Gå til innhold

Ny jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper på noen meninger fra dere ang hva jeg skal gjøre. Jeg startet for to mnd siden på en jobb. Nå har drømmejobben startet og jeg har så lyst å søke på den. Hvordan vil det se ut på cv? Jeg er redd at de tenker om noe er galt siden jeg søker ny jobb etter bare to mnd😅

Anonymkode: 2387e...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et gjentagende spørsmål her på KG, og svaret ser alltid ut til å være at du bør søke på den, og skulle det bli spørsmål angående det på noen gang senere så bare forklarer du hva som skjedde. 

For øvrig det samme jeg holder på med nå 😊 Da jeg var i intervju til ny jobb, som jeg fikk, forklarte jeg bare at den jobben jeg fikk ikke var den jeg hadde trodd det var, eller ble fortalt at var, og de som intervjua meg hadde stor forståelse for at sånt skjer, for det hadde skjedd med dem også. 

Anonymkode: bf268...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er et gjentagende spørsmål her på KG, og svaret ser alltid ut til å være at du bør søke på den, og skulle det bli spørsmål angående det på noen gang senere så bare forklarer du hva som skjedde. 

For øvrig det samme jeg holder på med nå 😊 Da jeg var i intervju til ny jobb, som jeg fikk, forklarte jeg bare at den jobben jeg fikk ikke var den jeg hadde trodd det var, eller ble fortalt at var, og de som intervjua meg hadde stor forståelse for at sånt skjer, for det hadde skjedd med dem også. 

skrev du det i søknaden? Isåfall hva skrev du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skrev ikke noe om det i søknaden, mine søknader er alltid spisset inn på den jobben jeg søker. Men i en intervjusituasjon får man lov til å vise litt forskjellige sider av seg selv, også de mindre positive, og jeg brukte det som et eksempel på en feilvurdering jeg hadde gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skrev ikke noe om det i søknaden, mine søknader er alltid spisset inn på den jobben jeg søker. Men i en intervjusituasjon får man lov til å vise litt forskjellige sider av seg selv, også de mindre positive, og jeg brukte det som et eksempel på en feilvurdering jeg hadde gjort. 

Tusen takk for svar. Tenker at de kanskje ikke vil invitere meg til intervju😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Tenker at de kanskje ikke vil invitere meg til intervju😅

På grunn av dette, eller på grunn av manglende kompetanse? 

Hvis det er dette som gjør at de ikke er mer interessert i deg og kompetansen din, tror jeg nesten du skal være glad. Om noe viser dette bare at du er fleksibel, mobil og kritisk, er ikke det gode egenskaper så vet ikke. Det er altfor mange i Norge som blir værende i ulykkelige jobber i altfor lang tid. Det er i hvert fall min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

På grunn av dette, eller på grunn av manglende kompetanse? 

Hvis det er dette som gjør at de ikke er mer interessert i deg og kompetansen din, tror jeg nesten du skal være glad. Om noe viser dette bare at du er fleksibel, mobil og kritisk, er ikke det gode egenskaper så vet ikke. Det er altfor mange i Norge som blir værende i ulykkelige jobber i altfor lang tid. Det er i hvert fall min mening. 

Jeg har kompetansen , men ikke erfaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er interessert i å ha deg på intervju så tenker de ikke over at du kun har jobbet 2 måneder et annet sted. Da skal jo de sikre å få deg, og tenker vel heller at det er godt du kun har jobbet 2 mnd fordi da har du kort oppsigelsestid og kan begynne raskere🤣

Så er det ikke noe problem å søke. Du kommer til å angre om muligheten går fra. Du trenger ikke å si noe til din nye arbeidsgiver før du får evt tilbud. Bare ha de gamle referansene dine også begrunne det med at du nettopp har byttet jobb så føler de gamle referansene kjenner deg best :)

Anonymkode: 869e6...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...