer enn rest...

Tips når det gjelder gjenvinningsstasjoner (i hvert fall slik det praktiseres her): Så lenge noe inneholder minst 10 prosent metall (og ikke er farlig eller elektrisk avfall så klart) så går det i metallcontainer. Det være seg rottingmøbler, stekepanner, sykler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer dem på renovasjonsplassen og kaster i metallcontaineren. Der vil de ha alt med metall i, selv om håndtaket eller andre deler er laget av andre ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gjenvinningsstasjoner er det små hull til metallbokser. Avfallsanlegget er åpent i arbeidstiden min, og det koster penger å levere søppel der. Da blir det rest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På gjenvinningsstasjoner er det små hull til metallbokser. Avfallsanlegget er åpent i arbeidstiden min, og det koster penger å levere søppel der. Da blir det rest. 

Gjenvinningsstasjoner har også større containere for metall. De små er kun til emballasje. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sikker på at det koster å levere metall? 

Noen butikker har innbytteordning på stekepanner, kan jo være de tar i mot av andre også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har levert inn gamle stekepanner og kjeler til Jernia gratis, de resirkulerer de/sender til gjenvinning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen nevner her, Jernia butikkene tar i mot brukte stekepanner. Man får rabatt også, mener jeg å huske, om man samtidig kjøper en ny stekepanne hos dem. Men de tar i mot gamle uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, altså, i hvilket søppel skal de? Det er jo ofte plast- eller trehåndtak, og metallbunn. De går heller ikke inn i de små hullene til metall- og glassavfall.

Bare sånn til info: I metall- og glassavfall er det bare mat- og drikkeemballasje som skal kastes, ikke noe annet glass eller metall.

Anonymkode: a6c5c...bb8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster ting i restavfallet, nesten alt går i restavfall. 

Anonymkode: c065e...708

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor vil gjenvinningsstasjonen at alt som inneholder metall sorteres som metall. Men altså i metallcontaineren på gjenvinningsstasjonen. Dunkene for glass og metall som man har hjemme eller på gata er bare for glass- og metallemballasje, ikke andre gjenstander av glass eller metall.

Anonymkode: d9633...20a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det varierer fra statsjon til stasjon (kommune) hva som koster å levere til gjenvinningen. Her koster det kun å levere restavfall. I forrige kommune jeg bodde i, kosta det kun dersom man leverte 200kg mer.

Her vil stekepanne gå inn under metall og være gratis å levere. I metall-og glassavfallet skal kun avfall som det har vært mat i, ikke stekepanner, gryter osv.

Anonymkode: 4bf38...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...