AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden For ett år siden kom jeg ut fra et svært konfliktfylt og langt ekteskap. Vi har ett felles barn som vi nå har 50/50, og jeg har to barn fra tidligere forhold som bodde sammen med oss da vi var gift. Fra mine barn var veldig små, har han utsatt de for psykisk mishandling. Han har også utsatt meg for noe psykisk mishandling, men verst er vel de to voldtektene han utsatte meg for da han var full. Både barna mine og meg har slitt en del oppigjennom pga. dette, men også i ettertid. Det er så mange eksempler jeg kan trekke frem. Barna nektet etter hvert å være hjemme hos oss. Jeg forsøkte å gå flere ganger, men han fikk meg til å tro at jeg ikke klarte meg uten ham og han mente at jeg var en elendig person som splittet opp familien for vårt felles barn. Jeg har brukt tiden etter bruddet på terapi, og det har vært mye sinne og tårer for at jeg har utsatt mine barn for dette. Samarbeidet med vårt felles barn går også opp og ned, da han har mye humørsvingninger og forventer at jeg stiller mye opp for ham. Det siste har jeg satt foten ned for. Jeg kjenner at tiden er inne for å anmelde. Han er typen som alle liker og som man aldri kunne tro er kontrollerende og sykelig sjalu Jeg var så dum at jeg i ren frustrasjon sa til ham at jeg ville anmelde. Men da kommer han med trusler om at han skal ha hovedomsorg for barnet vårt (han vil gå rettens vei sier han), han kommer med helt hinsides påstander om at jeg har slått barnet vårt og at jeg er psykisk syk. Han mente det var galskap å anmelde, fordi da ødela jeg forholdet til hans datter. Jeg har allerede pratet med Politiet og har time for anmeldelse neste uke. I redsel på hva han kan finne på, sa jeg at jeg skulle avbestille timen mot at han lovte å gå i terapi for problemene sine og komme og prate med mine barn og be de om unnskyldning. Det har han aldri gjort. Likevel kjenner jeg på en uro. Han forstår ikke at det han har gjort mot barna og meg er feil, og da er effekten av terapi borte. Det er typisk at når han har en dårlig dag kommer han med slike trusler. Redd det fortsetter. Vurderer å beholde timen til politiet og rådføre meg med dem om hva jeg bør gjøre. Noen med erfaring som har innspill? Anonymkode: d7790...4de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Hvis han kommer og sier unnskyld så ta det opp med mobilen din slik at politiet kan få høre det. Anonymkode: 8bf64...edf 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden For all del, ikke slipp ham alene inn til deg igjen! Ikke vær alene med ham. Jeg ville uten tvil ha opprettholdt avtalen med politiet og jeg ville anmeldt ham! Og jeg ville kontaktet barnevernet, fortalt om volden du har levd med og barna har vært vitne til, at du nå skal anmelde ham og at han nå truer deg med at han skal ha hovedomsorget. Og så ville jeg spurt om råd om hvordan du best kan forholde deg til dette for barnas del fremover. Barnevernet er der også for å gi råd! På denne måten vil de også kjenne til saken om han velger å melde deg til barnevernet. Etter at du har anmeldt ham, snakk med politiet om hvordan du skal forholde deg til ham fremover, da du anser det han sa om hovedomsorg hvis du anmelder ham som en trussel og at du er redd for hva han kan komme til å gjøre. Enda en god grunn til å anmelde er at du da har rett på en bistandsadvokat, både fordi dette er familievold og fordi det er voldtekter. Om han nå sier unnskyld så betyr det ingenting, da er det kun noe som han sier for å slippe anmeldelse. Det betyr ikke at han vil endre seg. Tvert om risikerer du at han blir verre, fordi han da vet at du ikke vil anmelde selv når du sier du vil gjøre det. Dermed gir du ham makt over deg. Så gå gjennom med anmeldelsen. For din egen del og for dine barns del. Anonymkode: c259e...e66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Skulle legge ved denne linken også, ang. bistandsadvokat: https://www.overgrep.no/bistandsadvokat/ Anonymkode: c259e...e66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): For all del, ikke slipp ham alene inn til deg igjen! Ikke vær alene med ham. Jeg ville uten tvil ha opprettholdt avtalen med politiet og jeg ville anmeldt ham! Og jeg ville kontaktet barnevernet, fortalt om volden du har levd med og barna har vært vitne til, at du nå skal anmelde ham og at han nå truer deg med at han skal ha hovedomsorget. Og så ville jeg spurt om råd om hvordan du best kan forholde deg til dette for barnas del fremover. Barnevernet er der også for å gi råd! På denne måten vil de også kjenne til saken om han velger å melde deg til barnevernet. Etter at du har anmeldt ham, snakk med politiet om hvordan du skal forholde deg til ham fremover, da du anser det han sa om hovedomsorg hvis du anmelder ham som en trussel og at du er redd for hva han kan komme til å gjøre. Enda en god grunn til å anmelde er at du da har rett på en bistandsadvokat, både fordi dette er familievold og fordi det er voldtekter. Om han nå sier unnskyld så betyr det ingenting, da er det kun noe som han sier for å slippe anmeldelse. Det betyr ikke at han vil endre seg. Tvert om risikerer du at han blir verre, fordi han da vet at du ikke vil anmelde selv når du sier du vil gjøre det. Dermed gir du ham makt over deg. Så gå gjennom med anmeldelsen. For din egen del og for dine barns del. Anonymkode: c259e...e66 Takk for råd. Må påpeke at han aldri har rørt barna mine. Kun psykisk vold, selv om det ikke er bare bare.. Han har ødelagt oppveksten til barna mine. Ett av barna er nå myndige. Vårt felles barn har han aldri utøvd vold mot. Jeg tror nok ikke han vil gjøre meg noe fysisk. Voldtektene skjedde for flere år siden, da han var full. Men det har satt spor. Det verste er at han bare fnyser det bort når jeg har konfrontert ham med voldtektene. Jeg kan jo ikke kontrollere om han gjennomfører timene hos terapeut. Kjenner jeg ham rett, vil han bruke timene til å snakke om hvor fæl jeg var. Ifølge ham ødelegger jeg livet hans om jeg anmelder. Anonymkode: d7790...4de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Skulle legge ved denne linken også, ang. bistandsadvokat: https://www.overgrep.no/bistandsadvokat/ Anonymkode: c259e...e66 Har lest, takk. Men ser jo ut til at Politiet uansett ikke kan ta ut tiltale når det kun er snakk om psykisk vold... Da ser det ut som jeg er like langt. Anonymkode: d7790...4de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for råd. Må påpeke at han aldri har rørt barna mine. Kun psykisk vold, selv om det ikke er bare bare.. Han har ødelagt oppveksten til barna mine. Ett av barna er nå myndige. Vårt felles barn har han aldri utøvd vold mot. Jeg tror nok ikke han vil gjøre meg noe fysisk. Voldtektene skjedde for flere år siden, da han var full. Men det har satt spor. Det verste er at han bare fnyser det bort når jeg har konfrontert ham med voldtektene. Jeg kan jo ikke kontrollere om han gjennomfører timene hos terapeut. Kjenner jeg ham rett, vil han bruke timene til å snakke om hvor fæl jeg var. Ifølge ham ødelegger jeg livet hans om jeg anmelder. Anonymkode: d7790...4de Forskning har vist at barn som er vitne til vold kan bli like skadet som barn som selv blir utsatt for fysisk vold. Jeg ville anmeldt ham både for voldtekter og for familievold! Selv om det er flere år siden han voldtok deg, ikke ta for gitt at han ikke vil skade deg. At han fnyser bort når du forsøker å snakke med deg om voldtektene, så viser han at han ikke tar ansvar for det han har gjort. Når du anmelder ham, så må han ta følgen av hvordan i mange år har ødelagt både ditt og alle barnas liv. Det var han som valgte å gjøre dette, da er det også kun hans egen skyld når han blir anmeldt. Men det vil han nok aldri innrømme, slike gjør sjelden det. ❤️ Anonymkode: c259e...e66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har lest, takk. Men ser jo ut til at Politiet uansett ikke kan ta ut tiltale når det kun er snakk om psykisk vold... Da ser det ut som jeg er like langt. Anonymkode: d7790...4de Det er ikke bare psykisk vold, det er jo også fysisk vold - han voldtok deg! Anonymkode: c259e...e66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden Du bør kontakte en erfaren bistandsadvokat i forkant av avhør og gjerne ha vedkommende med i prosessen. Anonymkode: 5e16d...d25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Takk for råd. Må påpeke at han aldri har rørt barna mine. Kun psykisk vold, selv om det ikke er bare bare.. Han har ødelagt oppveksten til barna mine. Ett av barna er nå myndige. Vårt felles barn har han aldri utøvd vold mot. Jeg tror nok ikke han vil gjøre meg noe fysisk. Voldtektene skjedde for flere år siden, da han var full. Men det har satt spor. Det verste er at han bare fnyser det bort når jeg har konfrontert ham med voldtektene. Jeg kan jo ikke kontrollere om han gjennomfører timene hos terapeut. Kjenner jeg ham rett, vil han bruke timene til å snakke om hvor fæl jeg var. Ifølge ham ødelegger jeg livet hans om jeg anmelder. Anonymkode: d7790...4de Han er sjuk i hue og han skal ikke ha kontroll over ditt velvære resten av livet. Han kommer aldri til å forstå hva han gjør, hvilken virkning han har eller hva han har påført andre. Uansett, anmeldelse eller ei, må du forstå at det ikke kommer til å gå inn i det syke hodet hans. Du kan ikke være avhengig av at han skal innse hva han har gjort. Ingen barn er ødelagte, heller ikke ditt. Anonymkode: dac20...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teoretisk sett Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Adferd som du fortsetter å tolerere vil fortsette. Effekten av terapi er uavhengig av hvilken forståelse han har med mindre dette er parterapi. Gjør hva som skal til for at du skal komme deg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ifølge ham ødelegger jeg livet hans om jeg anmelder. Typisk sånne folk. De er alltid offeret i alle situasjoner. De ødelegger folk sine liv, men det er dem det er synd på. De er så selvopptatte. Anonymkode: 9d3d3...178 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå