AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:59 #21 Del Skrevet torsdag kl 16:59 AnonymBruker skrev (19 timer siden): En smartklokke er gjerne endel tyngre/klumpete enn et vanlig (dame) urverk. Sannsynligvis er dere svake i armen, og fått litt ekstra belastning. Skal ikke mere til på en gammel skrott enn litt belastning så ryker man på litt ubehag her å der. Farlig? Nei, kroppen blir vandt til det meste over tid. Et tegn på at man bør bli mere aktiv ang styrketrening? Absolutt. Anonymkode: fccac...6b5 Klokken er super liten. Veier ikke mer enn en kulepenn. Men dyr. Anonymkode: 78e74...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet torsdag kl 18:02 #22 Del Skrevet torsdag kl 18:02 Brukernavn84 skrev (19 timer siden): Slett ikke. Men vitenskapen rundt dette med stråling er veldig tydelig, og man har hatt veldig lang tid til å undersøke om folk blir påvirket. Man kan ikke sammenlikne mobilstråling med den type skandaler som du nevner der. Feil blir gjort hele tiden, og det at stråling er helt ufarlig er nok en av dem. Noen feil tar kortere tid å oppdage, noen lengre. Det finnes utallige feil som vitenskapen har gjort opp gjennom årene, som bly i bensin og maling, amalgam i tennene, asbest i isolasjon, kvikksølv i vaksiner, arsenikk i impregnert treverk osv. osv. Og så har vi alle kjemikaliene i bearbeidet mat, sprøytemidlene i landbruket, kjemikaliecocktailen i parfyme, fluor i drikkevannet (ikke Norge) som alt fortsatt blir sett på som trygt. Det er klart at ingenting av dette er trygt. Og så har vi lassevis med kroniske sykdommer som ingen vet hva kommer av eller hva de skal gjøre med, men det er nok helt tilfeldig. Det å tro at vitenskapen er "satt" i en bestemt sak er den største tabben av dem alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn84 Skrevet torsdag kl 21:41 #23 Del Skrevet torsdag kl 21:41 Maia70 skrev (3 timer siden): Feil blir gjort hele tiden, og det at stråling er helt ufarlig er nok en av dem. Noen feil tar kortere tid å oppdage, noen lengre. Det finnes utallige feil som vitenskapen har gjort opp gjennom årene, som bly i bensin og maling, amalgam i tennene, asbest i isolasjon, kvikksølv i vaksiner, arsenikk i impregnert treverk osv. osv. Og så har vi alle kjemikaliene i bearbeidet mat, sprøytemidlene i landbruket, kjemikaliecocktailen i parfyme, fluor i drikkevannet (ikke Norge) som alt fortsatt blir sett på som trygt. Det er klart at ingenting av dette er trygt. Og så har vi lassevis med kroniske sykdommer som ingen vet hva kommer av eller hva de skal gjøre med, men det er nok helt tilfeldig. Det å tro at vitenskapen er "satt" i en bestemt sak er den største tabben av dem alle. Nei, den største tabben er nok når man ikke klarer å skille klinten fra hveten. For hvis man tror på alt det tullet der så kan man like godt tro at julenissen finnes og at statsministeren egentlig er et hemmelig reptilvesen fra en annen galakse. Da har man ikke lenger noen standard for å vurdere riktig og galt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet torsdag kl 21:45 #24 Del Skrevet torsdag kl 21:45 Brukernavn84 skrev (3 minutter siden): Nei, den største tabben er nok når man ikke klarer å skille klinten fra hveten. For hvis man tror på alt det tullet der så kan man like godt tro at julenissen finnes og at statsministeren egentlig er et hemmelig reptilvesen fra en annen galakse. Da har man ikke lenger noen standard for å vurdere riktig og galt. Så pent sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:47 #25 Del Skrevet torsdag kl 21:47 Overskriften stemmer. Pussig sammentreff. Helt tilfeldig. Anonymkode: d0ea6...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:10 #26 Del Skrevet torsdag kl 22:10 Brukernavn84 skrev (På 5.2.2025 den 18.09): Selv Gro Harlem Brundtland klarte jo å lure seg selv til å tro at hun var sensitiv for stråling og at det ga henne plager. Hun var jo lege og sjef for WHO. Men den strålingen vi snakker om er ikke kraftig nok til å påvirke cellene våre, og hvis det var mulig å bli dårlig av den den så ville vitenskapen klart å finne ett menneske som klarte å merke det når vedkommende ble utsatt for stråling. Men det klarer ikke Gro og det klarer ingen andre heller, så da er vi ferdig med den saken. Vitenskapen klarte ikke å anerkjenne værfenomenet kulelyn før i 2014 heller, da man fikk det på video. Jeg er realfagutdannet men jeg stoler ikke blindt på alt jeg blir fortalt. Jeg tror heller ikke mange blir påvirket av stråling, men jeg er ikke så dum at jeg nekter å anerkjenne at noen blir det. Har ingen særlig fascinasjon for Gro generelt, men hvis hun blir syk av stråling så anerkjenner jeg det selv om vitenskapen muligens avfeier det. Tordenvær gjør forøvrig melk sur, selv om vitenskapen ikke aner hvorfor. Men det er vel nokså sannsynlig at det har med elektromagnetisk stråling å gjøre. Hva tror du da? At det bare er tull? Anonymkode: 1b67d...598 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå