Gå til innhold

Hytte eller til og med bolig i Sverige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På YouTube ser jeg at det er mange fra kontinentet som kjøper en billig tomt med en röd stuga i Sverige. Særlig folk fra Nederland og Tyskland, men også noen fra Storbritannia, mange unge. Noen har også youtube-kanaler som jeg tror de tjener en del penger på også. 

Har du hytte i Sverige, eller er det ikke så vanlig at nordmenn gjør det samme? Det er jo så utrolig billig. 

Anonymkode: f97d0...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Inntil for 10-15 år siden var det grisebillig å kjøpe i Sverige. I innlandskommunene er det nok billig fortsatt, men langs vestkysten og i mye av Varmland har nordmenns hyttekjøp, drevet opp prisene for lengst (og tilsvarende i ski-destinasjoner nordover). Det er ikke så uvanlig med hytte i Sverige lenger

Anonymkode: ae88b...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Inntil for 10-15 år siden var det grisebillig å kjøpe i Sverige. I innlandskommunene er det nok billig fortsatt, men langs vestkysten og i mye av Varmland har nordmenns hyttekjøp, drevet opp prisene for lengst (og tilsvarende i ski-destinasjoner nordover). Det er ikke så uvanlig med hytte i Sverige lenger

Anonymkode: ae88b...462

De kanalene som dukker opp på YouTube er ofte små hus langt inne i skogen, så det er ikke de vanlige stedene ser det ut som. Ofte er det ikke innlagt vann eller de har bare utedass, og det kan være lekkasjer og så får vi følge dem når de reparerer husene. Jeg liker så godt den ideen om å kjøpe noe billig og reparere det selv, men jeg er kanskje påvirket av de kanalene jeg ser på. 

Anonymkode: f97d0...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...