Gå til innhold

Tips om "billige" papegøyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man kan få kjøpt ara-papegøyer til under 20000 kr? :overrasket:

Jeg er litt på jakt etter en sånn, men de er jo så dyyyyre... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte mer på de gode gammeldagse jeg da, ikke dvergara. :forvirret: Altså de av "normal" størrelse. Og tro du meg, jeg har saumfart FINN med lupe! ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Den første høres ikke ut som å være en dvergara?

Skrevet

Nei, den er kanskje ikke det, men den er fremdeles for dyr for meg. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje hvis du kjøper en som er gammel eller syk? Eller har dårlig gemytt, har stått som "pynt" i butikk og ikke er skikkelig sosialisert?

Det er dyre papegøyer av flere grunner, de er vel ikke de letteste å oppdrette, og de er nokså sjeldne i naturen. De lever lenge.

Jeg tror jeg heller ville tenkt over grunnen til at jeg ønsket meg akkurat ara, hva som kreves for å holde dem, og kanskje heller valgt en rimeligere (og mindre?) art hvis jeg først ville ha en papegøye.

Gjest Gjest
Skrevet
Kanskje hvis du kjøper en som er gammel eller syk? Eller har dårlig gemytt, har stått som "pynt" i butikk og ikke er skikkelig sosialisert?

Det er dyre papegøyer av flere grunner, de er vel ikke de letteste å oppdrette, og de er nokså sjeldne i naturen. De lever lenge.

Jeg tror jeg heller ville tenkt over grunnen til at jeg ønsket meg akkurat ara, hva som kreves for å holde dem, og kanskje heller valgt en rimeligere (og mindre?) art hvis jeg først ville ha en papegøye.

Grøss!

Her virker det som du tror du vet at trådstarter ikke har vurdert ansvaret som følger med å eie en Ara.

For alt du vet kan trådstarter være en dreven papegøye-eier. Det er dyre fugler ja, men å ønske å finne et rimelig eksemplar trenger du ikke knytte til tvil om trådstarter er egnet som eier av en slik fugl.

Gjest Gjest
Skrevet
Grøss!

Her virker det som du tror du vet at trådstarter ikke har vurdert ansvaret som følger med å eie en Ara.

For alt du vet kan trådstarter være en dreven papegøye-eier. Det er dyre fugler ja, men å ønske å finne et rimelig eksemplar trenger du ikke knytte til tvil om trådstarter er egnet som eier av en slik fugl.

Nei, det var ikke meningen å anta at hun ikke er egnet til å ha en ara. Selvsagt kan hun være egnet, og har nok i hvert fall mer peiling på fugler enn meg, som har valgt å IKKE holde store flokkfugler hjemme/inne. Men jeg har i hvert fall aldri sett dem til salgs for noe særlig under 20 000 kr (unntatt unger o.a), og lurer på hvorfor den må være "billig" når man først har bestemt seg for akkurat denne arten; å kjøpe seg et dyr først og fremst om det er "billig" (for arten å være) er sjelden det beste utgangspunktet.

Ellers er det kanskje billigere i Sverige:-) Finnes sikkert også en del ulovlig oppdrett. Også, ettersom fuglene blir så gamle, er det alltids noen som går lei/dør o.l som må "nødkvitte" seg med fuglen og er mer opptatt av å gi dem et godt hjem (en GOD grunn i mitt trange sinn) enn å få full pris - hva med å sette inn annonse på Dyrenett e.l. Fant en dansk side, men ingen god norsk (vil tro det finnes):

http://www.fugleforum.dk/index.php?bannerstart

Gjest Gjest
Skrevet

Nå kan det jo hende trådstarter har veldig lyst på nettopp en Ara, men simpelthen ikke har råd til å betale normal pris. 20 000+ i innkjøpspris vil jo være en høy sum for de fleste av oss. Jeg tror ikke du skal sette liketstegn mellom et genuint ønske om å eie en Ara og hva man er villig til å betale for å få en.

Skrevet

har du sjekket på finn?

De lever leeeenge, så det kan jo hende du finner en som trenger et nytt hjem der.....

Gjest gjest1
Skrevet

kanskje det er noe på dyrenett.no ? Event så kan du begynne å spare penger. Ønske deg penger til jul og bursdag osv.. Trodde faktisk ara`n var mye dyrere jeg, men jeg har ikke peiling i det hele tatt (kanskje fordi jeg synes fjør er ekkelt..)

Skrevet

Oh, det var da litt av en diskusjon jeg startet da... :sjarmor:

Jeg vet hva det vil si å eie en ara (eller dyr i det hele tatt for den saks skyld), men ja, de er for dyre for meg pr i dag. Jeg får bare lete videre, og som klok sjel oppi her et sted sa, være flink til å spare penger. :klappe:

Gjest gjest1
Skrevet
som klok sjel oppi her et sted sa, være flink til å spare penger.  :klappe:

En klok sjel :sjarmor: (you made my day)

Skrevet

Hør med dyrebutikkene også. Jeg formidlet mange dyr når jeg jobbet i en, også papegøyer selvom det ikke var Ara da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...