AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden En venninne skaffet seg for en stund siden en populær pulsklokke. Hun var så begeistret og anbefalte den. Etter noen uker fikk hun akutt betennelse i skulderen. Aldri hatt det før. Hun har ikke nevnt klokken så klart. Fortsatt superfornøyd med den. Jeg ble inspirert over den smarte pulsklokken hennes og bestilte samme modell. Etter en ukes bruk fikk jeg akutt betennelse i skulderen, på samme arm som jeg bar klokken. Jeg har aldri hatt smerter i skulder før eller brukt armene i noe trening. Kun jogging. Jeg har ikke nevnt det til min venninne. Verken skulder eller klokken. Jeg tok den av og er nå litt bedre🤔. Det må være tilfeldig. Jeg synes bare det var et litt merkelig sammentreff. Jeg har ingen følsomhet på noe el eller stråling. Overhode. 100% frisk. Anonymkode: 78e74...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Er det en sånn en som minner deg på at du må bevege deg? Pleier du da å reise deg opp og avinge litt med armene? Bare spør, for det gjør mannen her i huset og om jeg plutselig hadde begynt med det hadde jeg sikkert fått senebetennelse (jeg er veldig utsatt for det, har fibromyalgi). Er ofte sånn at kroppen klager når en plutselig begynner å gjøre nye bevegelser (eller i hyppigere intervaller enn før). Bare en tanke...? Anonymkode: 62cc3...b2c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Svinge* Anonymkode: 62cc3...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Er det fordi du løfter arma hele tiden for å se på klokka, noe du ikke gjorde før? Anonymkode: 381e0...c26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er det fordi du løfter arma hele tiden for å se på klokka, noe du ikke gjorde før? Anonymkode: 381e0...c26 Nei. Bruker kun appen. Ser aldri på klokken. Dårlig syn. Anonymkode: 78e74...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Er det en sånn en som minner deg på at du må bevege deg? Pleier du da å reise deg opp og avinge litt med armene? Bare spør, for det gjør mannen her i huset og om jeg plutselig hadde begynt med det hadde jeg sikkert fått senebetennelse (jeg er veldig utsatt for det, har fibromyalgi). Er ofte sånn at kroppen klager når en plutselig begynner å gjøre nye bevegelser (eller i hyppigere intervaller enn før). Bare en tanke...? Anonymkode: 62cc3...b2c Nei. Måler søvn, stress osv. Ikke gjort noe unormale øvelser utenom vanlig. Kun tut og jogging som vanlig. Anonymkode: 78e74...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Måler søvn, stress osv. Ikke gjort noe unormale øvelser utenom vanlig. Kun tut og jogging som vanlig. Anonymkode: 78e74...c26 *tur Anonymkode: 78e74...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Disse er vel konstant koblet til trådløst internett og eller bluetooth? Det er slett ikke noe man vil ha på kroppen, det stråler jo konstant. Jeg kommer aldri til å skaffe meg noe sånt, men skulle jeg ha en så ville jeg koblet den fra alt mens den var på kroppen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden De to tingene har ingenting med hverandre å gjøre, men fordi dere begge fikk smartklokke og begge fikk skulderbetennelse så går du rett i en illusorisk korrelasjon hvor du tror disse tingene har sammenheng. Du kan fortsette med dette og virkelig sette i gang med et Baader-Meinhof fenomen ved å nå legge merke til alle som går med fatle eller slynge, alle som sier de har vondt i en skulder og som OGSÅ har smartklokke. Og her får du jo det bekreftet virkelig når du kun spør etter folk med smartklokke som har skuldersmerter. Smartklokker er ekstremt utbredt blant aktive og godt trente folk. Hvis folk som brukte smartklokker var oftere utsatt for skulderbetennelse, så ville man jo sett et skulderbetennelseproblem blant DEM først? Noe det ikke er. Dette er nok heller et klassisk eksempel på Nocebo. Altså et ikke-problem skapt av deg selv fordi du forventet at det skulle skje. Det blir som om jeg hadde en venninne som brakk armen sin på glatta på vei til lunsj. Og så ramlet jeg selv noen uker senere og brakk armen min. På vei til lunsj. Men LUNSJEN er ikke problemet her. Det var glatt ute. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Tenker 5g... Anonymkode: a219c...6dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden KaraThrace skrev (5 minutter siden): De to tingene har ingenting med hverandre å gjøre, men fordi dere begge fikk smartklokke og begge fikk skulderbetennelse så går du rett i en illusorisk korrelasjon hvor du tror disse tingene har sammenheng. Du kan fortsette med dette og virkelig sette i gang med et Baader-Meinhof fenomen ved å nå legge merke til alle som går med fatle eller slynge, alle som sier de har vondt i en skulder og som OGSÅ har smartklokke. Og her får du jo det bekreftet virkelig når du kun spør etter folk med smartklokke som har skuldersmerter. Smartklokker er ekstremt utbredt blant aktive og godt trente folk. Hvis folk som brukte smartklokker var oftere utsatt for skulderbetennelse, så ville man jo sett et skulderbetennelseproblem blant DEM først? Noe det ikke er. Dette er nok heller et klassisk eksempel på Nocebo. Altså et ikke-problem skapt av deg selv fordi du forventet at det skulle skje. Det blir som om jeg hadde en venninne som brakk armen sin på glatta på vei til lunsj. Og så ramlet jeg selv noen uker senere og brakk armen min. På vei til lunsj. Men LUNSJEN er ikke problemet her. Det var glatt ute. Personlig tviler jeg på det er sammenheng. Kommer ikke engang til å nevne det for min venninne. Men det var litt rart. Vi er mot 50 og aldri hatt skulder problem før. Anonymkode: 78e74...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Maia70 skrev (28 minutter siden): Disse er vel konstant koblet til trådløst internett og eller bluetooth? Det er slett ikke noe man vil ha på kroppen, det stråler jo konstant. Jeg kommer aldri til å skaffe meg noe sånt, men skulle jeg ha en så ville jeg koblet den fra alt mens den var på kroppen. Koblet til klokken 24/7 vis BT. Batteriet varer i 9 dager. Anonymkode: 78e74...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden Jeg har smartklokke og har ikke fått noen smerter. Men jeg google det, på engelsk, og fikk veldig mange treff på det altså! Ser ikke noe medisinsk i farten, ikke veldig legitime kilder som sier hva det er, men masse anekdoter og folk som har spurt om det samme som deg på et forum. Så det er jo ikke sikkert det er så vilt likevel... Folk blir ikke helt enige om hva det er, den enkleste forklaringen er jo at man glor mer på klokka og vrir håndledd og skulder mer. Så er det nok noen som mener de er litt sensitive for stråling eller sensorene eller noe. Bare spekulasjoner (nå brukte jeg fem minutter på å søke og lese da). Anonymkode: f89c3...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå