AnonymBruker Skrevet 6. februar #41 Del Skrevet 6. februar Jo, dette er jo nok en slik tråd du lager, som du snakker om i HI. Angsten for at folk ringer på/kommer uanmeldt... Hvorfor er det så jævlig farlig?? Er folk i dag et eneste stort nervevrak? Er så glad vi ikke hadde restriksjoner for alt mulig da jeg var yngre! Anonymkode: cfa4a...3a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #42 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 22.39): Hvorfor svarer du ikke dørtelefonen og spør hvem det er og hva de vil, da? Ingen ser deg via dørtelefonen, og det er frivillig å åpne døra. Noen ganger vet ikke folk hva de skal trykke på og trykker i vei, andre ganger skal noen ha levert noe, og budet ringer bare på en klokke for komme inn. Ingen grunn til å bli paranoid av at noen trykker på dørklokken din. Anonymkode: 74460...e46 Helt enig! Paranoia og nervevrak er stikkord blant mange i dag.... De er ødelagt av sosiale medier, og kommunikasjon på snapchat... De kan snakke sammen på facetime osv, men nåde den som ringer på døra UTEN avtale til og med! Noe såååå frekt.. En ting er uplanlagt besøk som beslaglegger en dag/kveld hvor en har andre planer, men å bli hysterisk fordi kanskje en nabo vil spørre om noe eller andre småting, blir jeg svimmel av. Anonymkode: cfa4a...3a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #43 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 22.06): Akkurat på denne tiden av året er det gjerne valgkomiteer som går rundt for å forhøre seg om noen vil stille til valg i ett eller annet styre. Ellers er det ofte som andre sier, selgere. Anonymkode: 29e77...ee8 Valgkomiteer ringer vel,har aldri opplevd oppsøkende virksomhet der. Anonymkode: 54e92...93b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #44 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 22.27): Neida, jeg vet at dere ikke kan svare på hvorfor det ringer på hos meg, men jeg tenkte mer generelt, og også bare for å få ut frustrasjonen; hvorfor sender man ikke en sms etter å ha ringt på hos noen utallige ganger uten å få svar? Anonymkode: a5c2a...f74 Men hvis du blir frustrert og nysgjerrig, så er det vel bare å åpne 😂. Da blir du jo også ferdig med den personen. Dette skjønte jeg ingenting av 🙃. Ingen som bryr seg om at du er bustete på håret og har på kosebukse. Det er ganske normalt. Anonymkode: a3d2a...29d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:50 #45 Del Skrevet lørdag kl 11:50 Hvis du har noen naboer du kjenner og prater med, så nevn for dem at du ikke pleier å åpne for folk uanmeldt, men at de kan sende SMS hvis det er noe. Synes ikke du bør koble ut ringeklokka. Man trenger jo ringeklokka enkelte ganger. Lær deg heller å ikke bry deg om at det av og til ringer på uanmeldt. Det ringer av og til på hos meg hvor jeg gjetter at noen bare skal inn i blokka. Jeg svarer bare ikke. Anonymkode: 7cb9f...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:57 #46 Del Skrevet lørdag kl 11:57 Hvordan vet du at det er naboer, ts, når du ikke åpner?? Har du kamera så du ser eller tittehull? Anonymkode: fb409...262 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:04 #47 Del Skrevet lørdag kl 12:04 AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 22.34): Koble ut ringeklokken, det er helt nydelig å ikke ha. Anonymkode: 50ccd...dd3 Bor man i blokk, eller enebolig for den saks skyld, så er det å koble ut ringeklokka risikosport, særlig nattestid. Hva tror du skjer dersom det brenner i en naboleilighet eller så langt unna ts sin bolig at røy ikke utløser røykvarsler og ts ligger og sover? Det første naboene gjør før brannvesenet og politi/helse kommer er å ringe på alle dører i blokka. Har naboene trykt inn dørklokka til ts i evigheter uten å få svar, så vil de fleste konkludere med at ingen er hjemme. Synd for ts og alle andre som er gal nok til å koble ut dørklokka de risikerer å bli funnet døde i verste fall. Eller om der er vannledningsbrudd og ingen reaksjon fra ts i leiligheten, da blir døra sprengt, og ts får en regning på ny lås, i verste fall ny dør. Det skjedde hos naboen der vi bodde før. Mange ganger kan en ikke annet enn å lure på om folk som gir «gode råd» her inne har noe aktivitet i «tårnetasjen». Anonymkode: 74460...e46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:05 #48 Del Skrevet lørdag kl 12:05 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan vet du at det er naboer, ts, når du ikke åpner?? Har du kamera så du ser eller tittehull? Anonymkode: fb409...262 Ts er synsk, slik mange på dette forumet er Anonymkode: 74460...e46 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet lørdag kl 12:10 #49 Del Skrevet lørdag kl 12:10 AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 0.39): Lyden kommer fra «telefonen» jeg sier hei i og åpner døren nede med. Men vet ikke spesifikt hvor på den telefonen lyden kommer ut fra🤔 Anonymkode: a5c2a...f74 Men hvorfor spør du ikke hvem det er? Det er jo bare å si det ikke passer hvis det er noen som vil inn til deg. Og hvis ingen svarer, eller noen du ikke kjenner, svarer, vet du i hvert fall at du ikke trenger å tenke mer på det. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:14 #50 Del Skrevet lørdag kl 12:14 AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 22.27): Neida, jeg vet at dere ikke kan svare på hvorfor det ringer på hos meg, men jeg tenkte mer generelt, og også bare for å få ut frustrasjonen; hvorfor sender man ikke en sms etter å ha ringt på hos noen utallige ganger uten å få svar? Anonymkode: a5c2a...f74 Mest sannsynlig fordi vedkommende ikke vil ha tak i deg personlig, bare vil inn i bygget eller snakke med en tilfeldig person. Eller ring på spring. Anonymkode: 80e66...c17 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:38 #51 Del Skrevet lørdag kl 12:38 Mest sannsynlig selgere, jehovas vitner eller denslags. Her i blokka ringer det stadig på, og noen sekunder senere hører jeg det ringer på hos naboen. Altså folk som går fra dør til dør. Anonymkode: 1bc46...94d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:44 #52 Del Skrevet lørdag kl 12:44 AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 22.31): Joda, det er bare litt rart når det aldri skjer ellers, og nå plutselig mange ganger på et par uker. Anonymkode: a5c2a...f74 Skjedde hos meg også da jeg bodde i blokk. Bodde der i 1 år før det ringte på slik. På et par uker var det feiltrykking (skulle til nabo), alarmselskap på utkikk etter nye abonnementer, politiet (likbilen kom kort tid etterpå...), tigging og jehovas vitne. Etter et par uker stoppa det helt 🤷🏻♀️ Er der kommunale boliger? Anonymkode: e3372...e6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå