Gå til innhold

Frønæring, finnes det noen forskning på det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir til stadighet kontaktet i forskjellige sosiale medier angående salg av frønæring og andre typer kosttilskudd. Jeg er selv syk, og har på grunn av det en del problemer med mat. Når jeg spør de som selger dette om de kan henvise til forskning på frønæring eller forskning knyttet til frønæring til mennesker med forskjellige sykdommer er det lite å hente. Jeg har forsøkt å finne ut av det selv, men jeg kan ikke finne noe. Er det noen som vet noe om dette? 

Anonymkode: d4825...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frønæring kommer vel fra MLM-selskapet Rain. MLM-selskaper er pyramidespill som gjør seg selv lovlige med å selge et produkt. Produktet er mindre viktig for dem, det er selve konseptet de selger, så kvaliteten kan være dårlig på det de selger. Så om de har forskning å vise til, så er det de selv som har "forsket".

Anonymkode: 7c8e2...215

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg blir til stadighet kontaktet i forskjellige sosiale medier angående salg av frønæring og andre typer kosttilskudd. Jeg er selv syk, og har på grunn av det en del problemer med mat. Når jeg spør de som selger dette om de kan henvise til forskning på frønæring eller forskning knyttet til frønæring til mennesker med forskjellige sykdommer er det lite å hente. Jeg har forsøkt å finne ut av det selv, men jeg kan ikke finne noe. Er det noen som vet noe om dette? 

Når et påståelig «så bra produkt» ikke selger seg selv, så vet man det er humbug. 
Det er dessverre endel søppelfolk i verden som leter etter grupper med folk der de kanskje får napp fordi de spiller på håpet om å kanskje bli frisk. 

Anonymkode: 44870...512

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Frønæring kommer vel fra MLM-selskapet Rain. MLM-selskaper er pyramidespill som gjør seg selv lovlige med å selge et produkt. Produktet er mindre viktig for dem, det er selve konseptet de selger, så kvaliteten kan være dårlig på det de selger. Så om de har forskning å vise til, så er det de selv som har "forsket".

Anonymkode: 7c8e2...215

Det er akkurat det. Den eneste omtalen jeg finner av produktene er fra egne selskap, og det finnes ingen lett tilgjengelig forskning noe sted. Da syntes jeg det er ganske grovt å oppsøke syke mennesker å forsøke å selge et slik produkt. Vet om mange som er såpass desperate etter hjelp at de er villige til å forsøke nesten hva som helst

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jøje meg... Disse har ikke fulgt med i timen. Jeg holder meg unna frø og særlig frøoljer nettopp fordi de er skadelige. Dessverre så benytter de seg av et smutthull i loven. Kosttilskudd krever ingen testing i det hele tatt.

Styr unna hvis du bryr deg om helsa di.

Anonymkode: 44c3a...2a9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å få tak i uten å kjenne noen. Hvis det er så fantastisk er det rart det ikke kan selges på feks Life, Sunkost osv. 

Kjenner noen som over natten ble kvitt plager etter frønæring. Var blitt proppet med lovnader fra selger. Men placebo gir jo virkning også....

Anonymkode: d37e0...90d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...