Gjest *Konsept* Skrevet 7. mars 2006 #1 Del Skrevet 7. mars 2006 Enkelt og greit; hvilken utdannelse/bakgrunn mener dere er nødvendig, og evnt. nyttig for en jobb som daglig leder? Hvilke egenskaper trengs for en slik stilling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. mars 2006 #2 Del Skrevet 7. mars 2006 Daglig leder i hva da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #3 Del Skrevet 7. mars 2006 Daglig leder kan da være så mangt. Kommer helt ann på hvilken bransje det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Konsept* Skrevet 7. mars 2006 #4 Del Skrevet 7. mars 2006 Butikk/handel/produktutvikling/markedsføring etc. Hva trengs av økonomi, ledelse etc.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 7. mars 2006 #5 Del Skrevet 7. mars 2006 Du trenger grunnkunnskapene i det du har tenkt å satse på. Etter det bygger du på med det du ser arbeidsgiverene etterspør i jobbutlysningene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #6 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg jobber som daglig leder i en stor klesbutikk. Jeg har studert varehandelsledelse ved BI. Men har flere års butikkerfaring i tillegg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. mars 2006 #7 Del Skrevet 8. mars 2006 Jeg har vært daglig leder (butikkleder) i blomsterbutikk. Har ingen formell utdannelse, men har vært i kjeden i mange år og fått ganske mye opplæring i den forbindelse (har bl.a vært trainee i bedriften). I den stillingen krevdes det ikke mye mer enn normalt ok økonomiforståelse, god kremmerånd og personalledelse. Budsjettene ble satt opp av controllere på hovedkontoret, og mitt ansvar var å følge dem. Det vanskeligste regnestykket jeg måtte regne var å regne ut nettosalg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #8 Del Skrevet 8. mars 2006 Det er viktigste er jo hva man presterer i praksis. Og det er sikkert mange dyktige daglige ledere uten noen formell utdannelse. Men min erfaring er at det så absolutt lønner seg hvis sjefen har et år eller to fra en økonomisk høyskole. Jeg hadde bla en sjef som ikke var i stand til å tenke så riktig i forhold til økonomiske avgjørelser. Han hadde bla ikke forståelse for begreper som grensekostnad, alternativkostnad samt en del manglende kunnskap innen elementær markedsføring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå